Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Mijn hele kennissen kring bestaat haast uit boeren en die weten allemaal wel degelijk wat JKK is. Ze halen het ook regelmatig uit de weides en ergeren zich dood aan de bermen ed die vol staan met die rommel. Ook waarschuwen diverse instanties zoals LTO regelmatig voor JKK. Dus boeren zijn echt niet onwetend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:51 



 
Profiel   

Op fb wordt het ook door boeren zelf gedeeld, dus ze weten het heel goed.

Bij onze buren staat het vol. Heb erg lopen zeuren en nu is 1 wei geklepeld. Als de paarden over gezet worden, gaat de andere wei ook, maar staat nu al weken torenhoog en vol.

Wij hebben een enkele plant en steken of trekken het uit. Aan de andere kant stond het aan de slootkant en ondanks buiten onze grond, hebben we toch alles eruit gehaald.

Ik heb nu al best bij veel adressen info gevraagd over het hooi en iedereen zegt ook dat ze het land eerst controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 01:37 



 
Profiel   

Zou dat klepelen afdoende zijn om zaadverspreiding te voorkomen....? Of stond het nog niet vol in bloei?
Hier worden de laatste planten alweer pluizig namelijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 12:50 



 
Profiel   

pmarena schreef
Zou dat klepelen afdoende zijn om zaadverspreiding te voorkomen....? Of stond het nog niet vol in bloei?
Hier worden de laatste planten alweer pluizig namelijk....


Trek maar een plant uit die bloeit, gooi hem apart en na enkele dagen pluist die al. Klepelen helpt dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 13:53 



 
Profiel   

Dat is mijn punt dus ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 14:53 



 
Profiel   

Tja, het staat 2 meter hoog en vol in bloei, maar sommige mensen vinden zichzelf oude wijze.......

Wij steken alles uit of trekken het er in zijn geheel uit, maar hebben het zelf gelukkig weinig staan, dus is te overzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 16:32 



 
Profiel   

Ipv wat zakken blijft hier alles hetzelfde of is duurder geworden. Bizar. Boertjes verkopen het nog wel voor 4.50 maar dat is zo opgekocht (door de grotere leveranciers?? Die het voor 7.50 verkopen).

Niet leuk meer... Ik ben opzoek naar grote graszaadhooibalen. Maar het wordt er allemaal niet goedkoper op en alleen maar duurder. Nadeel is dat ik niet zoveel tegelijk kan opslaan. Als ik mijn best doe kan ik 4 balen van 500 kg kwijt, maar dan moeten ze het wel kunnen lossen en stapelen want dat kan ik zelf niet.

Normaal bestellen we gewoon elke maand. Maar als ik zag hoe het met de prijs ging vorig jaar elke maand stijgen en nu niets zakken, is dat niet handig en wil ik nu alvast wat inslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:01 



 
Profiel   

Als de boeren niet zakken in de prijs kan een fouragehandelaar ook niet zakken, vergeet niet dat die er ook kosten aan maakt. Op hooi verdienen wij vrijwel niets. Als ik ze bijvoorbeeld van het land koop en 4 euro per baal aan de boer betaal dan komen daar nog transport naar onze locatie, transport naar de klant en personeelskosten bij.
Wij verkopen ze met professionele analyse die iets van 120 euro kost.

Wij rekenen 7 euro per baal, dan liggen ze bij je op stal waar je ze hebben wil en heb je er zelf in principe geen werk aan. Als ik er dan 0,50 per baal aan overhou is dat het wel.

Helaas wordt alles steeds duurder, 2 jaar geleden kon het bij ons nog voor 5 per baal weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:08 



 
Profiel   

Ik heb nu wat hooi gehaald op verschillende adressen. Ben er nog niet helemaal happy mee. Zou JKK en stofvrij zijn, maar het is niet 100% eetbaar.
Beiden bemesten niet of weinig, dus dat heeft zijn voor-en nadelen. Zocht niet per se arm hooi, maar vooral mooi en stofvrij hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:32 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Ipv wat zakken blijft hier alles hetzelfde of is duurder geworden. Bizar. Boertjes verkopen het nog wel voor 4.50 maar dat is zo opgekocht (door de grotere leveranciers?? Die het voor 7.50 verkopen).

Niet leuk meer... Ik ben opzoek naar grote graszaadhooibalen. Maar het wordt er allemaal niet goedkoper op en alleen maar duurder. Nadeel is dat ik niet zoveel tegelijk kan opslaan. Als ik mijn best doe kan ik 4 balen van 500 kg kwijt, maar dan moeten ze het wel kunnen lossen en stapelen want dat kan ik zelf niet.

Normaal bestellen we gewoon elke maand. Maar als ik zag hoe het met de prijs ging vorig jaar elke maand stijgen en nu niets zakken, is dat niet handig en wil ik nu alvast wat inslaan.


Gezien de doorlopend natte zomer zal er minder (goede) hooiopbrengst zijn, vermoed ik. Dat drijft de prijs flink op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:05 



 
Profiel   

senna21 schreef
Tancreda4 schreef
Ipv wat zakken blijft hier alles hetzelfde of is duurder geworden. Bizar. Boertjes verkopen het nog wel voor 4.50 maar dat is zo opgekocht (door de grotere leveranciers?? Die het voor 7.50 verkopen).

Niet leuk meer... Ik ben opzoek naar grote graszaadhooibalen. Maar het wordt er allemaal niet goedkoper op en alleen maar duurder. Nadeel is dat ik niet zoveel tegelijk kan opslaan. Als ik mijn best doe kan ik 4 balen van 500 kg kwijt, maar dan moeten ze het wel kunnen lossen en stapelen want dat kan ik zelf niet.

Normaal bestellen we gewoon elke maand. Maar als ik zag hoe het met de prijs ging vorig jaar elke maand stijgen en nu niets zakken, is dat niet handig en wil ik nu alvast wat inslaan.


Gezien de doorlopend natte zomer zal er minder (goede) hooiopbrengst zijn, vermoed ik. Dat drijft de prijs flink op.



Dat kan heel goed kloppen, veel paardenhooi wordt in juli/ augustus gehooid en nu met zware machines het land in gaat op veel plekken niet en het moet een week minimaal droog zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:06 



 
Profiel   

Wij en veel anderen hier hebben vandaag het gras weer gemaaid, hoop toch een mooie 2e snede binnen te krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:18 



 
Profiel   

Hier in de buurt ook veel gemaaid voor de 2e keer (ik denk om te proberen te hooien) Helaas zijn er vanmiddag een paar niet voorspelde stortbuien geweest, dus de start is niet best. Hopelijk nu een paar stabiele dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:34 



 
Profiel   

Regen over net gemaaid is niet erg. Dan is het nog groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:36 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik heb nu wat hooi gehaald op verschillende adressen. Ben er nog niet helemaal happy mee. Zou JKK en stofvrij zijn, maar het is niet 100% eetbaar.
Beiden bemesten niet of weinig, dus dat heeft zijn voor-en nadelen. Zocht niet per se arm hooi, maar vooral mooi en stofvrij hooi.

Gezien ook al jou voorgaande berichten in dit topic, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij wel heel erg kieskeurig en veeleisend bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:51 



 
Profiel   

pillow schreef
superpony schreef
Ik heb nu wat hooi gehaald op verschillende adressen. Ben er nog niet helemaal happy mee. Zou JKK en stofvrij zijn, maar het is niet 100% eetbaar.
Beiden bemesten niet of weinig, dus dat heeft zijn voor-en nadelen. Zocht niet per se arm hooi, maar vooral mooi en stofvrij hooi.

Gezien ook al jou voorgaande berichten in dit topic, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij wel heel erg kieskeurig en veeleisend bent.


Dat mag jij vinden........En dan? Geven mensen alle rotzooi aan hun paarden? Ik ken dat soort mensen eigenlijk niet.

Maar nee hoor, dat valt wel mee. Maar we hebben nu een paar keer pech gehad. Adres dat echt heel slecht hooi had. Paarden die hooi echt niet aten en ja, dan liet ik het gewoon maar liggen en gaf niks nieuws, maar ze hoeven niet zonder eten te staan. Heb oudjes erbij die ik echt niet mager laat worden door slecht hooi, wat ze niet moeten.

We gebruiken best veel en niet iedereen heeft genoeg. Eind van seizoen was er niet veel meer.

Nu wat adressen gekregen doe goed hooi zouden hebben en ook gehele jaar voorraad hebben voor vaste klanten.
Zij beloven dat het niet stoffig is en geen JKK bevat. Als dat wel zo is, ben ik niet kieskeurig, maar hebben zij gewoon niet het hooi wat ze beloven, simpel zat.

En nee, ik vond het hooi van Venhorst ook niet zo geweldig als ze beloven. Gaat niet om de prijs, maar kan wel erg veel weggooien. In het hooi ven Venhorst zitten bij ons echt veel kluiten.

Maar wist niet dat je je hier moest verantwoorden of rotzooi voeren normaal is. Maar boeit me ook niet wat een ander verder vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 02:12 



 
Profiel   

Het hooi dat ik haal is echt wel heel mooi hoor :j Heb 1 keer een baal gehad die wat minder was, maargoed pech kan je hebben. Alle andere balen (al een paar jaar lang) hebben we altijd gewoon 100% op kunnen voeren. Nouja op het graszaad na dan dat op een gegeven moment wel een beetje op gaat hopen in / onder de kratten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 10:35 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Wij en veel anderen hier hebben vandaag het gras weer gemaaid, hoop toch een mooie 2e snede binnen te krijgen

Hier al de derde snee ;) (op zandgrond nota bene!!). We hebben genoeg ruimte voor opslag en omdat we dit voorjaar voor echt de allereerste keer in mijn leven alles op hadden, gaan we het gewoon eerst zelf houden (heb nu wel voor bijna 2 jaar staan :D ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 10:45 



 
Profiel   

Hier wordt ook weer volop gehooid, zelfs de buurvrouw die nooit 2x maait , heeft haar land laten maaien zoveel gras staat er , ik hoop op een mooie oogst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 12:49 



 
Profiel   

Kendra schreef
fokfanaat schreef
Wij en veel anderen hier hebben vandaag het gras weer gemaaid, hoop toch een mooie 2e snede binnen te krijgen

Hier al de derde snee ;) (op zandgrond nota bene!!). We hebben genoeg ruimte voor opslag en omdat we dit voorjaar voor echt de allereerste keer in mijn leven alles op hadden, gaan we het gewoon eerst zelf houden (heb nu wel voor bijna 2 jaar staan :D ).


Hier ook zandgrond. Ik hooi mijn weides niet, maar ik verzuip nog steeds in het gras inderdaad :')
De laatste 15 jaar nooit meegemaakt denk ik :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 12:57 



 
Profiel   

Hier ook gemaaid, 2e snede.
Beide snedes mooi in de aar.
Nou laat de zomer maar komen deze week :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:05 



 
Profiel   

Vriendin halen kleine balen van eigen land.
Vorig jaar hebben ze er met de droogte 2x kunnen maaien.
1e Snede 89 baken
2e snede 92 balen.

Dit jaar 1e snede 210 balen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:16 



 
Profiel   

Dat is wel super. Ik vind mn gras juist niet zo mooi groeien, maar dit jaar wat laat begonnen met onderhoud en ze hebben er ook wel wat meer op gestaan.

Hopelijk lukt het deze week. Dagen worden alweer korter en het is hier iig wel erg vochtig nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:29 



 
Profiel   

superpony schreef
Dat is wel super. Ik vind mn gras juist niet zo mooi groeien, maar dit jaar wat laat begonnen met onderhoud en ze hebben er ook wel wat meer op gestaan.

Hopelijk lukt het deze week. Dagen worden alweer korter en het is hier iig wel erg vochtig nog.


Het bruist de grond uit hier. Voldoende bemesting, na elke snede rijden we hier mest uit. Water valt er genoeg en regelmatig wat zon.

als de nachttemperatuur wat hoger was geweest zou het nog sneller gaan.

Bemest je alles wel voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:09 



 
Profiel   

robert45 schreef
superpony schreef
Dat is wel super. Ik vind mn gras juist niet zo mooi groeien, maar dit jaar wat laat begonnen met onderhoud en ze hebben er ook wel wat meer op gestaan.

Hopelijk lukt het deze week. Dagen worden alweer korter en het is hier iig wel erg vochtig nog.


Het bruist de grond uit hier. Voldoende bemesting, na elke snede rijden we hier mest uit. Water valt er genoeg en regelmatig wat zon.

als de nachttemperatuur wat hoger was geweest zou het nog sneller gaan.

Bemest je alles wel voldoende?


Land was verwaarloosd. Vorig jaar is het helemaal bewerkt. Maar we zijn er nog niet. Het stond vol zuring, boterbloem en bramen. Vorig jaar kwam er veel melde op, maar dat zag je op het land tegenover ons ook veel.
Dit jaar nog wel wat zuring, maar zie ook al veel verbeteren.

En voor het eerst liggen er hier en daar plassen op, terwijl het hoger ligt dan bijv het pad en de sloot.

Wij laten het nooit kaal grazen en ze lopen er ook niet 24/7 op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 01:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen