Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Laura_ schreef
Wij hebben dan wel kleine baaltjes, maar zo'n hoge prijs als nu heb ik nog niet betaald in de afgelopen jaren.hier 7,10 voor een 20 kilo baaltje. Vorig jaar tussen de 6 en 6,50


Dat zijn wel hele dure baaltjes! Ik kan me niet voorstellen dat deze niet voordeliger te krijgen zijn in de omgeving. Of haal je ze per per stuk in de dierenwinkel.

Ik betaal hier in de Randstad Den Haag/Westland nog steeds 4,75 per baaltje van 22 kg. De afspraak gemaakt dat ik elke maand een bundel afneem en hij houd rekening met mijn verbruik, dus geen hooi stress meer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:29 



 
Profiel   

_ENGEL_ schreef
Laura_ schreef
Wij hebben dan wel kleine baaltjes, maar zo'n hoge prijs als nu heb ik nog niet betaald in de afgelopen jaren.hier 7,10 voor een 20 kilo baaltje. Vorig jaar tussen de 6 en 6,50


Dat zijn wel hele dure baaltjes! Ik kan me niet voorstellen dat deze niet voordeliger te krijgen zijn in de omgeving. Of haal je ze per per stuk in de dierenwinkel.

Ik betaal hier in de Randstad Den Haag/Westland nog steeds 4,75 per baaltje van 22 kg. De afspraak gemaakt dat ik elke maand een bundel afneem en hij houd rekening met mijn verbruik, dus geen hooi stress meer


Nee bij een boer bij ons in de buurt. Wij vinden ze ook aardig aan de prijs, maar we hebben echt moeite om een leverancier te vinden die ons de hele winter kan voorzien. Ze zeggen allemaal dat het lukt en puntje bij paaltje toch niet. We zijn een paar keer weggegaan bij deze boer, maar hij is wel het meest betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 10:46 



 
Profiel   

Ik betaal nu ook 7 euro per baaltje, maar kan hier de hele winter goede kwaliteit hooi halen, grijp nooit mis en kan er zo 30 (voor een maand) tegelijk halen. Ik heb de opslagruimte niet dus dat is prettig. Mijn paarden zijn er weg van, het gaat tot het laatste sprietje op.

Vorig jaar had ik midibalen wat mijn paarden niet graag aten, kon vaak de helft weggooien, kwaliteit wisselde, had er zoveel gedoe van, dan maar zo :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 10:54 



 
Profiel   

Staan er op bokt markt ook pakjes hooi te koop? Ik kan niets vinden. Zou het zinvol zijn het hooi wat ik te koop heb daar op te zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:01 



 
Profiel   

je kunt het proberen, en anders op marktplaats?
hier vandaag wat pakjes gehaald voor 4,50.
niet heel zwaar,denk zo 16 kilo.
was een leverancier die behoorlijk wat keuze had liggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:16 



 
Profiel   

Mijn hooi is alweer van 180 per ton (excl BTW) naar 201 gegaan. The joy.... Ik baal dat ik niet groot kan opslaan ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:18 



 
Profiel   

Ik laat maandag nieuw hooi komen. Van een boer in de buurt waar we al eerder hebben gehaald. Grote rechthoekige balen in plastic. Vorig jaar was het mooi droog en grof, dus ik hoop dit jaar ook. Ik laat het sowieso testen als het hier is. 1 baal kost 40 euro. Ik was echt verbaasd. Laatste keer dat ik een ronde baal kocht, die volgens mij even zwaar is, betaalde ik 60 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:27 



 
Profiel   

Ik voer rechthoekige pakkenin plastic sneller op dan grote ronde balen. Alleen de super grote hooibalen zonder plastick doe ik ongeveer even lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 11:22 



 
Profiel   

Een paardenvriendin staat op een doe-het-zelf stal en heeft gisteren nieuwe onverpakte grote vierkante hooibalen geleverd gekregen. Het is wel extra arm hooi ivm een ppid-er en 2 herstellende hoefbevangenheid pony’s. Zij hadden 6 van die balen en ze betaalde nu 75.- per baal randstad omgeving Nieuwegein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 23:06 



 
Profiel   

Dat is wel een normale prijs in die regio, merk vooral dat de baaltjes snel in prijs stijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:31 



 
Profiel   

We gaan balen overhouden omdat we een paard minder op stal krijgen dan gepland. Mocht er nog iemand grote rondbalen in plastic zoeken in de buurt van Westendorp (achterhoek) dan laat het maar weten. Van hooiland (lopen nooit paarden op) ingezaaid met speciaal paardenhooi mengsel. Mooi spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:05 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
We gaan balen overhouden omdat we een paard minder op stal krijgen dan gepland. Mocht er nog iemand grote rondbalen in plastic zoeken in de buurt van Westendorp (achterhoek) dan laat het maar weten. Van hooiland (lopen nooit paarden op) ingezaaid met speciaal paardenhooi mengsel. Mooi spul.


Fijn zelf houden als het zulk mooi spul is! Scheelt je volgend jaar weer in aanschaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:31 



 
Profiel   

suffie schreef
pluisje88 schreef
We gaan balen overhouden omdat we een paard minder op stal krijgen dan gepland. Mocht er nog iemand grote rondbalen in plastic zoeken in de buurt van Westendorp (achterhoek) dan laat het maar weten. Van hooiland (lopen nooit paarden op) ingezaaid met speciaal paardenhooi mengsel. Mooi spul.


Fijn zelf houden als het zulk mooi spul is! Scheelt je volgend jaar weer in aanschaf.


We krijgen volgend jaar weer nieuwe ;) we hebben een groot hooiland bij de stal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:44 



 
Profiel   

Even offtopic:

Mijn paarden krijgen momenteel voordroog met dezelfde analyse waarden als het hooi dat ik eerder voerde. Maar dat voordroog gaat er veel sneller in. Droge stof gehalte is nagenoeg gelijk.

Hebben meer mensen de ervaring dat ze voordroog veel lekkerder vinden?

Ik wil graag terug naar het hooi, maar heb geen opslagruimte bij deze stal daarvoor. Dus nu helaas verpakt spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:14 



 
Profiel   

Ja, mijn 1e snee is hooi en 2e snee voordroog. Die tweede eten ze veel liever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:54 



 
Profiel   

Zijn de waarden ook redelijk gelijk dat je weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:04 



 
Profiel   

Hier verkies ik om die reden verpakt. Wij eten ook liever lekker en het kan idd zo goed als dezelfde waarden hebben, sommige balen hooi eten ze zelfs met lange tanden en draai dat zelfde in plastic en het wordt met smaak opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 07:13 



 
Profiel   

Ik wil juist dat ze er lang mee doen. Ik ben ook geen fan van gefermenteerd spul aan paarden te geven. Ik had altijd hooi dat ze wel lekker vinden, maar niet als een malle naar binnen staan te werken. Het voordeel is dat je met 1 keer per dag voeren klaar bent en de kans op maagzweren neemt enorm af.

Helaas op deze stal geen mogelijkheid om hooi op te slaan. Maar vandaag ga ik m’n trailer opofferen voor opslag. Niet de meest handige oplossing, maar in de hoop dat er een andere oplossing komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 08:11 



 
Profiel   

En toch is hooi in plastic super handig , t blijft fris en stofvrij en de opslag is veel gemakkelijker .
Als t zo droog als hooi is ingepakt heb je weinig tot geen fermentatie.
En blijft de kwaliteit goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:26 



 
Profiel   

Hier helaas andere ervaring. De balen die goed zijn, zijn mooi droog. Maar nog eten ze me te snel en teveel. Er gaat momenteel 20 kilo per paard in en dan nog staan ze soms uren zonder. Wel spul met minimaal suiker en energie. Maar er zitten ook balen tussen die zuur zijn, schimmel en zand ondanks dat de verpakking helemaal heel is. Vroeger toen ik ze aan huis had zat ik ook vast aan verpakt materiaal en had ik die problemen ook. Vreselijk irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:29 



 
Profiel   

https://purehorse.nl/2019/07/08/het-hoo ... -pleidooi/

Plus dit, gaat mijn voorkeur echt uit naar hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:33 



 
Profiel   

Wij hebben ronde midi balen.
Al een aantal jaar bij dezelfde particulier weg en betaal €25 per pak daar worden ze voor gebracht.
Daarnaast brengt een kameraad ook wel een midi balen en die worden gebracht voor €27,50.
Vorig jaar ter overbrugging een aantal weken kleine baaltjes gevoerd.
Bij beide heren weg die me ook de balen brengen en die prijs was €5 á 6 euro gebracht en netjes onder de overkapping gelegd.
Zeer tevreden met de kwaliteit en service.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:47 



 
Profiel   

Wij voeren ook verpakt. Gemengd met gerstestro om het tempo omlaag te brengen. Dat werkt prima.
Dit is de analyse van ons hooi.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:34 



 
Profiel   

wat een mooie waardes!!
en droge stof ook best hoog, mooi spul denk ik zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:08 



 
Profiel   

Ik heb voor het eerst een ruwvoerquickscan laten doen. Moet bekennen dat ik het nog lastig vind om er conclusies aan te verbinden. [ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 14:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen