Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Ik volg voor de synchronisatie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 12:37 



 
Profiel   

Cilianne schreef
Ik volg voor de synchronisatie.



Wat volg je?

De website? Daar kon ik weinig over de synchronisatie vinden.

Dit topic? Zoja had je ook een stipje bovenin het topic kunnen zetten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 13:04 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Dat is super om te lezen.

Hij raadde voor onze 3 Friezen in de inloopstal wel 3 machines aan. :$

En dan met zo'n verdeler ertussen,ben even de naam kwijt maar het is zo'n synchronisatie verdeler zodat alle FM gelijktijdig op en neer gaan.

Iemand daar ook toevallig ervaring mee? O:)


Dat is interessant! Ik heb 4 paarden en 4 systemen staan in de paddock. Ondanks dat ik ze met vullen allemaal tegelijk weer op P1 zet, lopen ze na een paar uur niet meer gelijk. Helaas heb ik geen stabiele groep waarvan elk paard met elkaar kan eten, hierdoor eet het paard met de grootste mond het meeste. Op zich geen ramp, maar het brengt onrust in de groep.
Dit is eigenlijk het enige nadeel van dit systeem vind ik. Heb gelijk een mailtje gestuurd na jouw bericht, het zou voor mij dé oplossing zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 14:04 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen. :)

Want ik zat al te denken van "hmm als ik ze alle 3 gelijktijdig aanzet,zouden ze dan gelijk blijven lopen?"

En ik lees dus van ,dikke nee.

Ok, voor mij dus de reden om zeer zeker dat systeem erop te laten zetten.
Kost iets van € 149,- en ze moeten dat dan bij de FM inbouwen.

Ik wou er al heen rijden om ze op te halen maar dat verdeelsysteem is nu nog niet leverbaar en daarom moet ik ook nog even wachten.

Ben wel ontzettend benieuwd.

We hebben 1 dikke veelvraat die nu met een Hannibal Lector masker rond loopt :+

En 2 die het allemaal wel prima vinden.

Gelukkig geen voornijd paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 14:08 



 
Profiel   

Heel interessant topic, ook helemaal gelezen van begin tot eind.
Ik zou ook zo graag de feedingmaster willen want qua systeem en manier van voeren spreekt de feedingmaster mij het meest aan van alle automaten die ik heb gezien.

Alleen is dit meer geschikt en gericht op 1 paard die er gebruik van maakt gezien de richting vd spijlen en het gewicht van max 10 kg, en is het ook niet geschikt om in de regen te staan, en wil ik dit in het midden van de uitloop plaatsen onder een afdak zodat er 4 tegelijk van kunnen eten vanaf verschillende richtingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-22 13:45 



 
Profiel   

4 tegelijk gaat je niet lukken ben ik bang. Mijn 2 shetten gaan met samen op 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 20:48 



 
Profiel   

Ik vind het ook zeer interessant. Zouden ze niet een systeem kunnen maken waar zo’n 20 kg in kan? En waar 2 paarden van kunnen eten?
En inderdaad ook iets waar je omheen kunt lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 17:35 



 
Profiel   

Ja liefst 1 die dan ook nog overkapt is en met een zonnepaneel van stroom is voorzien zodat deze op een random plek in de paddock gezet kan worden. Oh en dan ook nog graag wat lager voor een optimalere eethouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 18:10 



 
Profiel   

Klinkt als gewoon zelf maken.
Hier zelf gemaakt met een oud rolluik en motortje.
Grote bak, wat hout en een net waar een heel klein baaltje in kan.
Kan via de app op m'n telefoon instellen hoe of wat. Staat nu op elke drie uur veertig minuten.
Wouden ook de FM, maar kon hier niet overdekt staan en vond ze erg duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 15:01 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar jouw automaat Horsii, welke app gebruik je daar voor? Heb je foto's van de automaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 20:15 



 
Profiel   

Als ik mijn Feedingmaster zou verkopen, zou er dan interesse in zijn? Ik ben heel tevreden over de degelijkheid en het systeem, maar ik vind de eethouding voor mijn shetten niet optimaal. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik wil verkopen maar wilde vast even pijlen of iemand hier wellicht interesse heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 20:34 



 
Profiel   

Wel interesse alleen heb jij de maat Small zeker?

Das een beetje te klein voor de Friezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 20:44 



 
Profiel   

Bestaat die dan? Ohh je bedoelt het rek wat erop ligt. Zal ik even moeten opzoeken. Volgens mij niet want deze heb ik aangeschaft voor mijn haflinger.

Edit: nee maat Medium

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 21:43 



 
Profiel   

Even een schepje omhoog.
Hoe bevallen de feedingsmaster nu, nu ze een tijd in gebruik zijn?
Ik heb er ook 1 gekocht maar heb hetzelfde probleem als cilianne, ze plukt het eruit en heeft na 5 uur 8kg op. Het is een Connemara d pony dus die hoeft niet zo veel.
Op het moment wordt ze alleen maar dikker ipv dat ze afvalt |o
Cilianne heb jij het probleem opgelost? Ik las over het hooi niet uitschudden, dat ga ik proberen.
Nog andere ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 09:45 



 
Profiel   

Ik heb er ook één en mijn merrie trekt er ook plukken uit als er voordroog in zit. Laatst hadden we een grote baal droog hooi wat nogal los geperst was met korte stengels en toen lukte dat niet.
Het maakt dus wel een verschil wat er gevoerd wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 10:09 



 
Profiel   

Carol10 schreef
Even een schepje omhoog.
Hoe bevallen de feedingsmaster nu, nu ze een tijd in gebruik zijn?
Ik heb er ook 1 gekocht maar heb hetzelfde probleem als cilianne, ze plukt het eruit en heeft na 5 uur 8kg op. Het is een Connemara d pony dus die hoeft niet zo veel.
Op het moment wordt ze alleen maar dikker ipv dat ze afvalt |o
Cilianne heb jij het probleem opgelost? Ik las over het hooi niet uitschudden, dat ga ik proberen.
Nog andere ideeën?


Hoe heb je de tijden ingesteld?

Weet je wat er in je hooi zit en hoeveel kilo zou je daar normaal gesproken dan per etmaal van kunnen voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 12:48 



 
Profiel   

Het apparaat staat ingesteld op 1 min eten, en dan 15 min niet. Ik had er gisteren hooi ipv kuil ingedaan en daar heeft ze 5 kg van gegeten en er was zowaar nog 2 kg over. Ik stop er 7,5 kg in en eigenlijk is 5 kg goed omdat ze nog op de wei nog wat kan eten. Zoals gisteren zou perfect zijn, maar helaas is dat niet altijd het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 17:32 



 
Profiel   

Kuil zit vaak wat meer in elkaar gedraaid en dan is het makkelijker plukken voor de paarden. Ze pakken één sprietje en er komt gelijk een pluk mee.
Je kan het zelf aan je hooi zien,als je met twee vingers een paar sprieten pakt en er komt gelijk een pluk door de tralies dan is je bak zo leeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 17:57 



 
Profiel   

Wij hebben de volgende aanpassingen gedaan:

We hebben de feedingmaster ijslandereditie ingesteld op de meest strenge stand, zo heeft ze maar een heel korte periode om te vissen. Goa vist ook echt, ze trekt bewust verschillende plukken naar boven zodat als hij terug zakt ze rustig verder kan uittrekken.

We vullen hem 2x per dag met een aangepaste hoeveelheid, 2kg s'morgens en 3 kg s' avonds omdat ze overdag ook 2x een kleine hoeveelheid Vitaminekorrels krijgt en enkele dagen per week een uurtje op de wei gaat overdag. Ze doet beduidend langer over deze hoeveelheden met de feedingmaster dan met een hooinet. Een hooinet was op een dikke 2 uur leeg met deze hoeveelheden, met de feedingmaster staat ze zelden zonder in de ochtend. Omdat ze echt dik wordt van het minste kiezen we voor toch de hoeveelheden af te wegen die erin gaan (we hebben een eenvoudige mechanische kofferhangweegschaal en daar gaan de hooinetten aan en die worden dan in de feedingmaster geleegd). Goa zou zich dood eten ....

Goa moet voordroog krijgen owv stofallergie, het hangt mee af van de structuur van de voordroog of ze de slierten gemakkelijk eruit krijgt of niet. Met hooi ga je dit ook veel minder voorhebben.

Het is echt wel zoeken geweest maar voorlopig blijft het de beste oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 10:43 



 
Profiel   

Is hooi uitschudden dan niet genoeg om het "flinke plukken trekken " te voorkomen?


Cilianne,wat een slimme doerak heb je }:) ze kunnen wel snel iets leren als het om eten gaat :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 18:56 



 
Profiel   

Misschirn zou je het voor droog nog ee. Beetje kunnen knippen of snijden? Iets kortere plukken maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 08:12 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, het ligt inderdaad aan het soort kuil.
Ik ga kijken of ze niet voortaan hooi kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 14:36 



 
Profiel   

Bij mij gaat het nog steeds goed. Merk wel dat ik nu in de winterperiode beter wel kan bijvullen extra op de dag, anders staat ze binnen 24 uur zonder en krijgt ze eigenlijk ook net te weinig ruwvoer voor hoe groot ze is.

Moet wel de 15 minuten stand gebruiken. Als ze honger heeft gaat ze ook inderdaad alles naar boven trekken voordat de plaat weer naar beneden gaat :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:24 



 
Profiel   

Even dit topic weer omhoog halen.

Hoe vullen jullie bij?

Zetten jullie dan het programma op P 3 en dan openen, bijvullen,sluiten en dan op P 1 zetten?

Of doen jullie dit anders?







Ik heb mezelf op de feedingmasters getrakteerd en wat is het fijn om te weten dat de paarden genoeg hooi overdag kunnen eten.

Normaal vreet Junior alles achter elkaar op - net zo'n labrador shetlander, het stopt nooit -
En nu heb ik na 24 uur nog een plukje hooi over in de bak of net leeg.

Voor mij geeft het veel rust en de paarden zien er prima uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 21:59 



 
Profiel   

Ik doe hem gewoon open, hooi erin en weer dicht. Ik schud het hooi niet los maar zet de plakjes rechtop in de bak. Als ik ze platleg krijgen ze het er niet genoeg uit heb ik het idee
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen