Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:58

kimmie261 schreef:
Hier is echt overschot aan hooi, ik heb laatst een km van ons vandaan rollen hooi gehaald voor 18 euro, die vrouw vertelde nog dat ze zo vreselijk veel hooi van het land gehaald hadden de eerste snede dat ze eigenlijk het niet kwijt raakt, de 2de snede wordt dan ook niet gemaaid, en er zijn zoveel advertenties van mensen die gratis hectares land aanbieden om te maaien...

Pakjes hooi liggen hier nu tussen de 2 en 3 euro.

Welke regio?

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:07

Ik wil dat ook!! Denk dat we dat via de leveranciers niet gaan krijgen :=

Ik ga langzaam opzoek naar grote balen graszaadhooi. Hoop dat die ook weer wat zijn gedaald na de verhoging eind van seizoen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:08

Op welke Duitse sites wordt dat hooi aangeboden? Ik ben wel benieuwd of er hier in de buurt over de grens ook wat goedkoops te vinden is.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:17

8nnemiek schreef:
Op welke Duitse sites wordt dat hooi aangeboden? Ik ben wel benieuwd of er hier in de buurt over de grens ook wat goedkoops te vinden is.



ebay kleinanzeigen zou je kunnen proberen.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:29

Idd op ebay Kleinanzeige
Ik wou bij de vorige boer als vorige jaar het hooi kopen.

Ik Was afgelopen week bij een vriend van hem, en heb zijn telefoonnummer gevraagd.
Heb een appje gestuurd maar geen reactie....
Oftewel wil dus schijnbaar geen hooi verkopen -O-

Dusss zal later eens op ebaykleinanzeige rondstruinen voor ander hooi

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:42

Maar die rollen hooi zijn met of zonder plastic?
Ik Duitsland zie je ook meer zonder dan hier.
Dat ze het voor kostprijs verkopen zie je hier niet snel denk ik.
Maar kan misschien wel interessant zijn samen met andere een volle vracht te laten komen.
In die zin verbaas ik me ook vaak bij de prijzen in het westen. Rij 150 km Oost en scheelt vaak zo enorm veel. Al heb ik het idee door de afgelopen drogen jaren de prijzen overal flink zijn gestegen.

Onze 2e snede gaat ook compleet voor de verkoop zijn. We zien wel hoe dat gaat lopen dit jaar.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:48

Wij willen alleen ronde hooi balen
Dus geen voordroog of wat dan ook.

Mocht er een koude periode komen dat ik voor mijn tinker geen hooi nat kan maken zoals afgelopen sneeuw periode koop ik 2 kleine voordroog baaltjes erbij.

Ik heb hier nu rondbalen gezien voor 28 euro.
Doorsnede van 1.30
Ik wacht nog even 2 weken ofzo en ik denk dat de prijs nog iets zakt

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:06

Bij ons gaat het er in als hooi. Maar door het plastic is het dan toch voordroog. Maar een 3-4 weken open gooien kan dan ook.
Wij doen dat omdat we grote niet binnen kwijt kunnen. En kleine baaltjes maken teveel werk vinden.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:20

Wij kunnen 10 rondbalen in de schuur hebben. 20 zou ook mogelijk zijn maar dan moet het gestapeld worden en dan kunnen we ze niet zelf makkelijk wegrollen naar de plek vanaf waar we voeren/hooi wegpakken

Maar we zullen het beleven, in ieder geval geen 40-45 euro per baal dit hooi seizoen

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:22

Ja dat is super fijn, dan zou ik ook ronde balen willen zonde plastic :j
Het gemak van er niet mee hoeven sjouwen en toch hooi .

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:24

joyce B schreef:
Wij hebben dit jaar voor het eerst alles zelf moeten doen. We hebben het materiaal aan moeten schaffen (investering zo'n €8500 voor oude tractor, oude maaimachine, oude schudder en acrobaat. ) En heb hadden voor 247 pakjes hooi, zo'n 1,2 ha gemaaid.

Werkuren:
Maaien 3 uur
Schudden en op wiersen leggen: 6 dagen lang, 1 of 2x per dag in totaal 10 uur.
Uren van het land halen en op zolder opruimen met 7 personen: 4,5 uur p/p.
Nog 2 personen: 3 uur p/p
Perskosten €125,- (vriendenprijs exclusief btw)

Brandstofkosten diesel: €60,-

Wat denken jullie zelf dan wat een eerlijke prijs is voor hooi per pakje?

En wat een passend uurloon is voor al die mensen die hier zoveel tijd in hebben gestopt? Nu hebben ze alleen wat eten en drinken gekregen en een ijsje en voor de 2 partners van pensionklanten een kleinigheidje om zelf iets lekkers van te halen.

En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over de reparatie- en onderhoud en afschrijving van het benodigde materiaal...
2 V snaren voor de maaier bijvoorbeeld. Omdat er 1 knapte en een ander ook slecht was...

Ik heb mijn pakjes die niet op zolder konden voor €3,50 verkocht aan de buurvrouw die paar uurtjes mee hielp om het van het land te halen. Daarmee had ik alleen de perskosten en de diesel er uit.

Ik durf nog niet de echte kosten per pakje te berekenen. Jullie wel?

Kleine pakjes zijn erg arbeidsintensief. Ik snap wel dat mensen zeggen dat je ze gelijk van het land zelf op moet halen...
Met grote trekker met front plus zijmaaier en 8 meter aan schudder gaat het vast sneller, maar die kosten van materiaal liggen dan ook weer veel hoger.

2e snee weer grote ronde balen. Dan heb ik wel kosten voor het er met de shovel en balenklem af halen, maar het scheelt enorm veel werkuren voor ons en onze stalgasten/vrijwilligers.


Ik zou 247 pakjes voor jezelf houden, zeker als je blijkbaar ook een paarden van pensionklanten hebt staan. Dan is het hooi toch zo weer op?

Voor de diesel en de perskosten was je nog geen euro kwijt per pakje. Goedkoper ga je ze niet krijgen. Het klopt dat je ook e.a aan machines gekocht hebt maar die kan jaren gebruiken zoveel onderhoud zit daar niet aan als het droog staat.

Je moet hooien voor de hobby en wat zakgeld. Zo doen de meesten dat. Wil je elk uurtje betaald hebben, idem voor dat van de hulp dan worden het hele dure pakken en kunnen dit soort kleine stukjes niet uit. Hooien en hooi binnenhalen moet je als gezellig ding met elkaar doen. Na die tijd even een BBQ en een kratje bier en iedereen vind het mooi.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:13

Idd, als je alles uitrekent, kan je het beter laten doen.

Hier ook ooit een kleine balenpers gekocht, na een hectare sprong de boite kapot… was direct oud ijzer…. Je doet het vooral voor hobby en om zo niet afhankelijk te zijn van andere mensen, maar zelf te maaien/schudden wanneer je het ideaal weer vindt.

Maar jullie laten dan telkens iemand anders rijden met jullie gerief? Waarom? Want als je die ook altijd moet betalen, lijkt het me dat je alles beter kan laten doen zonder alles aan te kopen?

Aan een schudder en maaier vind ik nu wel dat er nog wat stuk kan gaan, de mesjes blijken plots weg, alles moet goed gesmeerd staan of loopt niet soepel na een jaar stil te staan, de tanden en veren van de schudder blijken hier ook elk jaar een dingetje, altijd wel een of twee die neer blijven hangen of zelfs weg zijn,….

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:31

De balen die ik nu heb zijn zonder plastic, dus echt hooi in net zeg maar, en ebay kleinanzeigen kan je veel op vinden, een duitse plaatsnaam intypen waar je in de buurt bij woont, dan bij zoekopdrachten "heu"en dan Zubehör aanklikken, en op een km of 20 zetten, dan vind je wel wat er aangeboden wordt, ik zit vrij hoog in Duitsland maar hier is echt overvloed op het moment.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:45

Hier in de buurt is nog weinig te vinden op Ebay helaas. Wel wat kleine pakjes hooi voor €4,50, maar daar staan geen afmetingen of gewicht bij.
Maar ik ga het wel in de gaten houden, wie weet kom ik er binnenkort een mooie partij tegen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:16

kimmie261 schreef:
Hier is echt overschot aan hooi, ik heb laatst een km van ons vandaan rollen hooi gehaald voor 18 euro, die vrouw vertelde nog dat ze zo vreselijk veel hooi van het land gehaald hadden de eerste snede dat ze eigenlijk het niet kwijt raakt, de 2de snede wordt dan ook niet gemaaid, en er zijn zoveel advertenties van mensen die gratis hectares land aanbieden om te maaien...

Pakjes hooi liggen hier nu tussen de 2 en 3 euro.


Ow, toch interessant. Ga eens dicht op de grens zoeken. We kunnen niet heel veel tegelijk meenemen helaas.

Maar zou Dld, zeker rond de grens niet veel hooi over hebben, omdat Nederlanders niet zomaar de grens over wipte even met al die maatregelen?
Wij zijn afgelopen jaar ook helemaal niet in Dld geweest, omdat we geen zin hebben in gedoe.

Wij zitten een beetje in de hoek van Ter Apel/Sellingen aan om de grens over te gaan.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:21

Ach zo dramatisch is de grens echt niet hoor!!
Vorige week 5x heen en weer geweest.
Moet vandaag ook nog weer

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:25

hagelslag schreef:
Ach zo dramatisch is de grens echt niet hoor!!
Vorige week 5x heen en weer geweest.
Moet vandaag ook nog weer


Vanaf morgen gaat de boel weer op slot hoor :j

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:52

Nee joh, vorige week zondag was alles al op slot

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:07

Nou mijn berichtgeving is anders..

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:09

Ik heb op een 20 minuten rijden afgelopen vrijdag 100 kleine pakken van het land gehaald voor 3,75 pst. Wel zelf opladen dus. Regio midden Limburg.

Annemiek, misschien ook even in België kijken, 2ehands wordt ook redelijk wat aangeboden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:12

hagelslag schreef:
Ach zo dramatisch is de grens echt niet hoor!!
Vorige week 5x heen en weer geweest.
Moet vandaag ook nog weer


Dat kan best, maar ik vind het echt geen boete of gezeur waard.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:04

superpony, jij zit echt wel bij het goede gebied rond bv Dörpen is genoeg te vinden...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:13

Prairy schreef:
Annemiek, misschien ook even in België kijken, 2ehands wordt ook redelijk wat aangeboden.

:j Daar heb ik vorig jaar inderdaad ook wat pakken kunnen vinden. Enige nadeel is dat ik daar wat verder voor moet rijden, en dan wordt het óf een halve dag met de traktor tuffen, of een flink aantal keer op en neer met de auto met trailer waar niet zo veel hooi op past. En dan zijn we die lagere prijs al snel weer kwijt aan benzine.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:34

kimmie261 schreef:
superpony, jij zit echt wel bij het goede gebied rond bv Dörpen is genoeg te vinden...


Ja, maar dat wordt pas interessant als we bijv per 100 balen kunnen laten komen denk ik. En dan komt er toch weer wat bij. Dat is de pest altijd; de kosten van vervoer en bezorgen.

En mn Duits is echt slechter dan slecht. Maar ga zeker even kijken. Heb nog wat liggen, maar zou volgende maand wel weer voorraad willen.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:13

Terapel / sellingen is eerder sustrum, Niederlanden die hoek.
Dörpen is dan toch een eind verder