Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:29

Kende dit systeem niet, las er over in een ander topic. Hoe meer ik er over nadenk, hoe beter het lijkt. Maar inderdaad, ééntje op zonnecellen zou ideaal zijn. Kun je de bak buiten zetten zonder verlengkabel.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 11:33

Dat zou inderdaad ideaal zijn... evengoed heb je dan nog wel iets van een luifeltje nodig tegen inregenen.... maar dat is niet meer dan 4 palen en een bitumen plaat.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:38

Een dak van zonnepanelen (met accu's) waar je hem op aan kan sluiten. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 16:51

Ik heb even contact opgenomen.

Goed nieuws! De maker van het apparaat werkt momenteel aan een waterdicht type met luifel welke op zonne energie werkt.

Daar ben ik blij mee en heb me direct maar opgegeven als geïnteresseerde!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:16

Dat klinkt wel top.

Ik ben ook wel benieuwd naar filmpjes van shetten bij de bakken, die heb ik nog niet gevonden.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:23

Dennis schreef:
Dat klinkt wel top.

Ik ben ook wel benieuwd naar filmpjes van shetten bij de bakken, die heb ik nog niet gevonden.

Banjer red het prima, jouw shetten zijn groter toch?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:30

Ipsilonka schreef:
Dennis schreef:
Dat klinkt wel top.

Ik ben ook wel benieuwd naar filmpjes van shetten bij de bakken, die heb ik nog niet gevonden.

Banjer red het prima, jouw shetten zijn groter toch?


Hoe groot is Banjer precies?
Mijn kleinste is 94cm, grootste 104cm.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:18

Ninx schreef:
Ik heb even contact opgenomen.

Goed nieuws! De maker van het apparaat werkt momenteel aan een waterdicht type met luifel welke op zonne energie werkt.

Daar ben ik blij mee en heb me direct maar opgegeven als geïnteresseerde!


Daar was is ook al van op de hoogte, alleen toen ik hem erna vroeg in mei was hij nog een beetje vaag erover. Maar ik hoop ook dat deze op de markt komt lijkt me ook wel wat voor in de kale wei.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 00:26

Dennis schreef:
Ipsilonka schreef:
Banjer red het prima, jouw shetten zijn groter toch?


Hoe groot is Banjer precies?
Mijn kleinste is 94cm, grootste 104cm.

Banjer is 92/93 cm zoiets.

marijkiiii

Berichten: 1026
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Overijssel

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:11

Zo'n waterdichte versie lijkt me inderdaad ook wel interessant!

De feeding master bevalt hier nog steeds heel goed. Paard is rustiger op stal en makkelijker op gewicht te houden :)
Nu ze meer in de wei komt zet ik de intervallen wat ruimer. Dat werkt perfect eigenlijk.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 14:38

marijkiiii schreef:
Zo'n waterdichte versie lijkt me inderdaad ook wel interessant!

De feeding master bevalt hier nog steeds heel goed. Paard is rustiger op stal en makkelijker op gewicht te houden :)
Nu ze meer in de wei komt zet ik de intervallen wat ruimer. Dat werkt perfect eigenlijk.


Wat fijn he?! Ik ben nog steeds ook zo blij....
Dit is de eerste zomer dat ze niet uit hun voegen barsten. En gewoon ook hartstikke tevreden.... altijd een knabbeltje.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:11

Hier zijn de automaten nog dik ingepakt met rubber, staan de eetminuten ruimer als verwacht, maar staat een zekere vos er nog regelmatig nu dan maar bovenop met haar lompe poten…. Ze zijn zeker sloop bestendig *\%/*

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:51

Ik begreep van een vriendin dat op Facebook op de Bit pagina gevraagd wordt naar de beste slowfeeders. Nu heb ik geen Facebook meer, maar ben ik zo blij met dit apparaat en gun ik ze alle bekendheid die ze kunnen krijgen. Vindt iemand van jullie het niet leuk daar even iets te schrijven? Want om daarvoor nu weer lid te worden van Facebook is ook weer zoiets.,....

roooosje

Berichten: 124
Geregistreerd: 03-01-06

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:56

Ik sluit me ook even aan.
Mijn feedingmaster staat in de bestelling, helaas is de levertijd 6 weken geworden. Ik moet nu nog 2 weken wachten. Dat valt me wel een beetje tegen aangezien ik eerder begrepen had dat het 1 tot 2 weken zou zijn. Maar goed, het is niet anders. Ik kijk er naar uit en ben heeeeeel benieuwd wat mijn paard ervan vind.

De redenen waarom ik opzoek ben gegaan naar een oplossing voor ruwvoer is tweeledig: gemak en gezondheid paard.
Ik sta op een kleine pensioenstal met 6 paarden. De staleigenaar voert 2 keer (ruwvoer en/of brokjes) per dag. Toen ik daar heen verhuisde dacht ik mijn paard op onbeperkt ruwvoer te zetten. Maar helaas, dat bleek niet geschikt voor mijn paard, zelfs niet met mega arm ruwvoer. Hij werd gewoon echt te dik. Onderling regelen we nu een 3e voerbeurt om het ruwvoer nog een beetje te kunnen verdelen. Dit wordt echter steeds lastiger om voor elkaar te krijgen en ik zit er wel mee dat 3 voerbeurten eigenlijk te weinig zijn.

Na zoeken en lezen op internet kwam ik bij de Feedingmaster uit. Ik wilde het apparaat graag in het echt zien, maar vond ‘de makers’ te ver rijden, gelukkig kon ik bij een klant van hun komen kijken. Ik denk dat jij dat was Ninx? Het was in elk geval iemand met 2 ijslanders en een mini.

Zij vertelde me dat 1 van haar paarden altijd ‘lastige mest’ had en dat de Feedingmaster dit opgelost had. Toen dacht ik, dat is interessant want mijn paard heeft ook vaak slechte mest en heel vaak mestwater. Al vaker probiotica gegeven maar zonder resultaat. Dus nu hoop ik heel erg dat het naast mijn bovengenoemde redenen ook dit probleem gaat oplossen.

Ik ben net als meerdere mensen hier benieuwd of mijn paard niet gaat staan wachten bij het apparaat, maar gelukkig zijn de ervaringen van gebruikers dat dat niet het geval is, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Omdat mijn paard astmatisch is, stoom ik mijn hooi. Op dit moment maak ik het ook nog extra nat. Met de Feedingmaster kan dat niet meer, want er kan geen zeiknat nog druipend hooi in de machine. Dus ik ga straks alleen nog stomen, dus dat vind ik wel een beetje spannend. Maar feit is: nu wil mijn paard altijd het hooi wat onderop ligt, dus steekt zijn hele snoet in het hooi, straks kan dat niet meer dus ik denk dat dat een hoop irritatie op stof zal voorkomen.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:14

Mijn pony is relaxed geworden in de stal nu met de feedingmaster.

Hij staat gewoon op rust als er geen voerbeurt is.
Eerder stond hij nooit op rust.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:03

Ik ben benieuwd of iemand met mini's deze ook heeft? werkt het voor hun ook goed.
Ik heb diverse offerte's voor voeroplossingen liggen maar de meeste zijn te hoog of willen geen testitem neerzetten voor een week, ik moet toch weten of ze erbij of mee overweg kunnen :+

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 11:09

Ik heb een mini, kijk maar even bij de reviews op hun site

marijkiiii

Berichten: 1026
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:45

roooosje schreef:
**

Omdat mijn paard astmatisch is, stoom ik mijn hooi. Op dit moment maak ik het ook nog extra nat. Met de Feedingmaster kan dat niet meer, want er kan geen zeiknat nog druipend hooi in de machine. Dus ik ga straks alleen nog stomen, dus dat vind ik wel een beetje spannend. Maar feit is: nu wil mijn paard altijd het hooi wat onderop ligt, dus steekt zijn hele snoet in het hooi, straks kan dat niet meer dus ik denk dat dat een hoop irritatie op stof zal voorkomen.


In mijn ervaring komt het stof vooral onderin het apparaat terecht. Omdat ze het ruwvoer omhoog trekken komt er niet zoveel mee naar buiten (ik gebruik wel voordroog momenteel).

roooosje

Berichten: 124
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:10

[/quote]

In mijn ervaring komt het stof vooral onderin het apparaat terecht. Omdat ze het ruwvoer omhoog trekken komt er niet zoveel mee naar buiten (ik gebruik wel voordroog momenteel).[/quote]

Precies! Daarom denk ik dat eten uit de Feedingmaster minder prikkels zal geven aan mijn paard, want hij kan de neus niet in het hooi steken waar juist alle stof zit. Daarom durfde ik het ook aan om de FM te kopen maar toch vind ik het nog een beetje spannend omdat ik dan niet meer heel nat kan maken.

roooosje

Berichten: 124
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:13

Spaikey schreef:
Mijn pony is relaxed geworden in de stal nu met de feedingmaster.

Hij staat gewoon op rust als er geen voerbeurt is.
Eerder stond hij nooit op rust.



Goed om te lezen!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 13:20

Ha Roooooosje! Je was inderdaad bij mij :-D
Wat leuk en goed dat je er toch voor gegaan bent. Jammer van de wachttijd.... Hoe meer mensen zo'n ding kopen, hoe meer hij onderdelen in 'bulk' kan kopen en hoe korter de wachttijden zijn.

Wat het stof betreft: ik stoom ook, en heb een ERG gevoelige merrie. Deze periode is extra lastig omdat de pollen er ook nog bij komen. Maar ik moet zeggen, juist doordat het in die bak zit en ze het hooi alleen met de lippen pakken ervaar ik geen toename en eerder juist afname van klachten.
Ze kunnen er gewoon niet zo in wroeten.
Soms spray ik nog wel wat extra hooispray van Silverlinde over het hooi op benauwde dagen (qua stoffigheid door pollen en warmte).

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:40

Ik heb er ook 1 besteld! Ben nog sceptisch over de eet-houding van mijn shet maar in het ergste geval maak ik een opstapje voor hem. Levertijd was 2 - 3 weken begreep ik vorige week via de mail.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 15:37

_Nelleke_ schreef:
Ik heb er ook 1 besteld! Ben nog sceptisch over de eet-houding van mijn shet maar in het ergste geval maak ik een opstapje voor hem. Levertijd was 2 - 3 weken begreep ik vorige week via de mail.


Ja, een paar rubberen matten er omheen en het is hoog zat voor een kleine dreumes...

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:42

Ja hij kan er sowieso wel bij want ik heb ook van die hoge plastic palletbakken gehad alleen het gaat me meer om de onnatuurlijke houding tijdens het eten (hoog ipv aan de grond). Maargoed, ik schaf hem nu voornamelijk aan voor mijn haflinger en hoe het dan met de shet gaat zien we wel op langere termijn.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:17

_Nelleke_ schreef:
Ja hij kan er sowieso wel bij want ik heb ook van die hoge plastic palletbakken gehad alleen het gaat me meer om de onnatuurlijke houding tijdens het eten (hoog ipv aan de grond). Maargoed, ik schaf hem nu voornamelijk aan voor mijn haflinger en hoe het dan met de shet gaat zien we wel op langere termijn.

Mijn shet is 93 cm en ja het is wat hoog. Maar ze staan niet 1,5 uur achter elkaar in die houding zoals het geval is met een hooinet of iets. Het is 1/2 minuten en dan weer uit de houding. Ik hoop tenminste dat dat scheelt.