Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grasaren in hooi

 
Profiel   

Heeft iemand weleens last gehad van veel grasaren in het hooi? Mijn hooi zit vol met prikkende grasaren. 1 van mijn paarden had er al een aantal vastgeprikt zitten in het tandvlees. Niet fijn natuurlijk. De andere paarden hebben tot nu toe nergens last van. Zouden jullie dit hooi voeren of weer op laten halen? Er zijn net 60 pakken van dit hooi gebracht. Ik voel me zo’n zeikerd als ik het weer op laat halen. Pas ook al een partij weer op laten halen omdat de paarden het niet wilde eten. Hooi bleek te vroeg gemaaid na bemesten. Hooi weer om laten ruilen voor deze partij en nu die grasaren . Verder altijd prima hooi gehad van deze leverancier maar nu 2 x achter elkaar dit. Weet niet zo goed wat te doen nu. Kan het kwaad om dit hooi toch te voeren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:21 



 
Profiel   

Ik heb één keer een baal gehad waar 1 van mijn paarden last van had (de anderen niet). Ik kwam er achter doordat ik haar uit haar mond vond stinken, toen bleken haar hele wangen en lippen aan de binnenkant vol te zitten met grasaren :( :(:) Gelukkig was ik er nog redelijk op tijd bij en had ze alleen wat rode plekjes die snel herstelden. Ik hoopte eerst dat het misschien een eenmalig probleem zou zijn maar na de volgende portie hooi had ze al weer een heel aantal aren in haar wangen vastzitten. We hebben die ene baal toen om laten ruilen en sindsdien nooit meer last van gehad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:43 



 
Profiel   

Zijn het 60 pakken van hetzelfde land? Hier zitten er ook wel eens een paar pakken tussen die stiekels hebben, maar dat hebben ze dan niet alle 60.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:47 



 
Profiel   

Er zitten ook pakken hooi bij waar ze niet inzitten. Denk de helft van wat ik tot nu toe gevoerd heb. Ik kan aan de buitenkant niet goed zien in welke de grasaren zitten. Hooi ziet er met het touwtje erom prima uit. Maar als ik het openmaak zie je pas de grasaren zitten. Het zijn er ook veel te veel om ze eruit te halen voor ik het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:54 



 
Profiel   

Heb je niet de mogelijkheid om de balen om te ruilen? Ook als je het niet van buitenaf kunt zien. Ik heb (helaas) vaker slechte partijen gehad en toen kosteloos de balen laten omwisselen voor goede balen van een andere partij. Dat was ook van de buitenkant niet te zien, maar het was echt niet goed. Al mijn paarden vraten het niet en die zijn echt niet kieskeurig. Een beetje leverancier zal je hierin ook wel tegemoet komen vind ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen