Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Echt he zo duur, maar wel super zijn als je weet dat je paard als schrokker gewoon rustig zijn eten verdeeld en niet zonder komt te staan.... Toch maar die iPad verkopen dan?.... Of voor mijn verjaardag weer eens wat voor de paarden kopen haha.

Maar ik snap wat je bedoelt dus en ja het is voor het lijf het dichtst bij de natuur zon feedingmaster.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 19:46 



 
Profiel   

Ik heb de laatste 10 jaar of zo geen kerstcadeau voor mezelf gehad met de 3 dochters, dus heb ik besloten dat dit wel die 10 jaar inhaalt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 19:56 



 
Profiel   

Cilianne schreef
Ik heb de laatste 10 jaar of zo geen kerstcadeau voor mezelf gehad met de 3 dochters, dus heb ik besloten dat dit wel die 10 jaar inhaalt :D


Haha breng met niet op ideeën, ik ben bijna jarig :Y) *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:10 



 
Profiel   

Ik heb ontzettend getwijfeld om de feedingmaster te kopen. Mijn PRE en Shetlander werden moddervet. Na analyse van ons hooi zit er 165 suiker in wat gemiddeld 100 moet zijn. We hebben nog heel wat grote balen liggen dus ben eerst gaan weken, toen gedacht aan de feedingmaster. Maar nu toch eerst gekozen om graszaadhooi te geven. En wat een verschil, ze doen er heel de dag en nacht mee, omdat ze het niet zo lekker vinden eten ze het niet in 1x op dus 24 uur hooi in hun buik. En nu na 2 weken een heel groot verschil. Gok al op 15/20 kilo eraf. Dus misschien een idee om te proberen voordat je zo'n duur apparaat aanschaf....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:29 



 
Profiel   

Mijn ijslander moet spijtig genoeg op droog voordroog. Ze reageert op stof en schimmels in gewoon hooi en heeft al enkele keren cortisonen en medicatie moeten hebben hoewel we het hooi weken voor beide paarden. En voordroog staat hoger in eiwitten dus daar mag ze nog minder van ...
Het probleem is ook echt het verschil in voeren tussen mij en mijn vader: een half hooinet bij mij is heel wat minder dan een half hooinet bij hem. Na een jaar strijd ben ik dat echt wel beu. De feedingmaster geeft de kilo's aan en die kan ik gewoon 1x per dag vullen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 14:47 



 
Profiel   

Cilianne schreef
Mijn ijslander moet spijtig genoeg op droog voordroog. Ze reageert op stof en schimmels in gewoon hooi en heeft al enkele keren cortisonen en medicatie moeten hebben hoewel we het hooi weken voor beide paarden. En voordroog staat hoger in eiwitten dus daar mag ze nog minder van ...
Het probleem is ook echt het verschil in voeren tussen mij en mijn vader: een half hooinet bij mij is heel wat minder dan een half hooinet bij hem. Na een jaar strijd ben ik dat echt wel beu. De feedingmaster geeft de kilo's aan en die kan ik gewoon 1x per dag vullen ...


Meerdere hooinetten vullen van te voren en per dag klaarzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:06 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Ik heb ontzettend getwijfeld om de feedingmaster te kopen. Mijn PRE en Shetlander werden moddervet. Na analyse van ons hooi zit er 165 suiker in wat gemiddeld 100 moet zijn. We hebben nog heel wat grote balen liggen dus ben eerst gaan weken, toen gedacht aan de feedingmaster. Maar nu toch eerst gekozen om graszaadhooi te geven. En wat een verschil, ze doen er heel de dag en nacht mee, omdat ze het niet zo lekker vinden eten ze het niet in 1x op dus 24 uur hooi in hun buik. En nu na 2 weken een heel groot verschil. Gok al op 15/20 kilo eraf. Dus misschien een idee om te proberen voordat je zo'n duur apparaat aanschaf....


Graszaadhooi moet je paard wel kunnen verdragen.
Een beetje oppassen kan ook geen kwaad gezien het feit dat dit hooi voor de productie van graszaad flink bespoten is.
Ik was er ook blij mee en het leek de gouden oplossing, ik ben nu echter blijer dat ik ‘gewoon’ hooi voer maar het kan reguleren.

Dus ik begrijp je zeker hoor, maar probeer er toch een beetje mee op te passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:42 



 
Profiel   

Cilianne schreef
Mijn ijslander moet spijtig genoeg op droog voordroog. Ze reageert op stof en schimmels in gewoon hooi en heeft al enkele keren cortisonen en medicatie moeten hebben hoewel we het hooi weken voor beide paarden. En voordroog staat hoger in eiwitten dus daar mag ze nog minder van ...
Het probleem is ook echt het verschil in voeren tussen mij en mijn vader: een half hooinet bij mij is heel wat minder dan een half hooinet bij hem. Na een jaar strijd ben ik dat echt wel beu. De feedingmaster geeft de kilo's aan en die kan ik gewoon 1x per dag vullen ...


Wat is het eiwitgehalte?

Ik heb IJslanders en ben juist blij wanneer er wat meer eiwit in zit.
Veelal zit er juist te weinig in en moet je het supplementeren. Zonder eiwitten geen spieropbouw.
Als je lekker met ze werkt en het eiwitgehalte te overzien is zou ik me daar niet druk om maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 15:44 



 
Profiel   

KB12 schreef
Ik krijg net een bericht van Jan. De levering is alweer uitgesteld. Ik begin nu toch wel licht teleurgesteld te raken. Hij was al uitgesteld tot volgende week en nu is hij dus weer uitgesteld. Ik begrijp dat hun er niets aan kunnen doen, maar het begint nu echt vervelend te worden. Mijn paarden beginnen zich echt te vervelen omdat er nog maar weinig gras is. Ik doe nu alles in hooinetten, hooizakken, en bakken. Alle hooizakken en netten sneuvelen elke week en ze maken er 1 groot zooitje van. Het is enorm tijdrovend en duur nu :( -O-


Ik wacht inderdaad ook al even, zou ze de eerste week van November krijgen.
Dus ik herken jouw reactie ook wel, ik kan zelf ook gewoon niet meer wachten tot mijn paarden nog regelmatiger kunnen eten. Helaas is dit echt overmacht.

Ik hoop dat we ze in januari kunnen ontvangen, ben zo benieuwd. Ik heb er 4 besteld, krijg namelijk een pensionpaardje erbij. Zodra ik weet wanneer ze komen, kunnen we ook die verhuizing gaan plannen.

Helaas heeft door het lange wachten de kopers van mijn dubbele hooikast met planken afgehaakt, dus die staat weer opnieuw te koop. Maar zet deze pas weer actief te koop wanneer ik een leverdatum heb.

Geduld.. -O- :')


Ninx schreef
Graszaadhooi moet je paard wel kunnen verdragen.
Een beetje oppassen kan ook geen kwaad gezien het feit dat dit hooi voor de productie van graszaad flink bespoten is.
Ik was er ook blij mee en het leek de gouden oplossing, ik ben nu echter blijer dat ik ‘gewoon’ hooi voer maar het kan reguleren.

Dus ik begrijp je zeker hoor, maar probeer er toch een beetje mee op te passen


Hier ook graszaadhooi gehad. Voor mijn huidige hooikasten probeerde ik onbeperkt te voeren door graszaadhooi toe te voegen. In de ruim 3 jaar dat ik het voerde kreeg mijn merrie steeds meer last van mestwater, geen supplement hielp, gestopt met graszaadhooi en het was met een paar dagen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:49 



 
Profiel   

Cilianne schreef
En voordroog staat hoger in eiwitten dus daar mag ze nog minder van ... .


Eiwitten zijn geen trigger voor HB hoor, dat dacht men 30 jaar geleden, maar nu niet meer. Ik geef aan mijn HB-er luzernehooi met +13% eiwitten (en maar 5% suiker), al moet ik er wel bij zeggen dat de mijne niet IR/EMS is, alleen vreetkous :).

Maar ik moet zeggen: sinds ik de Haybutlers heb, merk ik dat ze regelmatig zelfs wat hooi verspillen, dus haar vraatzucht is duidelijk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 18:10 



 
Profiel   

Mijn hb’er krijgt luzernebrok en een slobber met ook aardig eiwit erin. Hooi zoek ik voor haar met hoog eiwit en laag suiker.
Maar zij kan onbeperkt schransen, echt dik wordt ze toch niet.

Ik lees mee in dit topic als kennisvergroting en een “wie weet heb ik of een bekende ooit zoiets nodig, dan is dit een mooie oplossing”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 19:24 



 
Profiel   

Ook uit dit topic leer ik weer dat voerbeleid een echte puzzel is en elk paard anders :D .

Ik hoop dat de feedingmaster weer een stap vooruit is (en het feit dat ik niet meer 365 dagen per jaar om 6u30 s'morgens moet worstelen met hooinetten is ook een plus :D ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:02 



 
Profiel   

(100 hooinetten hebben en ze allemaal eens in de zoveel tijd vullen helpt heel erg, kan ik je vertellen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:14 



 
Profiel   

Feedingmaster is wel een fantastisch uitvinding. Helaas heb ik een setje staan wat qua voerbehoefte echt niet aansluit op elkaar. Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag. Een jonge ijslander, eet ongeduldig en kauwt niet optimaal, in de mest grove stukken hooi te vinden. Tanden zijn gecontroleerd en hij geeft wat mestwater mee, ook is hij vrij dik. Een mini Shetlander, heeft moeite met grof hooi, maar zacht lang kuil kan hij helemaal niet weg krijgen, krijgt seniores priores bij om op gewicht te houden. Ze hebben nu onbeperkt hooi uit slowfeeder net met 3x3 mazen en eten 1 baaltje a 24 kg in 2,5 dag op. Mijn mini moet juist meer eten en de ijslander beperkt, daarbij is de ijslander een boef een plekje creëeren waar mijn mini in kan en hij niet gaat echt niet werken. Pffff lastig als voerbehoefte echt niet aansluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 23:24 



 
Profiel   

Wat een goede uitvinding deze hooi automaat! Fijn voor de paarden dat ze kleine hoeveelheden hooi eten en handig voor de baasjes. Volg dit topic al even en ben echt geïnspireerd. Dit zou het leven wel heel wat makkelijker maken! Helaas hier geen geschikte plek. Nou ja, er zou 1 automaat in de stal passen maar mijn 2 paarden eten niet samen uit een bak. Verder hebben we geen stal of afdakje om deze onder te zetten. Heel erg zonde… Toch maar kijken naar de buiten-proof apparaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 06:34 



 
Profiel   

Voor de mensen die de Feedingmaster gebruiken bij shetjes / minies, graven jullie de Feedingmaster een stukje in? Of hebben jullie een verhoging gemaakt voor de Feedingmaster? En dan van rubberen matten of tegels?
Zou graag wat foto’s willen zien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:10 



 
Profiel   

Ik heb de poten afgezaagd en 10cm dikke rubber matten eromheen gelegd voor mijn shet van 1.04m. Zal een foto maken als hij aan het eten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:26 



 
Profiel   

Mijn shet van 93 cm eet er gewoon uit, niks aan veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:54 



 
Profiel   

Die van mij ook wel zonder aanpassing alleen vind het qua eethouding dan wel beroerd. Zo is iets beter maar nog niet optimaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:04 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn Shetlanders een pallet neergelegd waar ze met 4 voetjes oppassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 22:23 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle feedingmasters?

Ik was benieuwd op welke instellingen jullie je Feedingmaster hebben staan. Dus hoeveel eet-minuten en hoeveel pauze. En hoeveel kilo per etmaal ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:50 



 
Profiel   

Ik volg even die antwoorden want daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik heb de mijne vorige week besteld en gevraagd naar de concrete levertijd maar ik kreeg nogal een ontwijkend antwoord. In de eerste mails was het 6 tot 8 weken en nu was het dat ik iets ging horen als de onderdelen binnen waren.
Ik hoop dat ik toch niet te lang erop moet wachten ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:56 



 
Profiel   

Ninx schreef
Hoe gaat het met alle feedingmasters?

Ik was benieuwd op welke instellingen jullie je Feedingmaster hebben staan. Dus hoeveel eet-minuten en hoeveel pauze. En hoeveel kilo per etmaal ongeveer.


Ik wacht nog steeds, ietwat ongeduldig, maar ik ben heel benieuwd naar de antwoorden hierop.

@Cilianne, het probleem was dat er geen grondstoffen waren bij de kunststofbakken leverancier. Deze zouden eind december binnen komen als het goed is, dus ik hoop op goed nieuws volgende week, dan zouden ze de kunststof bakken binnen krijgen.
Ik krijg in februari een pension-paard erbij, dat had ik ruim ingepland, want zou het systeem in november krijgen. Nu voel ik de zenuwen wel een beetje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:45 



 
Profiel   

Lovelance, dan zijn we met twee aan het duimen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:47 



 
Profiel   

Cilianne schreef
Ik volg even die antwoorden want daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik heb de mijne vorige week besteld en gevraagd naar de concrete levertijd maar ik kreeg nogal een ontwijkend antwoord. In de eerste mails was het 6 tot 8 weken en nu was het dat ik iets ging horen als de onderdelen binnen waren.
Ik hoop dat ik toch niet te lang erop moet wachten ...



Hier ben ik dus ook benieuwd na.. Zeker nadat het dus al 2 x is uitgesteld. De verwachting was dat in de 2e week van januari de bakken binnen komen en ze daarna openstaande orders kunnen uitleveren. Of ik bij die eerste openstaande orders zit weet ik dus niet...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen