Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

KB12 schreef
Hier is de hele bovenkant van mijn kist kapot gescheurd. Als ik deze wil laten maken kost het 125 euro en moet ik het hele apparaat daar heen brengen.


Hey, dat is gek! Hoe kan dat nou joh?
Ik probeer me er een voorstelling van te maken hoe zoiets kan.
Reparatiekosten vallen me mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 09:06 



 
Profiel   

Ninx schreef
KB12 schreef
Hier is de hele bovenkant van mijn kist kapot gescheurd. Als ik deze wil laten maken kost het 125 euro en moet ik het hele apparaat daar heen brengen.


Hey, dat is gek! Hoe kan dat nou joh?
Ik probeer me er een voorstelling van te maken hoe zoiets kan.
Reparatiekosten vallen me mee.


Geen idee hoe dit kan. Dat hele stuk onder de roosters waar die plastic ribbels zitten is kapot gescheurd. Nou die 125 euro vallen opzicht nog mee, maar hij moet opgehaald worden met hun transport en dit kost ook nog eens 149 euro. De kist past niet in de auto. Het is ook niet dat mijn paarden als een stel megabeulen er tegen aan lopen te slaan. En hij zou daar ook tegen bestand moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 10:01 



 
Profiel   

Mijn paarden hebben er opgestaan, tegen aan geschuurd, hele nachten tegen aan lopen stampen en alles. Maar er is niks kapot. Heb je de paarden aan huis of ergens op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 10:13 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Mijn paarden hebben er opgestaan, tegen aan geschuurd, hele nachten tegen aan lopen stampen en alles. Maar er is niks kapot. Heb je de paarden aan huis of ergens op stal?


Ze staan aan huis en ook nog onder cameratoezicht. Ik denk nu eerder dat hij door de druk van de rooster gescheurd is. Dat hij aan de bovenkant door de druk gescheurd is. Vind het toch rot dat ik straks bijna 300 euro moet betalen, terwijl dit product stevig genoeg zou moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 10:20 



 
Profiel   

KB12 schreef
Ipsilonka schreef
Mijn paarden hebben er opgestaan, tegen aan geschuurd, hele nachten tegen aan lopen stampen en alles. Maar er is niks kapot. Heb je de paarden aan huis of ergens op stal?


Ze staan aan huis en ook nog onder cameratoezicht. Ik denk nu eerder dat hij door de druk van de rooster gescheurd is. Dat hij aan de bovenkant door de druk gescheurd is. Vind het toch rot dat ik straks bijna 300 euro moet betalen, terwijl dit product stevig genoeg zou moeten zijn.


Het is wel heel zuur inderdaad....

Maar ook opmerkelijk, want die bakken zijn toch wel heel erg hufterproof.....
Dus OF jouw kunststof bak is een maandagochtendmodel, OF er is toch iets opmerkelijks gebeurd.
Als het vaker zou gebeuren met deze bakken zou ik begrijpen dat zij alle kosten dragen, maar omdat dit bijna niet (of helemaal niet) voorkomt snap ik ook wel dat het niet voor niets kan....

Wel heel zuur.

Je hebt dus geen idee hoe dit komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 14:18 



 
Profiel   

Ninx schreef
KB12 schreef

Ze staan aan huis en ook nog onder cameratoezicht. Ik denk nu eerder dat hij door de druk van de rooster gescheurd is. Dat hij aan de bovenkant door de druk gescheurd is. Vind het toch rot dat ik straks bijna 300 euro moet betalen, terwijl dit product stevig genoeg zou moeten zijn.


Het is wel heel zuur inderdaad....

Maar ook opmerkelijk, want die bakken zijn toch wel heel erg hufterproof.....
Dus OF jouw kunststof bak is een maandagochtendmodel, OF er is toch iets opmerkelijks gebeurd.
Als het vaker zou gebeuren met deze bakken zou ik begrijpen dat zij alle kosten dragen, maar omdat dit bijna niet (of helemaal niet) voorkomt snap ik ook wel dat het niet voor niets kan....

Wel heel zuur.

Je hebt dus geen idee hoe dit komt?


Nee ik heb werkelijk geen idee. Het is ook echt niet dat ze de bak afz**ken, en zeker niet zo hoog net onder de rooster. Ik zou dan als ik logisch denk, denken dat het door de rooster komt en het drukken op de rooster om hooi te pakken. Hij is dus net onder de rooster helemaal van links naar rechts gespleten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 14:21 



 
Profiel   

Het zou kunnen dat de kunststof waar de bak van is gemaakt niet voldoende mee buigt, dat heb je soms met kunststof buizen ook. De een kan je met een hamer op meppen en er gebeurt niets, de ander barst in stukken.
Mijn paard trapt regelmatig vol tegen de bak en tot nu toe blijft hij heel.
Je zou eigenlijk moeten testen met een hamer of de bak zwakke plekken heeft maar dan heb je zeker geen garantie meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 15:55 



 
Profiel   

Voor de liefhebber heb ik er 1 te koop. Zie onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 14:11 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Voor de liefhebber heb ik er 1 te koop. Zie onderschrift.


Je hebt er nu 1 voor meerdere paarden zeg je in je advertentie?
Welke is dat?

Succes met de verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 14:39 



 
Profiel   

Ik heb een handgemaakte met klep zoals Femke Dolle. Alleen dan dubbel zo breed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 15:01 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ik heb een handgemaakte met klep zoals Femke Dolle. Alleen dan dubbel zo breed.


En hoe gaat dat? Wat is het voordeel van zo’n bak wanneer je het vergelijkt?
Mijn grootste punt met alle bakken is dat het toch een beetje hangjongeren worden…. Dan heb je een heel paddock Paradise aangelegd voor jan joker…

Ik chargeer een beetje, want ze Machelen voldoende rond. Maar iets meer zou leuk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 15:16 



 
Profiel   

Wij hebben nu ook meer dan een jaar zo'n bak. Inmiddels aangepast omdat mijn merrie de bak steeds open deed. De klep is nu verzonken zodat ze haar neus niet meer eronder kan doen.

We hebben een dubbele als in: 2 kanten en nog een aparte op een ander stukje. Ze komen er aan als de bak open gaat. Je hoort de motor 'aan gaan' en daar reageren ze op. Hangen er gelukkig niet om heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 19:47 



 
Profiel   

Moeilijk te zeggen want hij staat er pas vanaf woensdag. Bij de feedingmaster bleven ze wel veel staan want die is echt geruisloos. Bij deze lijkt het wat minder, ze gaan in elk geval nadat de klep dicht gaat eerst even water drinken 60m verderop. Daarna gaan ze een uurtje of anderhalf hun ding doen en daarna gaan ze in de buurt van de bak rondhangen. Hij gaat elke 3u 3 kwartier open. Dus ze staan max 2.15u zonder hooi. Ze hebben wel nog stro. Gaan ook nog een keertje tussendoor op de wei en krijgen wat wilgentakken.

Maargoed mijn plekje is nog in ontwikkeling dus ik hoop ze straks ook op meer manieren van de hooibak weg te lokken. En hoop dat ze wat meer gaan vertrouwen op hun gehoor want deze nieuwe bak maakt best wat herrie als ie open gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:06 



 
Profiel   

Mijn ervaring met de Haybutler is dat de paarden snel het geluid van de vallende plank herkennen. Wat betekent dat ze lekker rond scharrelen op de paddock en weer terug naar de kasten lopen zodra ze het hooi horen vallen. Het duurde een paar weken voor ze dat echt goed door hadden, maar dat ging uiteindelijk toch heel snel. Nu gaan ze rustig wat anders doen, rondscharrelen, dutje, drinken. En komt de hele kudde weer terug zodra ze het hooi horen.

Dat zal bij een hooibak met klep niet anders zijn.

Dat was voor mij bij een paddock paradise de reden om voor een ander systeem te kiezen dan de haybutler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:11 



 
Profiel   

Waarom juist een ander systeem? Het is toch prima als ze terug komen voor het hooi? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 22:53 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Mijn ervaring met de Haybutler is dat de paarden snel het geluid van de vallende plank herkennen. Wat betekent dat ze lekker rond scharrelen op de paddock en weer terug naar de kasten lopen zodra ze het hooi horen vallen. Het duurde een paar weken voor ze dat echt goed door hadden, maar dat ging uiteindelijk toch heel snel. Nu gaan ze rustig wat anders doen, rondscharrelen, dutje, drinken. En komt de hele kudde weer terug zodra ze het hooi horen.

Dat zal bij een hooibak met klep niet anders zijn.

Dat was voor mij bij een paddock paradise de reden om voor een ander systeem te kiezen dan de haybutler.

Dat snap ik niet goed. Waarom heb je nu voor een ander systeem gekozen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 16:53 



 
Profiel   

Antheman schreef
SSDesign schreef
Mijn ervaring met de Haybutler is dat de paarden snel het geluid van de vallende plank herkennen. Wat betekent dat ze lekker rond scharrelen op de paddock en weer terug naar de kasten lopen zodra ze het hooi horen vallen. Het duurde een paar weken voor ze dat echt goed door hadden, maar dat ging uiteindelijk toch heel snel. Nu gaan ze rustig wat anders doen, rondscharrelen, dutje, drinken. En komt de hele kudde weer terug zodra ze het hooi horen.

Dat zal bij een hooibak met klep niet anders zijn.

Dat was voor mij bij een paddock paradise de reden om voor een ander systeem te kiezen dan de haybutler.

Dat snap ik niet goed. Waarom heb je nu voor een ander systeem gekozen?


Omdat ik bang was dat ze bij de feedingmaster niet meer rond zouden gaan lopen, zoals Nelleke beschrijft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 20:17 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Omdat ik bang was dat ze bij de feedingmaster niet meer rond zouden gaan lopen, zoals Nelleke beschrijft :)

Oh, nu snap ik je. Je had een feedingmaster en nu ben je tevreden met de haybutler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 21:00 



 
Profiel   

Antheman schreef
SSDesign schreef
Omdat ik bang was dat ze bij de feedingmaster niet meer rond zouden gaan lopen, zoals Nelleke beschrijft :)

Oh, nu snap ik je. Je had een feedingmaster en nu ben je tevreden met de haybutler.


Sorry, zie nu pas waar de verwarring ontstaan is.

Citaat
Dat was voor mij bij een paddock paradise de reden om voor een ander systeem te kiezen dan de haybutler feedingmaster.


Ik heb nu dus 2 haybutlers. Blond :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:33 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Ik heb nu dus 2 haybutlers. Blond :+

haha, lucky you :knuffel:

Ik kan me echt geen leven zonder automatisch voersysteem meer voorstellen; geen stress meer als ik een dag van huis ben, niet zo super vroeg mijn bed uit. Ik word niet meer geleefd door het "moeten" voeren van de ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 17:05 



 
Profiel   

Hier ervaar ik dat precies zo Antheman. Ik geef nog wel los hooi bij, heb nu 3 paarden en 2 feedingmasters. En 1 paard wat echt goed moet eten. Maar dat is extra zeg maar. Mijn shet met veel gezondheidsdingen doet het er ook echt goed op hij heeft er ook 1 maar hij staat apart. Maar het is mij iedere euro waard zo’n systeem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 20:55 



 
Profiel   

Mijn stalhouder ervaart dat ook zo.
Wij voeren voor 24u per x, Ipv 8x of vaker een netje geven haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 21:51 



 
Profiel   

De reden dat ik toch de Feedingmaster heb gekozen is omdat ik denk dat in porties voeren niet goed is... Ik denk dat dit systeem toch het dichtste komt bij wat paarden nodig hebben.
Dit zeg ik niet om een andere systemen af te zeiken hoor, het is een persoonlijke opvatting die aansluit bij informatie die ik in de loop van de jaren heb verzameld. Het komt het dichtst bij onbeperkt voeding verstrekken. ECHT onbeperkt is met sobere dieren en niet altijd heel arm hooi kunnen vinden een beetje utopisch....

Ik weet niet hoe goed jullie Duits is, maar deze dame beschrijft in detail waarom in porties voeren niet wenselijk is.

https://wissen.sanoanimal.de/2023/01/25 ... -fuettert/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 07:07 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Hier ervaar ik dat precies zo Antheman. Ik geef nog wel los hooi bij, heb nu 3 paarden en 2 feedingmasters. En 1 paard wat echt goed moet eten. Maar dat is extra zeg maar. Mijn shet met veel gezondheidsdingen doet het er ook echt goed op hij heeft er ook 1 maar hij staat apart. Maar het is mij iedere euro waard zo’n systeem <3

Ja, ik ook. Ik geef vooral zelf hooi en voor de nacht en de dag weg, gaan de systemen aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 09:05 



 
Profiel   

Ik gebruik de feedingmaster alleen op stal. 1 pony al 2 jaar heb nu voor de andere pony er ook 1 besteld
In het weiland voer ik hooi bij als er geen gras staat. In een kubsekist met hooinet erin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 09:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen