Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:59

Hier zie ik ook hier en daar gemaaid gras liggen. Vanmorgen ook ingepakte balen op een weide. Heb ik afgelopen jaren niet gezien. Hopelijk is er dit jaar meer dan genoeg. Wij voeren onverpakte baaltjes, dus weet niet of dat er nog vanaf komt nu.

DuoPenotti

Berichten: 29368
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:15

Hier zijn er vandaag 29 grote balen af gekomen.
Echt zo droog dat het in kleine gewone pakjes had gekund.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:57

Vandaag nog 8 weer grote balen.
Ook mooi droog maar toch in plastic, voor kleine pakjes had het toch nog wel een dag moeten liggen.
We durfden het er niet op te wagen...

DuoPenotti

Berichten: 29368
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:01

Fijn dat je het ook weer binnen hebt :j

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:23

Wat doen de prijzen bij jullie? Hier zijn ze weer flink omhoog gegaan. 7,10 voor een baaltje.. onze hooiboer heeft niet eens genoeg om ons de hele winter te voorzien. Dat is afhankelijk wat die komende week eraf kan halen..

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:26

Hier hebben ze paarden hele jaar 24/7 op de wei gelopen. Toch 2 x kunnen hooien.en in folie laten pakken. Na alles op en aftrekken komen wij rond de 15 euro per midibaal uit en kunnen we de hele winter rond

[url]
Afbeelding
[/url]

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:33

Hier blijven de prijzen ok hoor, maar hier is nu bv voor de 4de keer gemaaid door sommige, dus dan loopt het aantal balen wel op natuurlijk.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:58

Ja onze hooiboer heeft dus minder als voorgaande jaren...hij vertelde van sommige percelen de 1e snede er nog af moet..

Willen graag bij hem blijven dit keer (in het verleden zijn we een paar x gewisseld, maar dan ben je de eerste die eruit vliegt) maar als ik zo MP bekijk, zitten we wel redelijk aan de prijs. Alhoewel het hier in de buurt redelijk gangbare prijzen lijken te zijn ineens

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:22

Hier in het vogelbroed gebied waar ze dus pas laat mogen maaien hebben ze van de week de 2e snede eraf gehaald.
Echt weer flink wat balen, wel wat minder dan de 1e snede. Maar kan wellicht wat vertekenen omdat het de vorige keer grote ronde balen waren en nu de grootste maat vierkanten.

Op stal voeren we nu al hooi van dit jaar, maar zien wel dat het grover is dan vorig jaar. Maar ze vreten het als een malle, niet best.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:43

Er is zo ontzettend veel gras gemaaid dit jaar. Kuilplaten zitten vol, ronde balen en vierkante pakken worden hier bij honderden/ tientallen gemaakt.

Er is zeker geen gebrek. Regionaal kunnen er best verschillen zijn door grond etc. Maar over het algemeen heeft iedereen kunnen hooien.

Zelf zijn we nu voor de 3e keer aan het maaien voor kleine pakken.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:46

Voor de liefhebber op mp staan regio Groningen nog 500 pakken voor 2,50 te koop.

Staat op marktplaats

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 02:02

Prijzen zijn redelijk hetzelfde gebleven. We konden voor 3 en 3,50 hooi testen bij 2 leveranciers. Maar die van 3 euro is echt waardeloos en kan je imo niet aan paarden mensen verkopen.

Andere is mooi en die heeft ook nog een ander soort hooi voor 4,50. Zei altijd het hele jaar te hebben, dus ben benieuwd.

Verder is alles hier 4,50-5,50 dus beetje gelijk aan begin vorig jaar. Werd pas bij tekorten duurder.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:16

De hooi prijzen zullen redelijk gelijk blijven gok ik, de balen in plastic zullen wel aardig duurder zijn voor velen omdat de plastic prijzen echt bizar omhoog gegaan zijn. 12 euro per rol netbinding erbij en 5 euro per rol wikkelplastic en bij sommige leveranciers nog meer.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:31

Laura_ schreef:
Ja onze hooiboer heeft dus minder als voorgaande jaren...hij vertelde van sommige percelen de 1e snede er nog af moet..


Heeft hij ook een reden waarom hij nog een 1ste snede er af moet halen? Wij halen ons hooi bij 2 verschillende adressen, 1 voor de kleine hand baaltjes van circa 22-23 kg, hij had bij de 1ste snede ruim 400 baaltjes meer eraf dan vorig jaar van exact hetzelfde perceel, 2e snee was bij hem ook zo. Bij onze andere leverancier waar wij de foliebalen vandaan halen ook, 1ste snede had hij van het perceel waar hij vorig jaar 25 midi balen vanaf haalde nu ruim in de 40.
Ik hoor het bij iedereen die zelf van eigen weide af hooi haalt ook, vele malen meer dan de voorgaande droge en warme jaren.
Daarom vind ik het vreemd dat jullie hooiboer minder heeft. Is het geen verkooppraatje om de prijs er op te kunnen houden?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:49

nou idd, nog nooit zoveel gras gehad als dit jaar!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 07:58

Laten we niet vergeten dat ondanks de regen en temperaturen het een enorm groeizaam jaar is, alleen heb je om te moeten hooien wel genoeg aaneengesloten dagen zonnig weer nodig en die waren er heel weinig dit jaar.
Hier in mijn regio is 1x goed gehoord, met mooie opbrengsten, de 2e x dat het goed weer was hiervoor, stond er bij de meesten nog onvoldoende gras om te hooien.
Het is zo enorm regio afhankelijk.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:14

hier in juni heel mooi hooiweer gehad, half juli, half augustus en afgelopen week had het ook gekund

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:50

fokfanaat schreef:
hier in juni heel mooi hooiweer gehad, half juli, half augustus en afgelopen week had het ook gekund


Afgelopen week en de komende dagen was prachtig weer, alleen geen hooiweer. Nachten te koud met teveel dauw en/of mist, tenminste hier.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:55

suffie schreef:
fokfanaat schreef:
hier in juni heel mooi hooiweer gehad, half juli, half augustus en afgelopen week had het ook gekund


Afgelopen week en de komende dagen was prachtig weer, alleen geen hooiweer. Nachten te koud met teveel dauw en/of mist, tenminste hier.

Hier had nog een mooie 2e snee hooi eraf gekund, maar het is snachts inderdaad te koud waardoor het gewoon niet goed droogt. :n
Wij laten het maaien en kuilen door een boer en koop zelf nog bij.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:07

meggiemeg schreef:
Laura_ schreef:
Ja onze hooiboer heeft dus minder als voorgaande jaren...hij vertelde van sommige percelen de 1e snede er nog af moet..


Heeft hij ook een reden waarom hij nog een 1ste snede er af moet halen? Wij halen ons hooi bij 2 verschillende adressen, 1 voor de kleine hand baaltjes van circa 22-23 kg, hij had bij de 1ste snede ruim 400 baaltjes meer eraf dan vorig jaar van exact hetzelfde perceel, 2e snee was bij hem ook zo. Bij onze andere leverancier waar wij de foliebalen vandaan halen ook, 1ste snede had hij van het perceel waar hij vorig jaar 25 midi balen vanaf haalde nu ruim in de 40.
Ik hoor het bij iedereen die zelf van eigen weide af hooi haalt ook, vele malen meer dan de voorgaande droge en warme jaren.
Daarom vind ik het vreemd dat jullie hooiboer minder heeft. Is het geen verkooppraatje om de prijs er op te kunnen houden?


Wat ik begreep is dat er niet veel periodes zijn geweest met droog weer om het te hooien. Als je niet alles in die ene week eraf kan halen en het daarna weer 3 weken regent.. Hulp bij het hooien is ook steeds lastiger.

Eigenlijk willen wij niet meer wisselen, omdat het eigenlijk de enige is die betrouwbaar is als leverancier in de regio, en aangezien we vroeger en paar keer zijn gewisseld, zijn we momenteel nog niet zijn favoriete klant. Maar tegelijkertijd voel ik mezelf ook een beetje dief van mn eigen portemonnee, omdat ik zelf ook het idee heb dat het een beter seizoen is geweest dan normaal en het ergens anders goedkoper moet kunnen.

Helaas hebben we binnen niet veel opslagruimte dat we een grote partij kunnen halen van verder weg..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:37

Laura_ schreef:
Eigenlijk willen wij niet meer wisselen, omdat het eigenlijk de enige is die betrouwbaar is als leverancier in de regio, en aangezien we vroeger en paar keer zijn gewisseld, zijn we momenteel nog niet zijn favoriete klant. Maar tegelijkertijd voel ik mezelf ook een beetje dief van mn eigen portemonnee, omdat ik zelf ook het idee heb dat het een beter seizoen is geweest dan normaal en het ergens anders goedkoper moet kunnen.

Helaas hebben we binnen niet veel opslagruimte dat we een grote partij kunnen halen van verder weg..


Mijn hooileverancier is ook niet de goedkoopste van de regio, maar hij weet precies wat ik wil, zorgt dat ik het juiste hooi krijg en van goede kwaliteit. De 3 jaar voor deze zomer was het hooi schaars en duur in deze regio, hij had voor mij genoeg hooi van goede kwaliteit opgeslagen voor de 2e partij die ik altijd in de winter afneem. De goedkopere leveranciers uit mijn omgeving hadden toen te weinig hooi en van slechte kwaliteit en haalden het overal en nergens vandaan, dan weet je ook niet wat er in zit. Dus een betrouwbare leverancier waar je altijd hooi kan halen is veel waard vind ik, zeker als je zelf niet op kan slaan. En de prijzen kunnen i.d.d. erg wisselen per regio.

rensju

Berichten: 1592
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:02

Marieke1495 schreef:
suffie schreef:


Afgelopen week en de komende dagen was prachtig weer, alleen geen hooiweer. Nachten te koud met teveel dauw en/of mist, tenminste hier.

Hier had nog een mooie 2e snee hooi eraf gekund, maar het is snachts inderdaad te koud waardoor het gewoon niet goed droogt. :n
Wij laten het maaien en kuilen door een boer en koop zelf nog bij.


Ik heb mn hooi vorige week in plastic gedaan maar had prima in pakjes gekund. Droogde fantastisch, zelfs zonder felle zon

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:30

Het ligt er ook wel aan of er een windje over heen gaat en hoe vaak er geschud wordt, eventueel voor de dauw op dijkjes leggen helpt zeker, dat zegt onze leverancier van de kleine baaltjes.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:28

Ik heb laatst wel even geslikt toen ik een normaal baaltje kruidenhooi ging halen bij de plaatselijke fouragehandel om te mengen met mijn eigen hooi. 12 euro vroegen ze ervoor. En het ging om precies hetzelfde hooi waar ze twee weken eerder nog rond de 8/9 euro voor vroegen. Gelukkig heb ik dankzij stalgenoten nu een boer in de buurt gevonden die 4,50 per baal vraagt. Nogal een verschil...

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:39

12 euro? Dat is wel heel veel. Hier eet mijn oudje ineens niet meer zo makkelijk, tandarts is geweest maar zie weinig verbetering. Ik wilde eigenlijk kijken of de boerderij in de buurt weer gewoon voor 4,50-5 euro per baaltje had dit jaar, maar ik ben overstag gegaan met de aanbieding voor extra zacht Duits kruidenhooi van Louis Venhorst. Was iets meer dan 7 euro per baaltje, kan daar als het goed is wel meer tot aan het voorjaar mee vooruit want nog steeds flink gras op de weides en daardoor ook nog best wat hooi op zolder liggen, dat mag de mini dan op eten (die krijgt nu in het weideseizoen graszaadhooi waar niks in zit).