Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19204
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:50

Maar dat is gedroogd toch niet giftig? ( Althans ik neem aan dat je het daarvoor niet wil voeren)

mirim

Berichten: 4406
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:56

RSDICBS schreef:
Is er nog iemand rond de achterhoek die wat verpakte balen heeft staan?
Leverancier heeft ons nu enkel een baal met boerenwormkruid mee gegeven. Wel dik betalen en helaas dus daarbovenop ook afvoerkosten _-:(
[ [url=m/GBCGYH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag wel even bij mij langs komen :)

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:35

Hier stonden van de week ineens mensen achter omdat de vorige bewoner blijkbaar hooi en stro verkocht. Ze hadden het nodig om de moestuin te bedekken (ze wilde flinke boodschappentas vullen). Dus daar heb ik voor 2 euro een half baaltje aan verkocht wat ze hier niet eten. Zij blij dat ze niet voor niks waren gereden en ik blij dat ik er vanaf was. Ik dacht wel misschien moet ik het toch eens proberen om meer van mijn overtallig hooi en mest te slijten via marktplaats aan mensen met moestuintjes.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:48

Dat kun je toch gewoon voeren. Wat ze niet lusten laten ze wel liggen.

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:23

mirim schreef:
RSDICBS schreef:
Is er nog iemand rond de achterhoek die wat verpakte balen heeft staan?
Leverancier heeft ons nu enkel een baal met boerenwormkruid mee gegeven. Wel dik betalen en helaas dus daarbovenop ook afvoerkosten _-:(
[ [url=m/GBCGYH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag wel even bij mij langs komen :)


Ah heel fijn! Ik stuur je een pb

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:58

Bij onze leverancier zakken de prijzen inmiddels van het Franse hooi. Het is nu €40,- per ton goedkoper dan 6 weken geleden.

Hopelijk zakt het met de nieuwe oogst nog wat verder. Maar ben blij dat het in ieder geval weer onder de € 200,- per ton zit op dit moment.

meggiemeg

Berichten: 12221
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:10

Hier zijn de prijzen voor de nieuwe oogst hetzelfde gebleven als afgelopen jaren.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:47

Ja we hebben nog een aantal natte weken waardoor de mensen nu volop aan het hooien zijn en de opbrengsten lijken meer dan prima.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:14

Hier in de buurt lijken de opbrengsten ook toppie *\o/* Alleen nog geen prijzen gehad van mijn hooibuur, ben benieuwd.

kimmie261

Berichten: 19204
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:23

Ook hier komt er mega veel af, ik zag nu al prijzen van 30 euro de rondbaal hooi...

Wij nemen gewoon voordroog af bij onze eigen boer die ieder jaar komt en die zal wel rond de 40 euro zitten incl brengen per rondbaal..

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:25

Hooi in overvloed hier, kleine pakjes 3 euro als je een beetje kan zoeken en handelen.

Grote pakken dalen ook in raptempo.

Wel zit er natuurlijk veel verschil in, je hebt ronde balen van 200kg en van 350-400kg.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:39

Hier in de buurt ook nette prijzen voor hooi.
Komende week gaan wij voor het eerst persen maar stond er mega dik op dus ben benieuwd naar de opbrengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:01

dynara schreef:
kimmie261 schreef:
35 euro voor een rondbaal ingepakt hooi.Er is hier nog zoveel aanbod , dat ik hoop dat de prijzen nog iets gaan zakken voor de nieuwe oogst ..

Wat wegen die ronde balen ongeveer? Ben wel benieuws dan... gewikkeld en wel voor €35,- mag je denk je wel in je handen klappen.



Ik betaal ook 35 euro voor een grote ronde baal met een net erom, dus geen plastic. Super mooi hooi. Woon wel in Duitsland.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:42

Wij hebben vorige week een deel van ons land gehooid. Veel gras op het moment, paarden krijgen het nauwelijks op. We hadden 10 grote rechthoekige balen, dat is meer dan we verwacht hadden. Het persen, wikkelen en bij huis zetten van deze balen kost ca € 27 per baal. Maaien, schudden en harken doen we zelf.

Verder kopen wij ook nog in bij 2 vaste leveranciers. Van 1 daarvan heb ik de prijs al, € 52,50 per baal (droog, in plastic), thuisgebracht. Hij reserveert er 40 voor ons. Bij de andere leverancier ook al gereserveerd, maar van hem nog geen prijs gekregen. Zijn prijs was afgelopen februari € 60 per baal (ongewikkeld en/of droog in plastic) thuisgeleverd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:39

Hier nog niet echt veel gevonden en weinig prijzen bekend. Zie dat het niet lang heeft liggen drogen en veel verpakt is, dus nog even afwachten.

Enige wat ik tegen kwam is iets verder, pakjes na 3 of 4 dagen gepakt en nog echt heel erg groen, dus ben bang voor vocht in het midden. Zijn 4 euro.

Hebben laatst op 50km hooi gehaald. Die vraagt normaal 5,50, nu was het 7,50 en ze eten het echt heel moeilijk. Zie of ruik er niks aan, maar valt niet in de smaak. Moet er nog wat op voeren helaas.

Heb ook 4 bundels van Venhorst liggen en dat willen ze heel graas, het weidehooi, maar dan krijg ik het andere echt niet op. En niemand neemt denk ik baaltjes van 7,50 over.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:49

Oef als ik dit hier lees heb ik vandaag wel wat geluk gehad, vandaag heeft men hier geleverd, nette baaltjes hooi aan € 2,25 per pak (± 12 kg), echt mooie pakken. Hij had er 60 stuks over, we hebben ong een 80 nodig om de winter te overbruggen. Dus ik moet nog op zoek naar 20 baaltjes, maar ze komen wel.

We hadden een heel goede hooileverancier, maar hij wil pas in de herfst uitleveren zodat hij een betere prijs kan krijgen. Dat is natuurlijk zijn goed recht, we hebben graag ons hooi in juni/juli binnen, dus proberen we elders.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:00

Het heel groen blijven heeft niks met vocht te maken. Wel met hoe vaak het hooi geschud is tijdens het drogen. Wij zijn dat bij 2x daags schudden het veel groener blijft met vocht onder de 15%

DuoPenotti

Berichten: 29432
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:03

Wij hebben maandag gemaaid, gisteren in de pak gedaan.
Maar dat was echt kurk droog! Langer laten liggen en nog vaker schudden geeft op en gegeven moment ook minder kwaliteit.

Wij verpakken omdat het minder werk is.
Dit had ook gewoon in kleine pakjes gekund.

Afbeelding

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:15

Aantal keer schudden hangt ook af van wat er in zit. Velden met veel klaver schudden wij zo min mogelijk om de klaver te behouden.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:22

superpony schreef:
Hier nog niet echt veel gevonden en weinig prijzen bekend. Zie dat het niet lang heeft liggen drogen en veel verpakt is, dus nog even afwachten.

Enige wat ik tegen kwam is iets verder, pakjes na 3 of 4 dagen gepakt en nog echt heel erg groen, dus ben bang voor vocht in het midden. Zijn 4 euro.

Hebben laatst op 50km hooi gehaald. Die vraagt normaal 5,50, nu was het 7,50 en ze eten het echt heel moeilijk. Zie of ruik er niks aan, maar valt niet in de smaak. Moet er nog wat op voeren helaas.

Heb ook 4 bundels van Venhorst liggen en dat willen ze heel graas, het weidehooi, maar dan krijg ik het andere echt niet op. En niemand neemt denk ik baaltjes van 7,50 over.


Hooi pakken met 3 dagen geperst? Dat is onmogelijk.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:57

Hooien doen wij eigenlijk nooit met de 1e snee. Het gras is rijker, en het vochtpercentage vaak ook hoger. Misschien zou het dit jaar kunnen omdat de 1e snee (in ieder geval hier) zo laat was, dus relatief 'oud' gras. Maar het moet zeker een week liggen en als het zo lang is moet je wel veel schudden. Anders krijg je natte slierten en in... Bovendien was de grond hier nog erg lang vochtig.
Drie dagen is dus echt onmogelijk, dat kan alleen maar gaan schimmelen....

Dus wij gaan straks hooipakjes maken, nu alles in plastic. Grote opbrengst - maar wel laat, dus we missen wel 3 weken ....

Wij hebben trouwens bemest land, het gras uit natuurland wordt wel direct gehooid maar dat mag pas na half juni eraf.

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:03

Hier zijn de midibalen flink gestegen in prijs. Wikkelen kost volgens mij 9.50 euro en de boer vraagt er 28.50 voor plus bezorgen. Vorig jaar was dat nog 25 euro.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:17

Manadeluca schreef:
Oef als ik dit hier lees heb ik vandaag wel wat geluk gehad, vandaag heeft men hier geleverd, nette baaltjes hooi aan € 2,25 per pak (± 12 kg), echt mooie pakken. Hij had er 60 stuks over, we hebben ong een 80 nodig om de winter te overbruggen. Dus ik moet nog op zoek naar 20 baaltjes, maar ze komen wel.

We hadden een heel goede hooileverancier, maar hij wil pas in de herfst uitleveren zodat hij een betere prijs kan krijgen. Dat is natuurlijk zijn goed recht, we hebben graag ons hooi in juni/juli binnen, dus proberen we elders.

Dat zijn erg lichte pakjes dan. Goede balen wegen zo 20 a 25 kg. Dus als je dat omrekent heb ook €4 betaald.
Mijn gras is maandag gemaaid en gister eind vd dag in pakjes gegaan. Nog mooi groen en goed droog. Zijn alleen erg stijf geperst, we konden de touwtjes nauwelijks vastpakken. En wel meer dan 25 kg. Ieder jaar zo rond de 120 pak en nu maar 94 dus er zit veel in een pak.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:19

Venhorst is ook stuk duurder geworden zag ik, ik heb in september en januari minder betaald. Wel erg enthousiast over de kwaliteit maar denk dat ik toch ook weer even ga informeren bij mijn oude adres. Die hadden afgelopen jaar te weinig, vanwege maar 1 snede, maar denk dat ze nu wel 2 keer kunnen hooien. Sowieso voor het eerst sinds 2 jaar dat ze aan huis staan dat ik 'teveel' gras heb. De mini staat echt tot zijn buik in het gras en 29-jarige was iets te slank de winter uitgekomen, maar is inmiddels weer mooi bijgekomen.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:02

Hooi dat nu gegeten kan worden is schaars en dus duur. Kan wel aan balen van 3,50 komen. Zelf van land halen. Dus dat moet nog 6 weken liggen. Ik heb nog hooi voor 2 a 3 weken. Dus zal nog een keertje duur moeten inkopen. Maar daarna weer normale prijzen.