Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:23

vilheide schreef:
Ik zat gisteren even op de Duitse eBay te kijken voor hooi en zag HD balle voor ongeveer 3€ de baal. Klopt het dat je goed naar de gewichten moet kijken? Ik zag namelijk baaltjes van 12 kg voorbij komen.


Ja zeker hoor, wij hebben ook weleens baaltjes gehaald die veel te licht waren en bijna door de touwtjes heen uit elkaar vielen van ellende...

Maar over het algemeen is de term "stramm gepresst" , wel een indicatie voor mooie zware baaltjes.

Novum
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-11-07

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:50

Mensen nog goede tips omgeving Emmen?
Vind dat de prijzen ook erg hoog zijn en dat er vaak veel opmerkingen gemaakt worden over kritisch zijn.... aannemend dat wij allemaal het beste voor onze viervoeters willen en als het kan ook nog voor een goede prijs zodat het balans en de lol van paarden houden ook blijft. Wij hebben altijd bij grote fourage handel weggehaald, waren tevreden tot dat we meerdere keren slechte levering hadden, maar ook hier werd gereageerd alsof wij zaten te zeuren. Het hooi was een groot gedeelte echt gewoon niet voeren :( voor het de zolder bereikt had was de helft al kwijt zoveel gruis was het. Echt heel vervelend en vooral gedoe, want in ene hadden wij geen hooi genoeg meer. Dus balend overgestapt naar zoek en gij zult vinden... speld in hooiberg. Wij hebben toen een mooie partij kunnen scoren maar daar redde wij niet de gehele winter mee. Uiteindelijk bij andere fourage handelaar terecht gekomen die echt zijn zaken goed orde heeft en meerdere keuze. Maar uiteindelijk de prijs ook hoger dan verwacht /gehoopt En ja dan ga je toch ook verder kijken, voor erbij , want kwaliteit is voor mij het belangrijkste, maar het moet ook haalbaar en leuk blijven dus graag beide in 1 hooibaal :)

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:04

Ik heb ongeveer 30 a 40 grote ronde balen per jaar nodig. En daarnaast heb ik een stuk of 30 x 40 kleine baaltjes. Die gebruik ik vaak als ik geen tijd heb om de grote baal naar binnen te zetten. Of als de voordroog wat minder is qua kwaliteit, dan voer ik dat er doorheen.

Van de 24 balen die ik voor de winter heb gekregen waren er 2 vrij slecht. Veel weg moeten gooien. Dat was gelijk in het begin, dus ik hield m'n hart vast hoe de andere balen eraan toe waren. Maar die zijn allemaal mooi. Altijd her en der een plekje, maar dat hou je altijd.

Ik krijg balen via de ouders van mijn vriendin uit Drenthe (komen het brengen naar Twente). Ik betaalde nu denk ik 50 per baal incl bezorgen. Die keer ervoor was goedkoper, maar toen hadden ze adresje meer. Deze keer tegelijk bestellen, dan blijft de prijs hopelijk gelijk (of wordt goedkoper).

Ik heb nu nog tot half juli als ze niet op de wei komen. Maar ze gaan binnenkort op de wei, dus ik haal augustus/september wel.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:22

Wij zitten in de omgeving van Emmen overigens en ik snap ook dat we weinig hooien. Het gaat makkelijker in de kuil en grotere afnemers nemen vaak wel juist voordroog pakken. Ik was ook altijd heel erg pro-hooi, maar mijne verdommen het om nog te eten. Inmiddels voer ik al maanden voordroog die we ook nog hebben staan. Er is echt niets mis met het hooi, het komt van ons eigen land af, hebben we zelf bewerkt. Hooien is arbeidsintensief, duurder en erg weersafhankelijk. Die prijzen blijven hoog, ik zie echt niet dat ze lager worden. Gras groeit langzaam en kosten van loonwerker worden hoger.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:37

Wij wonen niet al te ver van Emmen, maar hooi vinden in Drenthe vind ik een crime.
Onze vaste hooileverancier zit in Friesland, daar halen we elke paar maanden een stuk of 20 baaltjes voordroog van zo’n 40 kilo per stuk(grotere kunnen we niet kwijt onder dak en met twee paarden is de voersnelheid ook niet zo hoog), maar daar hebben we vorige week de vier allerlaatste baaltjes opgehaald en voorlopig is de eerste snee er nog niet.
Waar halen jullie je hooi/voordroog? Onverpakt kan ik nog wel aankomen, maar dat is reteduur Frans foin de crau hooi waarvan het nog maar de vraag is of ze dat believen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:24

Novum schreef:
Mensen nog goede tips omgeving Emmen?
Vind dat de prijzen ook erg hoog zijn en dat er vaak veel opmerkingen gemaakt worden over kritisch zijn.... aannemend dat wij allemaal het beste voor onze viervoeters willen en als het kan ook nog voor een goede prijs zodat het balans en de lol van paarden houden ook blijft. Wij hebben altijd bij grote fourage handel weggehaald, waren tevreden tot dat we meerdere keren slechte levering hadden, maar ook hier werd gereageerd alsof wij zaten te zeuren. Het hooi was een groot gedeelte echt gewoon niet voeren :( voor het de zolder bereikt had was de helft al kwijt zoveel gruis was het. Echt heel vervelend en vooral gedoe, want in ene hadden wij geen hooi genoeg meer. Dus balend overgestapt naar zoek en gij zult vinden... speld in hooiberg. Wij hebben toen een mooie partij kunnen scoren maar daar redde wij niet de gehele winter mee. Uiteindelijk bij andere fourage handelaar terecht gekomen die echt zijn zaken goed orde heeft en meerdere keuze. Maar uiteindelijk de prijs ook hoger dan verwacht /gehoopt En ja dan ga je toch ook verder kijken, voor erbij , want kwaliteit is voor mij het belangrijkste, maar het moet ook haalbaar en leuk blijven dus graag beide in 1 hooibaal :)


Herkenbaar. Wij zitten ietsje verder, maar wel rond Emmen gezocht en ook wel rond Emmen wat gehaald en geprobeerd. Vooraf goed gevraagd; Is het niet te stoffig, zit er JKK in? Nee, was allemaal mooi, geen JKK, geen onkruid... Maar het is elke keer vreselijk stoffig en vol zuring. En dan eten ze het niet.
Ook al verder gereden en meer betaald, maar wij kunnen geen grote partij opslaan.


MDWStables schreef:
Wij zitten in de omgeving van Emmen overigens en ik snap ook dat we weinig hooien. Het gaat makkelijker in de kuil en grotere afnemers nemen vaak wel juist voordroog pakken. Ik was ook altijd heel erg pro-hooi, maar mijne verdommen het om nog te eten. Inmiddels voer ik al maanden voordroog die we ook nog hebben staan. Er is echt niets mis met het hooi, het komt van ons eigen land af, hebben we zelf bewerkt. Hooien is arbeidsintensief, duurder en erg weersafhankelijk. Die prijzen blijven hoog, ik zie echt niet dat ze lager worden. Gras groeit langzaam en kosten van loonwerker worden hoger.


Hier verdomde ze vorig jaar het verpakte op te eten en ze hebben direct diarree. Wij zijn dan geen grote stal, maar overal is onverpakt altijd als eerste uitverkocht, dus daar is echt wel veel vraag naar. Steeds meer ook weer, want mensen komen juist terug van het verpakte.


MairiMacBran schreef:
Wij wonen niet al te ver van Emmen, maar hooi vinden in Drenthe vind ik een crime.
Onze vaste hooileverancier zit in Friesland, daar halen we elke paar maanden een stuk of 20 baaltjes voordroog van zo’n 40 kilo per stuk(grotere kunnen we niet kwijt onder dak en met twee paarden is de voersnelheid ook niet zo hoog), maar daar hebben we vorige week de vier allerlaatste baaltjes opgehaald en voorlopig is de eerste snee er nog niet.
Waar halen jullie je hooi/voordroog? Onverpakt kan ik nog wel aankomen, maar dat is reteduur Frans foin de crau hooi waarvan het nog maar de vraag is of ze dat believen.


Wij zitten in ZO Groningen, maar halen uit wijde cirkel en hebben ook geen grote opslag. Ik denk dat je bij Eesergroen haalt? Daar hebbenw e vorig jaar wat soorten gehaald. Is duurder, best mooi, maar vond het nou ook weer niet super super geweldig allemaal. Blijft een natuur product.

Je moet rond het hooien je contacten leggen. Wat de leveranciers nu nog hebben is voor eigen klanten en adverteren ze niet mee.

En wij zijn er wel achter dat wie nog adverteren overal steeds wat vandaan halen en je hele mooie pakjes kan hebben en hele slechte. Ze bieden het aan als stofvrij, JKK en onkruid vrij, maar ondertussen weten ze helemaal niet wat ze hebben. Ze halen het ook uit andere gebieden.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:50

Paardenfan25 schreef:
ellepel schreef:
wat ook kan helpen is om er zelf een gevraagd advertentie op te zetten.
er zijn vaak mensen die wel wat over hebben en je kunnen helpen :j


Ik ben alleen bang dat ik dan via marktplaats rotzooi aangeboden krijg


dat kan,maar ik heb het ook wel eens gedaan en daar zat super mooi spul bij van mensen die gewoon net wat teveel hadden.
maar lijkt mij dat je toch even gaat kijken bij wat je eventueel wil kopen?


voor omgeving emmen, kijk anders ook eens bij fouragehandel drenthe?
https://www.fouragehandeldrenthe.nl/nee ... met-ons-op

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:15

Utixo schreef:
Het heeft hier echt knetterhard geregend gister. De speciekuipen die leeg op het land stonden waren voor de helft gevuld. Mijn weiland is er in ieder geval van opgeknapt, dat wil echt niet groeien. Ik heb het begin deze week nog even extra bemest, hopen dat het nog even een zetje krijgt. En OT, mijn hooiboer had het er ook al over dat zijn landen niet groeien.

Is scary om te lezen. Hier groeit het gras als kool, ik was dus heel blij dat het dit jaar beter is, maar als ik jullie ervaringen lees, krijg ik weer schrik.
Heb iemand gevonden die grote hoeveelheid hooi wil maken, droog verpakt zoals ik er een paar gekocht heb (blijft verser ruiken) en ga een grote partij bij hem bestellen.
Iemand een hooi analyse van Duits kruidenhooi vanuit de vulkaaneifel zodat ik eens kan vergelijken aub?

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:59

superpony schreef:
Wij zitten in ZO Groningen, maar halen uit wijde cirkel en hebben ook geen grote opslag. Ik denk dat je bij Eesergroen haalt? Daar hebbenw e vorig jaar wat soorten gehaald. Is duurder, best mooi, maar vond het nou ook weer niet super super geweldig allemaal. Blijft een natuur product.

Je moet rond het hooien je contacten leggen. Wat de leveranciers nu nog hebben is voor eigen klanten en adverteren ze niet mee.

En wij zijn er wel achter dat wie nog adverteren overal steeds wat vandaan halen en je hele mooie pakjes kan hebben en hele slechte. Ze bieden het aan als stofvrij, JKK en onkruid vrij, maar ondertussen weten ze helemaal niet wat ze hebben. Ze halen het ook uit andere gebieden.


We hebben inderdaad wat bij Eesergroen gehaald, maar ze eten het niet. Voordroog gewend en ook met mengen laten ze het staan.
We hebben 160 pakken in de reservering staan bij onze vaste leverancier, dus het komt wel weer, maar we moeten nog een tijdje overbruggen, na maaien, drogen en verpakken ook nog 8 weken laten besterven.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:24

Novum schreef:
Mensen nog goede tips omgeving Emmen?
Vind dat de prijzen ook erg hoog zijn en dat er vaak veel opmerkingen gemaakt worden over kritisch zijn.... aannemend dat wij allemaal het beste voor onze viervoeters willen en als het kan ook nog voor een goede prijs zodat het balans en de lol van paarden houden ook blijft. Wij hebben altijd bij grote fourage handel weggehaald, waren tevreden tot dat we meerdere keren slechte levering hadden, maar ook hier werd gereageerd alsof wij zaten te zeuren. Het hooi was een groot gedeelte echt gewoon niet voeren :( voor het de zolder bereikt had was de helft al kwijt zoveel gruis was het. Echt heel vervelend en vooral gedoe, want in ene hadden wij geen hooi genoeg meer. Dus balend overgestapt naar zoek en gij zult vinden... speld in hooiberg. Wij hebben toen een mooie partij kunnen scoren maar daar redde wij niet de gehele winter mee. Uiteindelijk bij andere fourage handelaar terecht gekomen die echt zijn zaken goed orde heeft en meerdere keuze. Maar uiteindelijk de prijs ook hoger dan verwacht /gehoopt En ja dan ga je toch ook verder kijken, voor erbij , want kwaliteit is voor mij het belangrijkste, maar het moet ook haalbaar en leuk blijven dus graag beide in 1 hooibaal :)


Ruinemans! Wel grote balen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:54

Hier heeft het gisteren het grootste gedeelte van de dag geregend, wel erg blij mee. Ook goed voor de paardenweides. Was hier al weet aardig droog

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:29

Helaas hier in de achterhoek geen regen. Bak is kurkdroog en loeizwaar. Gras zie ik niet of amper echt groeien. Hooiland staat wel wat op, weilanden zijn totaal kaal. Belooft nog wat als het nu al zo droog is.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:13

pluisje88 schreef:
Helaas hier in de achterhoek geen regen. Bak is kurkdroog en loeizwaar. Gras zie ik niet of amper echt groeien. Hooiland staat wel wat op, weilanden zijn totaal kaal. Belooft nog wat als het nu al zo droog is.


Echt hè, het is alweer bar en boos...... |(

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:23

pluisje88 schreef:
Helaas hier in de achterhoek geen regen. Bak is kurkdroog en loeizwaar. Gras zie ik niet of amper echt groeien. Hooiland staat wel wat op, weilanden zijn totaal kaal. Belooft nog wat als het nu al zo droog is.


Waar in de Achterhoek zit jij dan? Bij ons heeft het gister flink geregend en nu ook alweer..

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:38

Pluisje en ik wonen tegen de Duitse grens.

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:48

suffie schreef:
pluisje88 schreef:
Helaas hier in de achterhoek geen regen. Bak is kurkdroog en loeizwaar. Gras zie ik niet of amper echt groeien. Hooiland staat wel wat op, weilanden zijn totaal kaal. Belooft nog wat als het nu al zo droog is.


Echt hè, het is alweer bar en boos...... |(


Ik had zo’n goede hoop maar -O-

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:27

Het is nog koud, vergeleken met vorig jaar loopt de natuur 6 weken achter.
Droog valt op zich nog wel mee.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 06:28

Lindsey_99 schreef:
Het is nog koud, vergeleken met vorig jaar loopt de natuur 6 weken achter.
Droog valt op zich nog wel mee.


In de hele maand april is hier precies 0,0 mm regen gevallen, alleen een dun laagje sneeuw, het is hier gortdroog.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:09

Ik had afspraken gemaakt met iemand om tegen een nette prijs hooi over te kopen. Niet meer te bereiken. |(

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 07:12


rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:41

Ik ben nu blij dat ik nog hooi van vorig jaar heb, zie de eerste snee ook nog niet zo snel komen met deze temperaturen

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:54

Nee, dat was ik van de week ook aan 't denken. Amper 15cm gras. Als het al zoveel is :+

Maar voor volgende week voorspellen ze wel een paar dagen regen een daarna warmer.
Hopen dat het hiermee goedkomt voor de 1e snee.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:02

Wij wonen in Drenthe en ik heb vierkante balen in plastic met hooi van rond de 350 kilo. Het is echt super mooi en droog hooi, maar niet echt schraal hooi zeg maar (het is verpakt dus automatisch voordroog geloof ik, maar het was droog toen het verpakt werd zeg maar).

De paarden vinden het gruwelijk lekker, maar zijn eigenlijk te sober voor dit type eten.
Ik schrik echt van de bedragen die ik hier lees (van meer dan 100€). Dat heb ik niet betaald...

Ik heb nog zoveel pakken over, dat ik eventueel ook wel wil verkopen. Ik voer liever onverpakt namelijk. Het moet dan wel afgehaald worden als iemand interesse heeft.

Anoniem

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:05

Ik hou marktplaats in de gaten en haal gewoon zelf met de aanhanger en bedrijfsbus elke maand de balen op. Ik betaal tussen de €4,20 en €5,00 per kleine baal en heb alleen nog maar prachtig droog hooi gehad. We willen nu met een nieuw paard erbij wel over naar grote balen dus even in de gaten houden..

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:14

Is er nog iemand rond de achterhoek die wat verpakte balen heeft staan?
Leverancier heeft ons nu enkel een baal met boerenwormkruid mee gegeven. Wel dik betalen en helaas dus daarbovenop ook afvoerkosten _-:(
Afbeelding