Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Ik ga ook een Quick scan laten maken
Want ondanks t plastic dit spul wat ik heb zeker zo mooi als hooi
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:07 



 
Profiel   

Hier is het ook droog voordroog spul en voor de rest stro. Zo staan ze nooit uren zonder en worden ze geen tonnetje rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:38 



 
Profiel   

Ik heb ook een analyse gekregen bij mijn hooi. Zijn er in dit topic mensen die die goed kunnen beoordelen en dat ook leuk vinden om te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 10:05 



 
Profiel   

Wat vinden jullie een normale hooiprijs nu voor hooi jn touwtjes van 25 kg pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:13 



 
Profiel   

Ik betaal er €5 per pakje voor. Mooie kwaliteit en kan het elke keer per 20 ophalen. Ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:14 



 
Profiel   

rensju schreef
Wat vinden jullie een normale hooiprijs nu voor hooi jn touwtjes van 25 kg pakken?


Regio Midden Nederland zou je daar snel een 7,50/8 euro voor betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:19 



 
Profiel   

20-25 kilo 5 euro midden Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:55 



 
Profiel   

3,75 en 4,50. Balen tussen de 20-25 kilo. Met analyse. Erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:15 



 
Profiel   

Hier nu via de fourage handel 7/7.50.
En ik krijg volgende week een partijtje van 4.50 binnen van een boer uit de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:46 



 
Profiel   

Nou , ze moeten hier duidelijk van het hooi af, ze hebben nog zo vreselijk veel liggen, dat je echt nu eigenlijk zou moeten inslaan... :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:39 



 
Profiel   

Maar ligt dat gewoon onbeschermd buiten? Over wat voor kwaliteit hooi kan je dan nog spreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:49 



 
Profiel   

dat is prima hooi, dat zie je hier heel veel, de buitenschil is dan misschien een beetje wat je weg moet gooien maar daaronder zit echt uitstekend hooi, bij die voor 10 euro ligt het onder vlies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:54 



 
Profiel   

Heel eerlijk, ik heb een hekel eraan als ze het buiten onder zo'n vlies hebben liggen.
Wij hebben dat 1 winter geprobeerd
Dikke dikke bende
Liever 10-20 euro meer betalen en het ligt netjes in de schuur.
De buitenste laag zit in principe het meeste opgewikkeld.
Dus de buitenste laag, of soms lagen wat je weggooit is gewoon dood en dood zonde.
Voor elke prijs wat je betaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ik heb mijn eigen voordroog uit plastic maar in de zomer voer ik geen voordroog maar hooi, maar ik heb al jaren ballen die buiten hebben gelegen en dat beetje van de buitenkant gooi ik wel weg hoor, over het algemeen zit er súper hooi onder, zeker voor 8 euro ( wat nog verhandelbaar is) zou ik de laatste zijn die klaagt over een beetje hooi weggooien :D

Maar goed , ook hooi wat droog ligt is nu goed verkrijgbaar hier:
[ img ]

Er is gewoon zoveel over...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:01 



 
Profiel   

Mwa nee sorry, in die balen zaten echt te veel schimmel en waren te muffig
Ik ga dat gewoon niet meer doen.
En gelukkig zijn de prijzen idd mooi gedaald.
Alsnog heb in liever kwaliteit dan kwantiteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:05 



 
Profiel   

Tuurlijk, ik ook, maar de balen die ik gehad heb die buiten hadden gelegen waren van uitstekende kwaliteit, super mooi groen hooi.... helemaal niets mis mee, maar ik heb ook wel eens een baal gehad, die ingepakt zat en niet goed was, wat dat betreft... het is en blijft een natuurproduct

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:10 



 
Profiel   

Soms heb je pech en soms heb je geluk, voor 8 euro de baal is het een risicootje waard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:47 



 
Profiel   

Totdat de schimmel toch wat verder doorgetrokken was dan je had gezien en je een paard (of 2) hebt met koliek. Dan wordt die 8€-baal opeens een 200 euro baal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:53 



 
Profiel   

Wie zegt dat er schimmel in die balen zit dan? en dat kan toch ip met élke baal voordroog/hooi gebeuren, hoe duur ook.

Ik zou bijna 2 rondbaaltjes ophalen en die open maken en foto's van laten zien hier, maar ja..ik heb voor nu genoeg voordroog nog liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:49 



 
Profiel   

Van die rondbaaltjes met enkel net er omheen waarvan je zelf aangeeft dat je de buitenste rand moet weggooien. Dat weggooien doe je niet omdat het mooi spul is, maar omdat er schimmel in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:51 



 
Profiel   

Die buitenste rand zit niet vol met schimmel hoor, dat is gewoon een harde schil, verbruind/ verhard hooi, de binnenkant van zo'n schil is dan over het algemeen gewoon groen hooi, maar ik wil die bruine korst niet aan de paarden geven, maar dat is níet omdat er schimmel in zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:03 



 
Profiel   

Mizora schreef
Van die rondbaaltjes met enkel net er omheen waarvan je zelf aangeeft dat je de buitenste rand moet weggooien. Dat weggooien doe je niet omdat het mooi spul is, maar omdat er schimmel in zit.



Dit is dus idd wat wij toen hebben gehad.

God zij dank geen zieke paarden ervan gekregen.
Omdat wij vrij vlot ander hooi hebben gezocht.
Prima als iemand anders vind dat je het kunt voeren.
Maar ik heb nu 1 paard met luchtweg problemen en dat is meer dan genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:14 



 
Profiel   

Ik ben me aan het oriënteren om hooi aan te schaffen (liefst bundels kleine baaltjes of ronde 100kg balen, maar wel onverpakt) in Midden Nederland (3931) maar ik kom niet veel verder dan Venhorst Fourage, en dat is nogal aan de prijs. Ik ben wel redelijk afhankelijk van bezorging. Weet iemand een goedkopere optie die wel mooie constante kwaliteit hooi levert? Mag evt ook via pb genoemd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 14:15 



 
Profiel   

Bij het hooi uit Duitsland moet je goed informeren welk jaar, welke snee, kwaliteit land, enz.
In bepaalde streken zie je echt grote bergen ronde balen liggen, al dan niet in plastic.
Het valt mij wel eens op dat sommige bulten er al heel lang liggen.
En dan liggen ze ook nog op zo'n plek dat je bijna zeker weet dat ze het niet droog houden bij regen...
Dus ik denk dat er best veel goed hooi is, maar ongezien kopen is wel erg risicovol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 14:41 



 
Profiel   

Weten jullie toevallig wat de prijs van hooibaaltjes doet? Ik voer zelf grote balen maar we gaan op stal kleine baaltjes laten persen. We moeten de marktprijs weten zodat ik een deel zelf kan houden (koop ze van de stal eigenaar). De rest wordt verkocht Ivm ruimtegebrek. We zitten in de Achterhoek (Westendorp)

We hebben ook nog wat baaltjes liggen van 2021. Deze moeten ook verkocht Ivm de aankomst van de nieuwe snede. Maar ook daar zijn we zoekende naar een nette prijs.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen