Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Hier ook 2 jaar en geen problemen tot nu toe!
Hoop binnenkort de 2de te kopen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:16 



 
Profiel   

Dank ook voor jullie reacties, Antheman en Spaikey, goed te horen! We hebben vandaag een Haybutler besteld. Afhankelijk van hoe die in onze setting bevalt, besluiten we of er nog eentje in dezelfde of in een andere uitvoering (wand- of diy) bij moet komen. Heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:59 



 
Profiel   

valinor schreef
Dank ook voor jullie reacties, Antheman en Spaikey, goed te horen! We hebben vandaag een Haybutler besteld. Afhankelijk van hoe die in onze setting bevalt, besluiten we of er nog eentje in dezelfde of in een andere uitvoering (wand- of diy) bij moet komen. Heel benieuwd!

ja, tof he, dat er nu meerdere modellen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:06 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd naar dat wandmodel, en ze zijn ook een systeem aan het maken voor binnen, waarbij hooinetten op een bepaald moment naar beneden vallen. Ik hoop dat er toch ooit een systeem op de markt komt dat geschikt is voor grotere groepen paarden, voor het geval ik ooit weer pensionstalling doe. De klanten hebben er problemen mee dat ze dan 's nachts op de paddock 1 hooinetje per paard krijgen, dat meestal na nog geen uur op is, maar de paarden staan hier sowieso allemaal te zwaar (met risico op HB zelfs) en ik heb ook geen zin om minder dan 8u te slapen 's nachts zodat mijn paarden om de 4 uur kunnen eten. Voor mijn eigen paarden vind ik het niet zo'n probleem: enkel de hengst is gevoelig voor maagzweren en die staat al onbeperkt. Maar ik kan zeker een 7tal paarden huisvesten (eigenlijk 9 paarden en 2 pony's als ik alle stallen gebruik) en 7 haybutlers lijkt me toch iets te prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 16:35 



 
Profiel   

hwn, dat is er wel, bijv. HIT Aktivstall. Maar daarvoor moet je onderhand eerst een bank beroven, hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:14 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Hier ook 2 jaar en geen problemen tot nu toe!
Hoop binnenkort de 2de te kopen


Wel een feedingmaster

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:52 



 
Profiel   

hwn schreef
Ben wel benieuwd naar dat wandmodel, en ze zijn ook een systeem aan het maken voor binnen, waarbij hooinetten op een bepaald moment naar beneden vallen. Ik hoop dat er toch ooit een systeem op de markt komt dat geschikt is voor grotere groepen paarden, voor het geval ik ooit weer pensionstalling doe. De klanten hebben er problemen mee dat ze dan 's nachts op de paddock 1 hooinetje per paard krijgen, dat meestal na nog geen uur op is, maar de paarden staan hier sowieso allemaal te zwaar (met risico op HB zelfs) en ik heb ook geen zin om minder dan 8u te slapen 's nachts zodat mijn paarden om de 4 uur kunnen eten. Voor mijn eigen paarden vind ik het niet zo'n probleem: enkel de hengst is gevoelig voor maagzweren en die staat al onbeperkt. Maar ik kan zeker een 7tal paarden huisvesten (eigenlijk 9 paarden en 2 pony's als ik alle stallen gebruik) en 7 haybutlers lijkt me toch iets te prijzig.



Een systeem wat hooinetten naar beneden laat vallen zou ik wel graag willen.
Waar kan je dat terug vinden dat ze dat aan het maken zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:21 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Een systeem wat hooinetten naar beneden laat vallen zou ik wel graag willen.
Waar kan je dat terug vinden dat ze dat aan het maken zijn?


Vind je hier: https://www.facebook.com/watch/?v=628304388700366 Moet je wel nog steeds hooinetten vullen, maar is langer uitslapen wel mogelijk :) Blijkbaar kan je ook meerdere hooinetten met 1 klem bedienen, zou voor mij wel handig zijn, al vind ik het er niet zo elegant uitzien, lijkt wel de slinger op de draaimolen. En ik hou mijn hart vast wat de mijne zou doen als ze zo'n net ziet hangen in de lucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:44 



 
Profiel   

hwn schreef
cinniz123 schreef
Een systeem wat hooinetten naar beneden laat vallen zou ik wel graag willen.
Waar kan je dat terug vinden dat ze dat aan het maken zijn?


Vind je hier: https://www.facebook.com/watch/?v=628304388700366 Moet je wel nog steeds hooinetten vullen, maar is langer uitslapen wel mogelijk :) Blijkbaar kan je ook meerdere hooinetten met 1 klem bedienen, zou voor mij wel handig zijn, al vind ik het er niet zo elegant uitzien, lijkt wel de slinger op de draaimolen. En ik hou mijn hart vast wat de mijne zou doen als ze zo'n net ziet hangen in de lucht.


Hooinetten vullen vind ik niet erg.
Maar ik zou het ophangsysteem niet zo vertrouwen als ze eraan gaan trekken.
Heb zitten denken aan een magneet op een timer die een haak loslaat oid maar het ideale concept heb ik nog niet gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:01 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
hwn schreef


Een systeem wat hooinetten naar beneden laat vallen zou ik wel graag willen.
Waar kan je dat terug vinden dat ze dat aan het maken zijn?

Dat vind je niet op de site.

Maar ik kan je vertellen dat ik al vanaf oktober het systeem test voor ze en dit werkt feilloos. Ik verwacht dat ze dit binnenkort wel op de markt brengen.
Ik hang 3 netten tegelijk op die naar beneden vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:03 



 
Profiel   

@Antheman, hé, test jij het al? Ik had me ook opgegeven als tester :( . Heb het wel teruggevonden op FB. Maar ben het eens met Cinniz dat ik het er wat link vind uitzien met die lange touwen, ik heb er eentje die al eens probeert de butlers te verplaatsen, dus ja...

Maar misschien moet ik gewoon wat minder lui worden en weer zelf wat meer gaan doen bij de paarden ipv alles te automatiseren. Ik werk maar 24 à 28 uur per week en heb de paarden (3 stuks) aan huis, dus dat moet toch lukken zou ik denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:00 



 
Profiel   

Ja de touwen maar ook de bevestigingsoogjes waar het touw doorheen glijd ziet er in mijn idee niet stevig uit.
Als het net beneden hangt om te eten trekken ze er toch soms stevig aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:13 



 
Profiel   

Ja, ik zou eerder zo'n valsysteem willen voor luiken op mijn hooizolder, zodat die luiken naar beneden vallen (wel even uitmeten dat ze dan niet op een paardenhoofd belanden :) ) en er dan weer een plak hooi in de box belandt 's nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:24 



 
Profiel   

hwn schreef
@Antheman, hé, test jij het al? Ik had me ook opgegeven als tester :( . Heb het wel teruggevonden op FB. Maar ben het eens met Cinniz dat ik het er wat link vind uitzien met die lange touwen, ik heb er eentje die al eens probeert de butlers te verplaatsen, dus ja...

Maar misschien moet ik gewoon wat minder lui worden en weer zelf wat meer gaan doen bij de paarden ipv alles te automatiseren. Ik werk maar 24 à 28 uur per week en heb de paarden (3 stuks) aan huis, dus dat moet toch lukken zou ik denken.

ik heb warme banden met de producenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 19:05 



 
Profiel   

Vandaag ruim een week de feedingmaster in gebruik, en eigenlijk nog niet heel tevreden.
Ik heb de tijd van eten op 2 minuten en 7 minuten niet.
Ik heb de feedingmaster gekocht omdat mijn paard zijn hooi in no time op wist te eten, kreeg fijnmazig net, en veel te dik was (verder alleen balancer) en opgeblazen en winderig, al echt van alles geprobeerd.
Dus dit was eigenlijk mijn laatste optie. Na een week nog geen verschil. Als ie omhoog staat, eet ie of zijn leven er vanaf hangt en staat constant boven de bak, hoewel ze een ruime uitloop hebben.
Ook hoorde ik dat de paarden het hooi met hun lippen pakken en de tanden niet beschadigd raken, maar als ik ze observeer, hoor ik constant de tanden tegen de tralies, hoe slecht is dit??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 21:38 



 
Profiel   

Dat obsessieve met de bak dat kan een paar weken duren. Uiteindelijk went t wel. Tanden tegen de bak hoor ik hier nooit (ik heb er 3 staan voor 4 paarden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 05:36 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Vandaag ruim een week de feedingmaster in gebruik, en eigenlijk nog niet heel tevreden.
Ik heb de tijd van eten op 2 minuten en 7 minuten niet.
Ik heb de feedingmaster gekocht omdat mijn paard zijn hooi in no time op wist te eten, kreeg fijnmazig net, en veel te dik was (verder alleen balancer) en opgeblazen en winderig, al echt van alles geprobeerd.
Dus dit was eigenlijk mijn laatste optie. Na een week nog geen verschil. Als ie omhoog staat, eet ie of zijn leven er vanaf hangt en staat constant boven de bak, hoewel ze een ruime uitloop hebben.
Ook hoorde ik dat de paarden het hooi met hun lippen pakken en de tanden niet beschadigd raken, maar als ik ze observeer, hoor ik constant de tanden tegen de tralies, hoe slecht is dit??


Wat heb je geprobeerd mbt die onrustige darmen? Veel paarden die daar last van hebben.
Mijn merrie leek haar hele leven ook al drachtig van 3 veulens. En verder was ze dan slank.
De Feedingmaster heeft zeker geholpen. Maar zoals alles heeft het wat tijd nodig.
Wat de tanden betreft: dat herken ik niet. Is het gewoon hooi of voordroog? Er zit wel verschil in het gemak waarmee ze het eruit krijgen met verschillende typen hooi.

Als je echt van die darmtoestanden af wil zou je Anne van Eqinful eens kunnen benaderen.
Mijn merrie is daar zo van opgeknapt.
Die darmen moesten echt herstellen.
Ik ben iedere dag verbaasd over het resultaat. Heel blij mee!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:07 



 
Profiel   

Ninx schreef
Faya_barock schreef


Wat heb je geprobeerd mbt die onrustige darmen? Veel paarden die daar last van hebben.
Mijn merrie leek haar hele leven ook al drachtig van 3 veulens. En verder was ze dan slank.
De Feedingmaster heeft zeker geholpen. Maar zoals alles heeft het wat tijd nodig.
Wat de tanden betreft: dat herken ik niet. Is het gewoon hooi of voordroog? Er zit wel verschil in het gemak waarmee ze het eruit krijgen met verschillende typen hooi.

Als je echt van die darmtoestanden af wil zou je Anne van Eqinful eens kunnen benaderen.
Mijn merrie is daar zo van opgeknapt.
Die darmen moesten echt herstellen.
Ik ben iedere dag verbaasd over het resultaat. Heel blij mee!!!


Heel heel veel al geprobeerd wat betreft opgeblazen buik en winderigheid, hooi met minder suiker, tijdje graszaadhooi gegeven, viel hij mooi van af, teveel zelfs maar dikke buik en winderigheid bleef, krijgt nu kruidenhooi waar ook minder suikers inzitten dan ons eigen hooi, mestonderzoek, zandonderzoek, heel veel verschillende supplementen, Den Hoek druppels kruiden etc, probeer alles een paar maanden als het niet helpt dan stop ik weer even met alles, nu momenteel Gluco balance en iets tegen maagzweer en Guth health van Pavo.
Ik zal eens contact opnemen met Anne van Eqinful, als het na een paar weken niet beter gaat met de feedingmaster, bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:29 



 
Profiel   

Ik kan je anders de paarden therapeut aan raden :)

Mijn vorige pony deed ook weg obsessief eten, dit kwam bij hem echt door pijn.. als ik zijn maag eens onder controle had (helaas altijd maar tijdelijk) dan deed hij dat niet. Ook hij was altijd opgeblazen, winderig etc..

Sterkte er mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 14:36 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Vandaag ruim een week de feedingmaster in gebruik, en eigenlijk nog niet heel tevreden.
Ik heb de tijd van eten op 2 minuten en 7 minuten niet.
Ik heb de feedingmaster gekocht omdat mijn paard zijn hooi in no time op wist te eten, kreeg fijnmazig net, en veel te dik was (verder alleen balancer) en opgeblazen en winderig, al echt van alles geprobeerd.
Dus dit was eigenlijk mijn laatste optie. Na een week nog geen verschil. Als ie omhoog staat, eet ie of zijn leven er vanaf hangt en staat constant boven de bak, hoewel ze een ruime uitloop hebben.
Ook hoorde ik dat de paarden het hooi met hun lippen pakken en de tanden niet beschadigd raken, maar als ik ze observeer, hoor ik constant de tanden tegen de tralies, hoe slecht is dit??


Je hebt wel de juiste rooster breedte neem ik aan? Als de openingen breed genoeg zijn kan het paard er met de lippen beter tussen dan met de tanden, dus beetje onlogisch gedrag anders.

Mijn paard was ook gulzig. Heb al vrij snel de tijd omhoog veel korter gemaakt (1 minuut hoog en 10 laag ofzo na 1 week). Daarna maar accepteren dat ze een voorraadje omhoog trekt als de kist naar boven beweegt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 08:38 



 
Profiel   

Even een idee met jullie delen....
Ik heb nu 2 bakken staan in een overdekte stal/ luifel waar beide paarden in kunnen. Nu is mijn merrie een beetje een takkewijf (verder wel lief hoor), en dus is er soms wat gesteggel in die stal. Dat vind ik niet zo prettig....

Dus ik dacht: stel dat ik de 2 bakken met de ruggen tegen elkaar zou zetten in zo'n overdekte ruif. Dan de stroomtoevoer onder de grond er naartoe.
Dan kunnen ze er omheen lopen en sluiten ze elkaar nooit op.
De enige bedenking is regen.... ik zou dan misschien de zuidwestkant een beetje moeten dichtzetten. Enig inregenen kunnen ze wel hebben op zich, als je het kastje vooraan maar regenrijk houdt.

Zou zoiets werken?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 15:14 



 
Profiel   

Ninx schreef
Even een idee met jullie delen....
Ik heb nu 2 bakken staan in een overdekte stal/ luifel waar beide paarden in kunnen. Nu is mijn merrie een beetje een takkewijf (verder wel lief hoor), en dus is er soms wat gesteggel in die stal. Dat vind ik niet zo prettig....

Dus ik dacht: stel dat ik de 2 bakken met de ruggen tegen elkaar zou zetten in zo'n overdekte ruif. Dan de stroomtoevoer onder de grond er naartoe.
Dan kunnen ze er omheen lopen en sluiten ze elkaar nooit op.
De enige bedenking is regen.... ik zou dan misschien de zuidwestkant een beetje moeten dichtzetten. Enig inregenen kunnen ze wel hebben op zich, als je het kastje vooraan maar regenrijk houdt.

Zou zoiets werken?


[ [url=m/32e3io.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou nee zeggen
Heb al twee van de kisten ter reparatie gehad door vocht in de printplaat. Ondanks diepe schuilstal waar ze in staan.
Ik zou van die kunststof flapjes (lamellen) voor de printplaat hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 18:34 



 
Profiel   

Nee, dat zou ik ook niet doen. Dan gaan ze niet overleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 20:09 



 
Profiel   

Hier is de hele bovenkant van mijn kist kapot gescheurd. Als ik deze wil laten maken kost het 125 euro en moet ik het hele apparaat daar heen brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 07:57 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Nee, dat zou ik ook niet doen. Dan gaan ze niet overleven.


Ik ga er nog maar even over dubben inderdaad….
Zonde om de apparaten moedwillig te vermoorden…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 09:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen