Prele van paskecheval- heermoes, toch giftig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diesel4

Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-10

Prele van paskecheval- heermoes, toch giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 17:43

Hallo allemaal,
Ik zit met een vraag. Om mijn paard te ondersteunen voor de pezen en ligamenten heb ik haar 10 dagen tendi protec gegeven en stap daarna over voor 15 dagen op de prele van paskecheval, dit wordt aangeraden af te wisselen voor het beste resultaat. Nu zie ik dat er in de bekende Prele heermoes zit, maar lees dat dit giftig is voor paarden, ook in de gedroogde vorm??? Is er iemand die het zijn paard ook geeft en aan mij kan uitleggen of ik mijn paard met de prele nu niet aan het vergiftigen ben of hoe dit werkt ik het lichaam, ik neem aan dat je niet zo maar een giftige stof voor paarden in een product voor paarden mag stoppen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Meike, Dalina en Marques

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:00

Ik heb het aan mijn paard gegeven maar na dag 1 stond hij met dikke benen. Later nogmaals een keer geprobeerd en precies hetzelfde verhaal. Heb hun toen ook benaderd of dat een bekend probleem was maar dat bleek niet het geval. Ik geef het dus niet meer. De tendi protec overigens wel en dat bevalt goed.

Op hun website staat geloof ik dat het in deze dosering niet giftig is en dat er meerdere soorten heermoes zijn, en niet allen zijn giftig. Maar pin mij hier niet op vast.