Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Voor mij geeft de doorslag dat mijn shet nagenoeg altijd apart staat, die heeft dan ook zijn eigen voerplek met de feedingmaster. Maar ik moet de snuitjes nog een keer goed opmeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:12 



 
Profiel   

Ik heb ook naar powerraufe gekeken maar ik vind de communicatie met de leverancier echt waardeloos. Heb 3x een offerte gehad, 3x met een andere prijs. Elke keer dagen/weken ertussen voordat er een antwoord kwam op een vraag. Ze hadden me op equitana ook weer (mondeling) een hele andere prijs doorgegeven. Was echt voornemens om er 1 aan te schaffen, maar de communicatie verloopt zo stroef dat ik het vertrouwen een beetje kwijt ben. Zeker als er in de toekomst iets kapot gaat o.i.d.

Ik heb een haflinger en een shet lopen, die eten op dit moment meer dan 15-20kg hooi per etmaal. Veel te veel, ben al heel lang op zoek naar een tijdsgestuurde slowfeeder maar heb nog steeds niks kunnen vinden wat echt ontzorgt en aan mijn eisen voldoet.

De feedingmaster komt wel aardig in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:13 



 
Profiel   

Zijn er inmiddels al meer mensen met dit apparaat?

Ik ben inmiddels een aantal maanden verder en zo blij. Paarden doen het beter dan ooit.
Ergens wel bizar dat het dus zo'n groot verschil maakt, terwijl ik dus echt een overdreven eigenaar was/ ben die nooit kosten of moeite heeft bespaard op kwaliteit ruwvoer, slowfeed-systemen, heel vaak gaan voeren, etc....

Het grootste verschil is een merrie die eindelijk geen buik meer heeft alsof er 2 veulens in zitten, en een ruin die echt op gewicht komt.... dat is me nog nooit gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:19 



 
Profiel   

Ik heb hem afgelopen weekend opgehaald.
Hopelijk wordt hij dit weekend geïnstalleerd. Iets met druk bedrijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:15 



 
Profiel   

Spannend! Ben benieuwd.....

Het is in het begin even een beetje puzzelen. Toen dacht ik eerst nog: "mmm, ik dacht dat dit mijn leven juist makkelijker moest maken'.
Maar ik heb de slag helemaal te pakken en ben zeer tevreden, jij straks ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:16 



 
Profiel   

Dat denk ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:13 



 
Profiel   

Ik herken al je issues met bolle buiken etc. Hier drie pony's die snel te vet worden, maar helaas ook eentje met RAO waardoor al m'n hooi (en gerstestro) gestoomd moet worden. Vul jij je apparaat een keer per 24 uur of minder vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:20 



 
Profiel   

Ik heb ze vandaag besteld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:22 



 
Profiel   

LinSa schreef
Ik herken al je issues met bolle buiken etc. Hier drie pony's die snel te vet worden, maar helaas ook eentje met RAO waardoor al m'n hooi (en gerstestro) gestoomd moet worden. Vul jij je apparaat een keer per 24 uur of minder vaak?


Ik moet ook alles stomen. Dus ik vul hem gewoon elke ochtend. Mocht ik een dag weg zijn, dan kan ik uiteraard voor 2 dagen stomen en dus ook voor 2 dagen vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:24 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Ik heb ze vandaag besteld!


Ha leuk! Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:25 



 
Profiel   

Ik zou ook graag een foto willen zien met jouw kleinste pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:37 



 
Profiel   

Ninx schreef
LinSa schreef
Ik herken al je issues met bolle buiken etc. Hier drie pony's die snel te vet worden, maar helaas ook eentje met RAO waardoor al m'n hooi (en gerstestro) gestoomd moet worden. Vul jij je apparaat een keer per 24 uur of minder vaak?


Ik moet ook alles stomen. Dus ik vul hem gewoon elke ochtend. Mocht ik een dag weg zijn, dan kan ik uiteraard voor 2 dagen stomen en dus ook voor 2 dagen vullen.


Ik vind het echt een mooi systeem! Wat mij tegenhoudt is dat ik er twee nodig heb en mijn stopcontact al moeite heeft met de Haygain. Dan de Haygain, stroomklok en twee apparaten erop gaat 'm niet worden. En heb er wel twee nodig helaas. Ik ga eens verzinnen want jouw verhaal klinkt wel alsof het de perfecte oplossing voor ons zou kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:39 



 
Profiel   

de Haygain gebruikt 2200 watt, een FeedingMaster slechts 7 watt dus zou geen probleem moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:45 



 
Profiel   

Mijn Haygain is 2900 watt en tegelijk met mijn stroomklok aan is al teveel. Het stroom is nogal rampzalig aangelegd en als ik meer belast brand het stopcontact door. Dus daar heb ik een constructie bij gemaakt dat de een uitgaat als de ander aangaat. Dat zou ik dan nog verder uit moeten breiden en de Feeding masters wat zou betekenen dat ze alsnog zo'n 2 uur zonder hooi staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:28 



 
Profiel   

Hier zondag geïnstalleerd en hij was er snel aan gewend, na een paar uurtjes was het ding al niet meer eng. Tot nu erg fijn het feit dat hij de hele tijd kan eten als hij op stal staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 11:49 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Hier zondag geïnstalleerd en hij was er snel aan gewend, na een paar uurtjes was het ding al niet meer eng. Tot nu erg fijn het feit dat hij de hele tijd kan eten als hij op stal staat!


Zo, dat klinkt goed zeg! De mijne hadden wel even tijd nodig, terwijl dat dus echt zeer nuchtere types zijn.
Nu zijn ze verliefd op hun bak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:09 



 
Profiel   

Ninx, dit klinkt echt SUPERgoed, en wat heerlijk dat je naar stal kan zonder stress/angst (been there as well, afschuwelijk...)! Heb je heeeeel toevallig een filmpje van hoe het ongeveer werkt of kan ik dat op de site vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:05 



 
Profiel   

Gulpje schreef
Ninx, dit klinkt echt SUPERgoed, en wat heerlijk dat je naar stal kan zonder stress/angst (been there as well, afschuwelijk...)! Heb je heeeeel toevallig een filmpje van hoe het ongeveer werkt of kan ik dat op de site vinden?

Op de site en op facebook zijn er filmpjes te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:14 



 
Profiel   

Gulpje schreef
Ninx, dit klinkt echt SUPERgoed, en wat heerlijk dat je naar stal kan zonder stress/angst (been there as well, afschuwelijk...)! Heb je heeeeel toevallig een filmpje van hoe het ongeveer werkt of kan ik dat op de site vinden?


https://www.vhproducts.eu/feedingmaster

Ik moest toevallig aan je denken toen ik het apparaat kocht. Omdat er ook wat paarden met een slokdarmverstopping ontzettend geholpen waren met dit apparaat.

De filmpjes op de site zijn heel duidelijk, reviews ook fijn.
Het zijn erg aardige mensen moet ik zeggen, je kunt altijd komen kijken... dan demonstreren ze hoe het apparaat werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:18 



 
Profiel   

Ja inderdaad zeer aardige mensen en ze leggen met plezier uit hoe het werkt en laten hun paard een demo geven.

Ik zit wel effe met de afstelling van het apparaat te zoeken. Had nu 2 min eten en 7 min stop maar dan krijgt ie veel te weinig binnen.
Dus nu 2 min eten en 3 min stop kijken hoe dat gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:08 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Ja inderdaad zeer aardige mensen en ze leggen met plezier uit hoe het werkt en laten hun paard een demo geven.

Ik zit wel effe met de afstelling van het apparaat te zoeken. Had nu 2 min eten en 7 min stop maar dan krijgt ie veel te weinig binnen.
Dus nu 2 min eten en 3 min stop kijken hoe dat gaat


In het begin heb ik de eet tijd vrij lang gelaten en de pauze vrij kort... om ze aan te moedigen vooral te blijven eten....
Daarna pas heel rustig naar de gewenste hoeveelheid hooi per etmaal gegaan.

Op een gegeven moment heb je de slag te pakken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:05 



 
Profiel   

Ik vind dit erg interessant voor mijn Haflingers, maar die prijs, en dan dus 2 keer... Ik heb nu ook een bak midden in de paddock staan, wel met dakje maar niet 100% droog, zou dat hiermee kunnen met voldoende snoerlengte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:25 



 
Profiel   

Miran schreef
Ik vind dit erg interessant voor mijn Haflingers, maar die prijs, en dan dus 2 keer... Ik heb nu ook een bak midden in de paddock staan, wel met dakje maar niet 100% droog, zou dat hiermee kunnen met voldoende snoerlengte?


Geen schrik dat ze in het snoer zouden bijten, achter blijven hangen, etc.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 23:23 



 
Profiel   

Ninx schreef
Spaikey schreef
Ja inderdaad zeer aardige mensen en ze leggen met plezier uit hoe het werkt en laten hun paard een demo geven.

Ik zit wel effe met de afstelling van het apparaat te zoeken. Had nu 2 min eten en 7 min stop maar dan krijgt ie veel te weinig binnen.
Dus nu 2 min eten en 3 min stop kijken hoe dat gaat


In het begin heb ik de eet tijd vrij lang gelaten en de pauze vrij kort... om ze aan te moedigen vooral te blijven eten....
Daarna pas heel rustig naar de gewenste hoeveelheid hooi per etmaal gegaan.

Op een gegeven moment heb je de slag te pakken....



De eettijd kan maar tot 2 min hier??
Ik heb de IJslander versie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 06:34 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Geen schrik dat ze in het snoer zouden bijten, achter blijven hangen, etc.?


Die zou dan dus helemaal veilig ingegraven moeten worden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen