Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Leuk om al die ervaringen te lezen, ik heb al jaren een zelfgemaakte automatische voerkist , werkt "op een tijdklok "en een rolluikmotor dat gaat prima. Ik gebruik hem alleen voor de nacht en wanneer ik een dag weg ben omdat ze anders alleen bij de bak blijven staan. Maar ik voer natuurlijk anders , 6 voerbeurten per 24 uur, daar ben ik al blij mee:-). Maar na dit gelezen te hebben ga ik de timer van de klok eens anders instellen, meerdere kortere voerbuurten eens kijken of dat verschil maakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:51 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ik heb 13 juli de feedingmaster besteld. Er werd toen aangegeven 3-4 weken leertijd. Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder, zou hij eerst vorige week geleverd worden en nu is het ineens pas weer komende week. Vind dat als je producten in deze prijsklasse verkoopt en je hebt iets niet op voorraad, dat je dan op z’n minst pas hoeft te betalen bij aflevering. Valt me eerlijk gezegd wel tegen.


Gewoon over communiceren, mensen zijn immers de vriendelijkheid zelve.
Kan me voorstellen dat sommige onderdelen lastiger te verkrijgen waren momenteel en dat dat de assemblage vertraagt?
Wat hebben ze zelf gezegd daarover?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:43 



 
Profiel   

hwn schreef
[ [url=m/ErjhwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nTlftI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y0uK0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Derde poging, weinig ervaring met foto's plaatsen.
Bevalt tot nu toe goed, maar ik moet natuurlijk nog ondervinden of alles wel perfect werkt, en leren inschatten hoeveel hooi er in gaat.


Ziet er netjes afgewerkt uit, en wanneer je deze 'voerpositie' varieert met andere voerposities zal het wel loslopen. Zou er wel iets van een rubber mat onder leggen zodat ze het hooi niet uit het zand eten.

Evengoed is, voor mij, de feedingmaster nog steeds fijner.... oneindig veel voerbeurten in te stellen, natuurlijker eethouding, en geen losse deeltjes inademen uit het hooi.

Maar goed, iedereen zoekt hetgeen uit dat ze het beste past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:45 



 
Profiel   

Ze houdt haar hoofd al in een natuurlijker positie hoor, de Haybutler stond er pas 5 min toen de foto's genomen werden. Over het zand maak ik me geen zorgen: de hooinetten hingen ook in die piste, en jaren voordien gooide ik los hooi in het zand (was toen nog niet eens met tapijtvezel) en in al die jaren nooit zandkoliek gehad. Maar ik begrijp je bezorgdheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 17:55 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ik heb 13 juli de feedingmaster besteld. Er werd toen aangegeven 3-4 weken leertijd. Inmiddels zijn we ruim 6 weken verder, zou hij eerst vorige week geleverd worden en nu is het ineens pas weer komende week. Vind dat als je producten in deze prijsklasse verkoopt en je hebt iets niet op voorraad, dat je dan op z’n minst pas hoeft te betalen bij aflevering. Valt me eerlijk gezegd wel tegen.


Ik ken het Nelleke, ik heb hem 9 juni besteld en wacht er ook nog steeds op. Niet fijn, maar ik begreep dat grondstoffen zoals het metaal voor de deksel/tralies nu erg lastig te verkrijgen zijn ivm corona.

Desondanks kan wat mij betreft de communicatie wel wat beter. Het zou fijn zijn als ze de wachtende klant beter op de hoogte zouden brengen van de stand van zaken en wat meer uitleg zouden geven. Het had mij in elk geval meer vertrouwen en begrip gegeven. Nu heb ik met vlagen momenten gehad dat ik twijfelde aan de oprechtheid en of het wel goed zou komen. Dit hadden ze denk ik kunnen voorkomen door meer transparantie te geven. Bovendien hadden ze dan niet elke 2 weken een mailtje te hoeven lezen en beantwoorden van mij 8-)

Maar het goede nieuws is; hij mailde de laatste keer dat het materiaal binnen is en ze hem aan het bouwen zijn. Midden deze week gaat hij op transport! Ik hoop die van jou ook. Ik durf het na 6 keer uitstel bijna niet te geloven…. Maar ik kijk er enorm naar uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 18:43 



 
Profiel   

Wel bizar ik heb de feedingmasters denk ik 24 mei betaald en ze ongeveer een 1,5 week later opgehaald. Maar een berichtje op de website met de melding dat de levertijd langer is, dat zou dan geen overbodige luxe zijn. Het is geen 20 euro waar het over gaat natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 19:54 



 
Profiel   

De Haybutlers waren ook vertraagd door problemen met bepaalde onderdelen, maar hebben ze netjes gecommuniceerd en als compensatie zijn ze zelf komen leveren en plaatsen. Handleiding en plaatsingsinstructies werden vooraf gemaild, zodat ik al wist hoe ik ze moest instellen toen ze hier waren.
Er is aan alles gedacht: een vak onderaan om te vullen met stenen of zand/zandzakjes zodat het toestel zwaar genoeg is, een optie om te checken of de batterijen nog vol zijn, je kan ook checken welke lades open of dicht zijn (mocht je eentje niet goed vastgeklikt hebben), het slot is ook zeer gebruiksvriendelijk (ik denk dat ik ga vragen of ze me eentje nasturen voor mijn zadelkast).

En ongelooflijk hoe snel ze het al kennen: mijn ruin moest van de wei in de stapmolen, maar liep in plaats daarvan direct door naar de Haybutlers. En toen mijn merrie uit de stapmolen gelaten werd, galoppeerde ze full speed naar de butlers. Commando voor de stapmolen is "ga maar in het molentje", voor de haybutlers zeg ik nu: "ga maar naar je butlertje" :) . Lijkt hier soms meer een kleuterklas, zoals ik tegen mijn dieren praat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 20:14 



 
Profiel   

Mocht iemand nog interesse hebben er een te kopen en 100 euro korting willen, ik heb een kortingsbon. Wilde er een kopen, maar bij ons op stal is protocol alle stekkers uit de stopcontacten als je weer weg gaat. Dus weinig zinvol helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 21:15 



 
Profiel   

Gisteravond laat een mailtje gehad.
De Feedingmaster wordt donderdag bezorgd! *\o/*

Hij bood zijn excuses aan voor de lange levertijd. Het kwam door een combinatie van het wisselen van leveranciers die grotere aantallen aan kunnen, staal en kunststof te kort en de bouwvak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:13 



 
Profiel   

Hier is inmiddels de Feedingmaster geleverd! Zal even een eerste indruk hier schrijven:

De Feedingmaster werd keurig in plastic verpakt op een pallet geleverd. De aansluitkabel en handleiding zaten in de voerbak zelf. Mijn eerste indruk is dat hij er echt veel professioneler uitziet dan ik had verwacht. Het ziet er allemaal degelijk en hufterproof uit en ook de handleiding is met zorg geschreven.

Aansluiten was eenvoudig met behulp van deze handleiding. De ophangbeugels op de juiste hoogte ophangen is wel even puzzelen want ik kon er bijna niet bij met potlood of stift om de gaatjes af te tekenen. Ook het instellen van de minuten is erg eenvoudig en kan je ook gemakkelijk weer aanpassen.

Mijn pony's zijn gewend om uit een soortgelijke bak te eten, een grijze kuubkist met stalen rek, dus deze bak was voor de pony's niet echt wennen. Heb er daarom vrij snel voor gekozen om de aanbevolen minuten van 1 minuut eten en 5 minuten wachten in te stellen. Daar was de haflinger het niet mee eens dus de hufterproofheid van de bak werd gelijk op de proef gesteld. De bak heeft het overleefd. :Y)

Er passen ongeveer 6 plakjes hooi in. Ik heb ze niet gewogen (kon de weeghaak niet vinden). Ze eten er bij mij met z'n 2en uit. Vanmorgen kon ik de bak vullen met 2 plakjes dus de pony's hebben vannacht maar 2 plakjes gegeten? Dat is wel erg weinig, maar ik geef het nog een paar dagen. Normaal krijgen ze onbeperkt en eten ze een half baaltje in de nacht. Verder valt het me nu op dat vooral de haflinger echt geen stap meer zet. Hij staat bij de bak te wachten tot ie weer kan eten. Mijn pony's hebben een paddock en rijbak tot hun beschikking maar ik heb sinds de bak er staat mijn haflinger niet meer buiten de stal gezien. Dit is wellicht even wennen voor hem dus dat kijk ik nog een paar dagen aan en anders ga ik een beetje spelen met het aantal minuten die hij kan eten en niet kan eten.

Tot nu toe ben ik tevreden! De haf heeft heel veel gezondheidsproblemen en de shet is te dik dus ik hoop dat ik over een paar weken kan zeggen dat de Feedingmaster bij heeft gedragen aan hun gezondheid.

Ninx, jij hebt je pony's ook in een paddock lopen toch? Hoe heb jij je voer ingesteld? Bij jou blijven ze niet bij de bak hangen toch?

En ik zou ergens het gegeten aantal kilo's kunnen aflezen maar dat kan ik niet in de handleiding terugvinden. Iemand hier die dit weet? Anders mail ik ze even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:19 



 
Profiel   

De mijne moest ook wel even wennen inderdaad.

Ik merkte wel dat ze na een maand de kunst om in een minuut zoveel mogelijk hooi eruit te trekken wel door had, dus toen moest ik de tijd weer wat langer zetten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:26 



 
Profiel   

Als je het hooi vult en hij gaat naar boven dan even naar het scherm kijken, daar geeft hij dan kilo’s aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:01 



 
Profiel   

Goh ipsilonka dat wist ik niet, zal het morgen met een checken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 21:49 



 
Profiel   

De mijne is ook geleverd! Vrijdag kwam hij aan, gister heeft mijn man hem geïnstalleerd.

Super blij dat hij er is! Inderdaad netjes geleverd, en een duidelijke en uitgebreide handleiding erbij.

Mijn paard was eerst een soort verbaasd toen het hooi weg zakte, later zag ik hem een beetje klauwen met zijn voorbeen. Maar verder geen heftige sloop-pogingen.
Voor de eerste nacht had ik hem op 2 minuut eten 2 minuut pauze gezet. Ik ben net wezen kijken, vlak vóór de staleigenaar de andere paarden ging voeren en mijn paard reageerde niet hongerig in tegenstelling tot de andere die onrustig werden toen ik kwam. Normaal hinnikt hij als hij denkt dat hij hooi krijgt, zeker na de nacht. Dus daar ben ik al vast super blij mee.

Ik vond wel dat hij best wat moeite moet doen om het hooi er tussenuit te krijgen, omdat het hooi best fijn en kort is deze baal. Daarom de eet tijd maar iets langer gehouden dan de geadviseerde minuut. De pauze tijd durfde ik gister nog niet op 5 minuten te zetten omdat ik twijfelde of hij al genoeg vertrouwen er in had dat het hooi elke keer terug komt en bang was dat hij het misschien op zou geven.

Vanmiddag vul ik hem weer, maar weet nog niet hoe ik hem daarna in ga stellen. Vind het nog best lastig… Ik denk nu aan 2 minuut eten en 5 pauze. Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 07:49 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Hier is inmiddels de Feedingmaster geleverd! Zal even een eerste indruk hier schrijven: …… .


Wat fijn dat hij bij jou ook geleverd is!
Het klopt dat je het (geschatte) gewicht kunt aflezen, dit komt na het vullen, zodra je de bovenkant er weer op klikt even kort in beeld. Dan lees je af wat je er bij gestopt hebt. (Dus niet wat er totaal in zit)

Wat vervelend dat je Haf bij de FM blijft staan, hij zal even moeten wennen denk ik ja. Je zou de pauze tijd nog even tijdelijk korter kunnen zetten tot hij het vertrouwen krijgt dat het hooi echt elke keer terug komt?
Ik had hem op 2/2 gezet vannacht (1e nacht) en had qua hoeveelheid volgens mij wel prima gegeten. Mijn paard heeft een stal met uitloop en lag vanmorgen lekker buiten in het zand toen ik aan kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 08:03 



 
Profiel   

Roosje, dan woon je denk ik bij mij in de buurt want er stond er nog 1 op de vrachtwagen vrijdag en die ging naar iemand hier vlakbij. :D

Dank Ipsilonka, heb het nu inderdaad gezien!

Nou de haf zie ik vandaag wat meer uit de stal komen. Ook worden er geen slooppogingen meer ondernomen en heeft hij vannacht lekker in zijn kuil in de paddock geslapen. Ze hebben vannacht 3,5kg gegeten samen (al heb ik het vermoeden dat de shet er niet heel veel uit eet). Ik ga er nu niet teveel aan sleutelen. Denk dat ik na een week even goed ga kijken of ik iets wil aanpassen qua minuten. Tot nu toe ben ik tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 10:25 



 
Profiel   

Als je paard niet eet omdat hij slaapt kan die dan daarna bunkeren? Of gaat hij dan op pauze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 10:43 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Roosje, dan woon je denk ik bij mij in de buurt want er stond er nog 1 op de vrachtwagen vrijdag en die ging naar iemand hier vlakbij. :D

Dank Ipsilonka, heb het nu inderdaad gezien!

Nou de haf zie ik vandaag wat meer uit de stal komen. Ook worden er geen slooppogingen meer ondernomen en heeft hij vannacht lekker in zijn kuil in de paddock geslapen. Ze hebben vannacht 3,5kg gegeten samen (al heb ik het vermoeden dat de shet er niet heel veel uit eet). Ik ga er nu niet teveel aan sleutelen. Denk dat ik na een week even goed ga kijken of ik iets wil aanpassen qua minuten. Tot nu toe ben ik tevreden!


Wat leuk, dan wonen we inderdaad bij elkaar in de buurt :)

Fijn dat je haf al meer rust krijgt, dan went het toch wel super snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:27 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Als je paard niet eet omdat hij slaapt kan die dan daarna bunkeren? Of gaat hij dan op pauze?


De bodem van de Feedingmaster gaat automatisch, na de door jou ingestelde minuten omhoog en weer omlaag, dit doet hij 24 uur per dag, ongeacht of je paard slaapt, eet of wat dan ook. Er is dus continu eten beschikbaar op een gedoseerde manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:32 



 
Profiel   

Hier had ik gisterenavond een BBQ van de joggingclub, was al om 18u00. Dus al rond 16u30 (moest nog bad nemen en zo) de 2 niet "obese" paarden elk op een weitje met inloopstal, en de 2 dikkerdjes in de piste met de Haybutlers. Systeem zo ingesteld dat ik er geen omkijken meer naar had tot rond 9u de volgende dag, en dus eindelijk eens kunnen blijven liggen tot 8u30 !

En ongelooflijk zoals ze die Haybutlers al kennen, ze gaan standaard eerst kijken of daar iets te vreten valt. En als mijn merrie uit de stapmolen komt, gaat ze er in volle galop heen. Doordat ik 2 Haybutlers heb, en ik ook nog 1x daags een hooinetje geef, lijkt ze ook meer te bewegen, wat dan weer goed is voor haar lijntje. Alleen heb ik gemerkt dat ze allebei al enkele cm's verplaatst waren, geen idee hoe ze dat klaargespeeld hebben, want ze staan buiten de omheining.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 20:29 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Mocht iemand nog interesse hebben er een te kopen en 100 euro korting willen, ik heb een kortingsbon. Wilde er een kopen, maar bij ons op stal is protocol alle stekkers uit de stopcontacten als je weer weg gaat. Dus weinig zinvol helaas.



Heb je de kortingscode nog? Ik heb wel interesse

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 22:02 



 
Profiel   

Interessant topic!
Voor diegene die een haybutler of hooivoerautomaat hebben met planken: hoe doe je dat met de hoeveelheid? Weeg je af wat er op iedere plank komt of leg je er gewoon een plak op?
Wij willen er 1 gaan maken, maar ik heb 4 paarden in mn groep lopen, waaronder een te dikke haflinger die gevoelig is voor hoefbevangenheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:45 



 
Profiel   

Vlinder2009 schreef
Interessant topic!
Voor diegene die een haybutler of hooivoerautomaat hebben met planken: hoe doe je dat met de hoeveelheid? Weeg je af wat er op iedere plank komt of leg je er gewoon een plak op?
Wij willen er 1 gaan maken, maar ik heb 4 paarden in mn groep lopen, waaronder een te dikke haflinger die gevoelig is voor hoefbevangenheid


Ik heb 3 hooikasten. Ik vul deze met een hoeveelheid die ik totaal wil voeren.
Mijn planken vallen om 15:00 voor de eerste keer en 06:00 voor de laatste keer.
Meestal vul ik ze van weinig tot veel, dus de laatste plank, daar doen ze het langst over.

Daarnaast vul ik sochtends een flink aantal kleine Hooinetten die ik op verschillende manieren en plekken ophang. Plus 2 bakken met gerstestro met een net erover.

Ik heb ook 3 paarden met verschillende behoeftes. Ik voer wat de dikste moet hebben en de dunste zet ik soms even apart met extra voer en hooi. Dus in elke kast zit hetzelfde, ze wisselen vaak van kast tijdens het eten.

Vorig weekend de haybutler in het echt gezien, super goed over nagedacht, makkelijk in gebruik en prachtig afgewerkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:50 



 
Profiel   

De kortingscode heb ik nog. Graag PB bij interesse gezien ik dit topic niet altijd lees. Hij is geldig tot december.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 08:14 



 
Profiel   

Als je toch nog op het punt van kiezen staat:

Een haybutler voert meer in porties, dus zoals je zelf ook kunt voeren.
Eten met een langere pauze ertussen.

Een Feedingmaster geeft meer hooi af zoals het paard graast. Dus geen porties of zelfde voermomenten waardoor daar alle focus op gericht is.
Over 24 uur continue kleine beetjes zodat er rust ontstaat en het vertrouwen dat er altijd iets te eten zal zijn. Door de kleinere hoeveelheden gaat het ook geleidelijker van kop naar kont en ze lijken de voedingstoffen beter op te nemen en de mest wordt mooier.
Je kunt ze met dit systeem ook mooi iets laten afvallen zonder dat er frustratie of voernijd ontstaat.

Ik zou wanneer ik investeer absoluut voor dit systeem kiezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen