Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

marionblo schreef
Ja, voor alles is een oplossing natuurlijk.
Maar de prijs voor onze kudde is wat me nu tegenhoudt. En dat je er "maar" 10 kg in kan stoppen. Wat mij betreft zouden ze wel groter mogen zijn. Ik zal eens navraag doen of dat ook iets is voor in de toekomst.


Ik loop daar ook tegen aan, dat hij te klein is. Ik heb gewoon 1 paard maar woon in kleigrond gebied waardoor mijn paard nu dus geen weidegang heeft, daarnaast is het ruwvoer op mijn pensionstal vrij grof, dus ik krijg er vaak maar 7-8 kilo in. Ik heb dit ook overlegd met Jan, hij heeft wat tips gegeven maar gaf ook aan dat hij in de toekomst 3 maten aan wil bieden, dus er komt inderdaad een grotere bak aan maar hij verwachtte dat het nog wel een jaar ging duren. Ik ben heel blij dat hij wat doet met de ervaringen van gebruikers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 09:12 



 
Profiel   

Voor mijn paard alleen is het inderdaad al krap in de winterperiode. We zitten nu net in het moment dat we ze nog niet bijvoeren op de wei terwijl het gras wel erg arm is. Mijn grote merrie krijgt de bak wel leeg als ze haar best doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:54 



 
Profiel   

Ik ga vandaag mijn feedingmaster ophalen *\o/* Ik ben zo benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:03 



 
Profiel   

_RobinA_ schreef
Ik ga vandaag mijn feedingmaster ophalen *\o/* Ik ben zo benieuwd :D


Huh.. Ik heb er 3 besteld, 26 september al en had ze ook deze week verwacht, maar kreeg vorige week te horen dat er geen levering zou zijn, maar eind december pas. Ik ga ze even mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 13:59 



 
Profiel   

Dat systeem zou toch perfect maakbaar moeten zijn in groter formaat? Dacht dat die veel groter was dan de Haybutler, maar niet dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:40 



 
Profiel   

Ik ga hem donderdag ophalen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 22:05 



 
Profiel   

Ik zie dit topic nu pas!

Ik heb 2 voersystemen. Ik heb de www.paardenvoerautomaat.nl en ik heb een Haybutler!

Ik ben er zo blij mee! Snap niet hoe ik het ooit zonder deze dingen heb kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 10:19 



 
Profiel   

Hoe doen jullie het nu met hooi aanbieden in weiland/paddock?

Nu er geen gras meer is geef ik hooi in slowfeeder net, heb een welsh a en shet staan.

Maar de welsh vreet zolang aaneen gesloten totdat alles op is. De shet loopt weg om te 'grazen '

Met als gevolg dat ie toch te dik wordt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 13:10 



 
Profiel   

Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem nu.
1 van de 2 paarden is nogal een vreedzak.

Ik ben van plan als ze te gulzig wordt wat armer hooi bij te kopen wat iets minder smakelijk is. Vaak gaan ze dan pas knabbelen als ze zin hebben om wat te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:32 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Hoe doen jullie het nu met hooi aanbieden in weiland/paddock?

Nu er geen gras meer is geef ik hooi in slowfeeder net, heb een welsh a en shet staan.

Maar de welsh vreet zolang aaneen gesloten totdat alles op is. De shet loopt weg om te 'grazen '

Met als gevolg dat ie toch te dik wordt :(

Daar zijn de voerautomaten voor uitgevonden. Op een tijd die jij instelt, wordt er hooi verstrekt. En een paar uur daarna nog een keer. Beetje afhankelijk van je systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:17 



 
Profiel   

Wie van jullie heeft de Feedingmaster in een paddockparadise achtige setting staan en kan wat meer vertellen over de instellingen?

Ik wil graag dat ze een beetje lopen en niet steeds staan wachten op hun voer. Hij staat nu op 3 min voeren en 8 minuten pauze. Als ze nu dus een paar voer momenten missen dan hebben ze al snel een half uur geen eten. Maar staat de pauze korter dan blijven ze staan wachten (denk ik?)

Ik hoor graag jullie ervaringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:32 



 
Profiel   

Antheman schreef
Spaikey schreef
Hoe doen jullie het nu met hooi aanbieden in weiland/paddock?

Nu er geen gras meer is geef ik hooi in slowfeeder net, heb een welsh a en shet staan.

Maar de welsh vreet zolang aaneen gesloten totdat alles op is. De shet loopt weg om te 'grazen '

Met als gevolg dat ie toch te dik wordt :(

Daar zijn de voerautomaten voor uitgevonden. Op een tijd die jij instelt, wordt er hooi verstrekt. En een paar uur daarna nog een keer. Beetje afhankelijk van je
systeem.


Ja die heb ik in de stal, maar mijn vraag is hoe men het in het weiland oplost waar geen mogelijkheid voor een automaat is. ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 00:16 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Ja die heb ik in de stal, maar mijn vraag is hoe men het in het weiland oplost waar geen mogelijkheid voor een automaat is. ...

De Haybutler en ook de Gate Timer, hebben geen stroom nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:03 



 
Profiel   

Bedankt Antheman!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:16 



 
Profiel   

Ik gooi ze overdag op het land met graasmasker..... een dagdeel althans. Dus daar is het masker de beperkende factor.
Mocht er weinig staan en ik wil toch een klein beetje maagvulling erbij verstrekken, dan kunnen ze dat ook prima eten met masker. Maar staan ze op echt kaal land en moeten ze het puur en alleen met het hooi doen, dan zet ik ze gewoon niet op het land. Dan gaan ze alleen maar korte sprietjes staan kauwen met alle gevolgen van dien.

Mijn Feedingmasters staan op de bestrating bij de inloopstallen met een luifel. Ze lopen altijd buiten, en lopen bij elkaar.
Ik heb nog wel wat verschillende voerpunten waar soms gerstestro in zit, zeer arm hooi, of ik bied takken aan.

Het is wel wat lastig mee te denken als ik de lay-out niet ken. Maar ik begrijp dat ze dus dik worden van het gras/ hooi dat je aanbiedt in de wei?

Dan zou ik het zoeken in een masker en zorgen dat je aan zeer arm hooi komt (dat is even zoeken soms). We gaan nu ook de vorstperiode tegemoet, dan is weidegang voor dikkerdjes sowieso wat spannend en kunnen ze misschien beter op de paddock?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:29 



 
Profiel   

Mijn pony's staan 200 meter van de stal op het weiland, inloop stal is geen optie.

Voor nu ga ik twee maal daags hooi netten hangen minder hooi per net, zodat ze niet alles in 1 dagdeel op eten maar wel niet te lange tijd tussen voerbeurt zit. Ze staan van 8-17 op de weide.

Ze worden niet dik van het korte gras maar puur omdat de ene gewoon het hooi van de ander op eet.
Ik kan ze ook nog apart op het weiland zetten zodat de ene niet bij het net van de andere kan.
Een pony is gevoelig op de maag en mag dus niet te lang zonder hooi staan.

Ik ga ook nog kijken om gerste stro bij te voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:39 



 
Profiel   

Spaikey schreef
Bedankt Antheman!

Graag gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:28 



 
Profiel   

Pauline2cv schreef
Wie van jullie heeft de Feedingmaster in een paddockparadise achtige setting staan en kan wat meer vertellen over de instellingen?

Ik wil graag dat ze een beetje lopen en niet steeds staan wachten op hun voer. Hij staat nu op 3 min voeren en 8 minuten pauze. Als ze nu dus een paar voer momenten missen dan hebben ze al snel een half uur geen eten. Maar staat de pauze korter dan blijven ze staan wachten (denk ik?)

Ik hoor graag jullie ervaringen


Hier loop ik ook nog mee te puzzelen. Ik vind inderdaad een voerbeurt missen bij een langere pauze+eettijd inderdaad het nadeel dat ze dan direct langer zonder staan. Maar tot nu toe blijft mijn shet eigenlijk vooral bij de feedingmaster hangen als hij op een kortere interval staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:43 



 
Profiel   

Een half uur geen eten hebben is geen probleem. Hoewel het natuurlijk goed is dat paarden zo kort mogelijk zonder staan tegenwoordig, is zelfs het kortste maximum dat aangegeven wordt vanwege maagzweren nog steeds 2 uur zonder eten. Meestal wordt 3 uur aangegeven als grens voor risicopaarden en voor paarden zonder verhoogd risico/maagzweergeschiedenis wordt dat verlengd naar 6 uur. Ook als je een uurtje rijdt, staan een ze een uur zonder eten. Dat geeft echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:09 



 
Profiel   

Zijn er hier meer mensen die hun feedingmaster besteld hebben en nog aan het wachten zijn? Ik heb hem 2 november besteld en na in het begin wat mailcontact over de maat (large) heb ik eigenlijk niets meer vernomen over een verwachte leverdatum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:04 



 
Profiel   

Ik heb een veel te dikke PRE en overweeg om de feedingmaster aan te schaffen, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen i.v.m. afvallen?
Momenteel week ik het hooi want er zit veel te veel suikers in dit jaar, zijn er mensen die er ook (uitgelekt) geweekt hooi in doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:18 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Ik heb een veel te dikke PRE en overweeg om de feedingmaster aan te schaffen, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen i.v.m. afvallen?
Momenteel week ik het hooi want er zit veel te veel suikers in dit jaar, zijn er mensen die er ook (uitgelekt) geweekt hooi in doen?


Dat zal helaas niet gaan.... het is, ook al is het uitgelekt, toch best zwaar.
En al het vocht zal uiteindelijk het mechanische deel gaan aantasten.

Je kunt echter wel erg goed rantsoeneren met dit apparaat zonder dat ze te lang zonder eten staan.
Kun je niet aan een partij komen die wat armer is? Of bijvoorbeeld deels stro aanbieden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:18 



 
Profiel   

Ninx schreef
Faya_barock schreef
Ik heb een veel te dikke PRE en overweeg om de feedingmaster aan te schaffen, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen i.v.m. afvallen?
Momenteel week ik het hooi want er zit veel te veel suikers in dit jaar, zijn er mensen die er ook (uitgelekt) geweekt hooi in doen?


Dat zal helaas niet gaan.... het is, ook al is het uitgelekt, toch best zwaar.
En al het vocht zal uiteindelijk het mechanische deel gaan aantasten.

Je kunt echter wel erg goed rantsoeneren met dit apparaat zonder dat ze te lang zonder eten staan.
Kun je niet aan een partij komen die wat armer is? Of bijvoorbeeld deels stro aanbieden?


Bedankt voor je reactie maar op de site heb ik gelezen dat het wel kan, alleen heel goed uitgelekt. Tja en ander hooi kopen... wij hebben hooi van eigen land (vogeltjes land/uitgestelde maaidatum) heb nog 40 grote balen, dan ga je ook niet zomaar ergens anders hooi kopen. En heb begrepen dat in het hooi van dit jaar overal wel meer suikers in zitten dan anders.
En stro bijgeven, mijn PRE stond eerst op stro, maar kreeg daar juist een hele dikke buik van. Geef 1 plak in de nacht erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:48 



 
Profiel   

Faya_barock schreef
Bedankt voor je reactie maar op de site heb ik gelezen dat het wel kan, alleen heel goed uitgelekt. Tja en ander hooi kopen... wij hebben hooi van eigen land (vogeltjes land/uitgestelde maaidatum) heb nog 40 grote balen, dan ga je ook niet zomaar ergens anders hooi kopen. En heb begrepen dat in het hooi van dit jaar overal wel meer suikers in zitten dan anders.
En stro bijgeven, mijn PRE stond eerst op stro, maar kreeg daar juist een hele dikke buik van. Geef 1 plak in de nacht erbij.


Joh, wat goed zeg.... ik zie het nu pas. En ik maar heel neurotisch natte stukjes uit mijn gestoomde hooi plukken en regendruppels verwijderen.... hihihi... nou ja....

Afgelopen seizoen was qua suikers okay. De 2 jaren ervoor was het hooi hoog in suikers door aanhoudende droogte.
Afgelopen seizoen was het vooral vaak te nat, dus minder opbrengst.
Ik begrijp dat je niet op ander hooi over gaat als je zoveel hebt liggen... tenzij je het goed zou kunnen verkopen.
Maar goed, als dat weken goed gaat is het ook opgelost...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:12 



 
Profiel   

Op de site staat ook dat het geschikt is tot 10 kilo hooi/voordroog met een max. vochtpercentage van 25%. Ik denk dat je daar heel snel aanzit met geweekt hooi waardoor je de feedingmaster toch vaker gaat moeten hervullen.
Ik vind het antwoord op de website over geweekt hooi ook heel ontwijkend, in principe wordt er 'ja' gezegd, maar er mag geen water meer afdruipen (dan denk ik eerder aan gestoomd hooi) en daarna wordt een hele uitleg gedaan over waarom weken in principe ook eigenlijk niet meer nodig is met dit apparaat. Voor mij klinkt het antwoord dus meer als 'liever niet, maar het apparaat zal niet meteen stukgaan'.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen