Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

NAF Oestress of Phytonics Hormone - hengstigheid merrie

 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd of mensen ervaringen hebben met één van onderstaande supplementen voor hengstige merries:

NAF Oestress >>
https://www.medpets.nl/naf-oestress/?sqr=Naf%20oestress

Phytonics Hormone >>
https://www.dochorse.nl/phytonics-hormone.html

Ik zou NAF Oestress in eerste instantie willen gebruiken in de week van hengstigheid (maximale dosis). Phytonics heb ik begrepen moet elke dag worden gegeven, gelieve met een klein spuitje om het direct in het slijmvlies te krijgen.

Welke zouden jullie aanraden/in welke dosis?

Ben bekend met Regumate maar zou het eerst willen proberen met een iets natuurlijkere aanpak.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 19:14 



 
Profiel   

Ik heb HormOne in combi met Strezz een tijdje geprobeerd bij een lusitano merrie die heel heftig was tijdens de hengstigheid. Dat was 1 bonk stress, met vlagen niet te hanteren, raakte helemaal van de wereld door haar stress en was dan onbereikbaar.
Het deed bij haar wel iets maar te weinig voor hoe heftig ze was.
Ik heb haar toen een tijd op de regumate gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:18 



 
Profiel   

Ik gebruik de naf nu denk ik 2 maanden. Paard leek rond de henstigheid ineens enorm heftig en gespannen te reageren tijdens het rijden, niks voor haar. Echt tijdens het rijden continu enorme spanning, wegschieten en zelfs verzet als je haar tegenhield. Omdat het telkens een week heftig was, dan weer tijdje weg en dan weer week wilden we eerst dit proberen. Nu geven we dit en heeft ze niks raars meer gedaan.

Maar wij hebben normaal helemaal geen last van hengstigheid , merken het alleen omdat ze ineens gilt naar haar vriendin met ruiken en iets stijver rond si. Dit was voor het eerst dat we iets merkten qua gedrag.

Wij hebben de dosis van de verpakking aangehouden. Uit mijn hoofd dus een week hoge dosering en daarna onderhoud. Straks willen we weer even helemaal stoppen om te kijken of het gedrag weg blijft, anders proberen om het alleen die ene week te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:33 



 
Profiel   

Mijn merrie krijgt ook NAF. Ze was anders wel 2 weken hengstig..

Boos op de singel, boos op mijn been, boos op alles en iedereen. Sinds ik naf gebruik is het wel tot 80% over. Heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:15 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Mijn merrie krijgt ook NAF. Ze was anders wel 2 weken hengstig..

Boos op de singel, boos op mijn been, boos op alles en iedereen. Sinds ik naf gebruik is het wel tot 80% over. Heel blij mee.

Dit lijkt een beetje op de merrie die ik rij. Hoeveel geef je ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 12:18 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
kevinsky schreef
Mijn merrie krijgt ook NAF. Ze was anders wel 2 weken hengstig..

Boos op de singel, boos op mijn been, boos op alles en iedereen. Sinds ik naf gebruik is het wel tot 80% over. Heel blij mee.

Dit lijkt een beetje op de merrie die ik rij. Hoeveel geef je ervan?


25ml dagelijks. Gewoon de basis onderhoudsdosis is voor haar al voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 13:27 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik lees veel positieve ervaringen met NAF Oestress. Jullie geven dus onderhoudsdosering? Ook tijdens de week van de echte hengstigheid of geven jullie dan de maximale dosering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 01:17 



 

Ik geef nu ook oestress vloeibaar. Mijn merrie reageerde niet goed op de regumate. Ik geef het nu 3-4 weken en ze is weer vrolijk, ik mag weer aan haar buik komen..... vooral haar humeur is flink opgeknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 08:42 



 
Profiel   

mdhm13 schreef
Ik geef nu ook oestress vloeibaar. Mijn merrie reageerde niet goed op de regumate. Ik geef het nu 3-4 weken en ze is weer vrolijk, ik mag weer aan haar buik komen..... vooral haar humeur is flink opgeknapt.


Oh apart dat ze niet op de regumate reageerde. Welke dosis geef jij? En is er een specifieke keuze waarom je vloeibaar ipv poeder gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:15 



 
Profiel   

Hier langere tijd naf oestress gegeven, de vloeibare variant. Goede ervaringen en resultaten. Ik kon echt niet rijden of longeren tijdens de hengstigheid maar met dagelijks de onderhoudsdosering was het stukken beter te doen.
Bij de eerste hengstigheid van het jaar als de lente begint gaf ik wel altijd extra aangezien die van mij daar echt het meeste last van had in vergelijking met de rest van het jaar.
Hier heb ik voor vloeibaar gekozen omdat dit automatisch aan haar brok bleef plakken en aangezien ze niet veel krachtvoer kreeg per dag dit voor ons handiger was.
Ze heeft wel echt aan de smaak moeten wennen maar eenmaal gewend ging het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:23 



 
Profiel   

Hier ook vloeibaar, dat vonden we makkelijker. Poeder wil nog wel eens achterblijven in de voerbak omdat het niet plakt. Die smaak moest ze wel aan wennen, terwijl ze eigenlijk een hele makkelijke eter is. Het is ook een redelijk sterke geur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:29 



 
Profiel   

Ik ga het vanmiddag halen, kan prima door de slobber heen dus ik ga voor poeder denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:36 



 
Profiel   

Jullie voeren dus een schepje (20 ml ) per dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 18:48 



 

VValar schreef
mdhm13 schreef
Ik geef nu ook oestress vloeibaar. Mijn merrie reageerde niet goed op de regumate. Ik geef het nu 3-4 weken en ze is weer vrolijk, ik mag weer aan haar buik komen..... vooral haar humeur is flink opgeknapt.


Oh apart dat ze niet op de regumate reageerde. Welke dosis geef jij? En is er een specifieke keuze waarom je vloeibaar ipv poeder gebruikt?


Ze kreeg, ondanks de regumate, toch een eisprong maar het eitje kwam niet af. Dus ze werd hengstig maar er gebeurde niets. Veel pijn en oedeem...... toen gestopt met de regumate. Met een paar dagen was het toen opgelost. Ik ben Oestress vloeibaar gaan geven omdat dat sneller schijnt te werken. Na een week of 3 merkte ik echt wel dat mijn merrie veel vrolijker was en geen lichamelijke klachten meer had. Even een paar hengstigheden afwachten of het zo goed blijft gaan. Ze eet het trouwens heel goed, door een beetje slobber

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 18:50 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 14:36 



 
Profiel   

Als iemand de phytonics hormone wil proberen. Ik heb nog 2 flesjes staan die ik niet gebruik.
Houdbaar tot 2024.
Winkelprijs is 25.50
Ik verkoop 2 flesjes voor 30 euro.
( ecxl de verzendkosten)

Bij mijn paard heeft namelijk niks effect. Heb zowel de oestress als de hormone als puur hormone, regumate geprobeerd maar ze blijft extreem hengstig. Is maar een week. Dus we doen haar die week dan maar vrij/ aan de longe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen