Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:04

Wij hebben kleine pakjes en betalen 4,50-5,50. Ben alleen niet te spreken over de kwaliteit. Wel doorgaans goed aan het gewicht allemaal.

Leverancier 1; ziet er goed uit, soms iets stoffig. Stopte ze met eten 4,75
2: Was erg kort en wat takken en zuring, maar niet stoffig. 5,00
3; redelijke kwaliteit 4,50 ( va 25 pakjes )
4; Leek heel mooi, werd goed gegeten. 2e keer halen erg veel zuring en wel erg stoffig. Ook veel blad, dus mesthoop groeit. 4,50 ( ook va 25pakjes )

Vorig jaar was het rond Mei/Juni op en hebben we kort verpakt gekocht, maar lieten ze staan. Daarop van verder weg hooi gekocht van 6,50. Was mooi, maar niet bijzonder mooi.

Verpakt scheelt hier enorm in de buurt en op gewicht moet je maar vertrouwen. Kan het ook (nog) niet kwijt, grote balen/pakken en verpakt willen we in principe niet.

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:48

Ik heb de afgelopen jaren niks als ellende gehad met hooi...het is veel te suikerrijk voor mijn paarden. Ik laat het tegenwoordig testen. Had vorige zomer 40 midibalen van 120 kilo per stuk gekocht mooi kurkdroog het pak ingegaan, en 15 zonder plastic(kleine binnenopslag). Het was natuurhooi, en heeft een week op het land liggen drogen....De paarden sloegen elkaar de hersens in als ik dit voerde...ging een grote alarmbel rinkelen...en na een pavo quickscan wees het suikerwijzertje helemaal naar rechts....ik heb de hele vracht uiteindelijk verkocht...het deel zonder plastic heb ik gemengd met sober hooi(zat pavo quickscan bij), toch is 1 van mijn paarden gevoelig gaan lopen en zat op het randje door dat hooi, ondanks mengen...Heb nu een leverancier die haalt het sobere grofstengelige hooi uit Tjechie...het is alleen met vaste mest bemest, dus geen snelle groeiers en dus veel suikers, op een bepaald tijdstip gemaait ivm het fructaan gehalte...goed doorgebloeit gras, van vele verschillende soorten ipv het vele raaigras wat er in Nederland groeit...Ik koop ongeveer een ton per 2 maanden ongeveer daar betaal ik 310 euro voor, ik haal het zelf op...Problemen zijn over...wat een ellende die droge zomers, slechtgroeiend gras, te vroeg gemaait gras..teveel bemest met drijfmest gras hier in Nederland...en de prijzen die er dan voor gevraagd worden...echt erg lastig. Maar nu gaat het top..en dat blijft hopelijk zo...

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:50

Ik bestelde mijn hooi ook altijd direct vanaf het land.
Mijn hooiboer appte altijd een paar dagen van te voren wanneer ze gingen hooien en hoeveel ik wilde bestellen.
Dit was meestal in juni.
Kleine baaltjes waren €3.50-€3.75 en grote pakken van rond de 400 kilo waren 50 euro.
Werd netjes gratis aan huis geleverd en werd ook nog eens in de schuur gepakt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:53

Ik heb ook ooit een keer een paar pakken uit Tsjechië gehad en dat was inderdaad echt prima hooi.
Maar geen idee meer waar ik het haalde of wie het verkocht.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:30

kimmie261 schreef:
Tussen de 300 en 400 kilo wel, echt onverplaatbaar die ballen , we hadden ze op elkaar laten zetten , doen we nooit meer , we kregen ze niet van elkaar af geduwd .

Tip: touw eromheen, lus om de trekhaak en eraf trekken.

Anoniem

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:33

90 euro, excl. btw. Omgeving noord brabant/noord limburg.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:47

€120,- per baal (zelfde leverancier als mirim denk ik). Tja, niet goedkoop, maar in het verleden had ik voordroog waar ik toch behoorlijk wat van moest weggooien, omdat er dan ineens toch schimmel in zat bijvoorbeeld.
Dan heb ik liever dit.
Merk dat ik het in deze omgeving soms ook lastig vind. Meerdere leveranciers gehad ondertussen.
Tegenwoordig kunnen we redelijk wat kwijt onder de kapschuur, dus komend jaar maar eens kijken of we rechtstreeks van het land kunnen kopen.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 18:08

Het verbaast me dat de prijzen wel zo uiteen liggen.

Wel logisch dat de prijzen direct van het land goedkoper zijn :j
Alleen hebben niet veel mensen daar optie voor helaas.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:19

GDG schreef:
kimmie261 schreef:
Tussen de 300 en 400 kilo wel, echt onverplaatbaar die ballen , we hadden ze op elkaar laten zetten , doen we nooit meer , we kregen ze niet van elkaar af geduwd .

Tip: touw eromheen, lus om de trekhaak en eraf trekken.


Dat hadden we inderdaad zelf ook als optie bedacht, maar uiteindelijk hebben we de balen aan de onderkant geopend en als ze half opgevoerd waren kregen we ze er wel afgeduwd :)

En wij hebben 5 paarden en 2 shetties en er gaat 1 baal per week doorheen, ik geef onbeperkt ( voordroog) hooi .

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:48

166 euro voor ongeveer 420 kg hooi uit frankrijk.
Zit in Belgisch limburg en het word gebracht
Zijn bundels van 12 balen a 35 kg de stuk

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:12

kimmie261 schreef:
Dat hadden we inderdaad zelf ook als optie bedacht, maar uiteindelijk hebben we de balen aan de onderkant geopend en als ze half opgevoerd waren kregen we ze er wel afgeduwd :)

En wij hebben 5 paarden en 2 shetties en er gaat 1 baal per week doorheen, ik geef onbeperkt ( voordroog) hooi .

Oh ja, zoiets hebben wij ook nog wel gedaan. Maar dan de hoge baal gewoon helemaal geopend, dan viel het zo beneden, ideaal afrollen. Maar toen haalden we dus nog van de baal af, tegenwoordig rollen we de baal op z'n plek en dan groot net erom (ook onbeperkt dus, maar zonder slowfeeder kan hier helaas niet, dan kan ik ze rollen).

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:43

Afgelopen jaar hebben wij 70 euro betaald per baal (grote rechthoekige onverpakt) dit jaar zou er 5 euro bij komen. Wij voeren er ongeveer 7 per jaar (en 20 midibalen ingepakt per jaar )

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:45

Ik wilde ook van het land kopen, maar ze waren hier vrij laat met maaien. Ik wilde 700/800 pakjes hebben en dat had ook niemand.
Ze halen de rest elders vandaan, dus als ik er 700/800 reserveer, kan een groot deel hele andere kwaliteit zijn. Daar lopen we nu ook tegenaan als de leverancier eerst mooi hooi heeft en daarna opeens heel ander hooi.

Direct van het land ga ik ze echt niet zelf opladen en kan er ook geen 800 kwijt in 1 keer. Scheelt ongeveer 1/1,50 per baaltje.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:47

Ik betaal voor geteste balen van 125 kg, 25 euro per stuk. Ik haal et 1x in de 2 maanden 10 op en de boer slaat op wat wij verder nog nodig hebben. Straks van de zomer bestellen we opnieuw.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:29

Hier via een zwager van een collega die koeienboer is. Super mooi voordroog, denk 350/400kg balen voor 50 euro per stuk. Ik app, en haal met een aanhanger het aantal gewenste balen die hij met de trekker er even op zet.
Zo blij mee!

Edit, regio west Friesland

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:21

Ik ben een beetje aan het shoppen gegaan en heb nu goedkoper hooi.
Kwaliteit is nog even afwachten we gaan zaterdag bekijken / ophalen.
Maar door dit topic zie ik wel in dat ik de hoofdprijs betaald heb afgelopen jaar. :7

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 08:51

mirim schreef:
Ik ben een beetje aan het shoppen gegaan en heb nu goedkoper hooi.
Kwaliteit is nog even afwachten we gaan zaterdag bekijken / ophalen.
Maar door dit topic zie ik wel in dat ik de hoofdprijs betaald heb afgelopen jaar. :7

Ja daarom heb ik deze topic ook geopend.
Was echt nieuwsgierig wat de gemiddelde prijzen zijn.
Maar ik betaal dus nog niet zo heel erg gek veel. Maar het kan wel en bestaat wel goedkoper :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:15

Het is vooral gokken.

We hadden schaarste en de prijzen stegen enorm. Ik was vorig jaar dus best bang dat we weer tekort zouden komen en dan ben je al bereid meer te betalen.
Nu is hier in d eomgeving nog genoeg te koop voorlopig.

Maar zolang we de zomer niet kunnen voorspellen, denk ik dat het moeilijk inschatten is wat wijsheid is. Groter inkopen vanaf het land is altijd goedkoper, maar dan moet je het wel zelf eraf kunnen halen, vervoeren en opslaan. Dat lukt ons niet, dus dan betalen we daar voor.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:20

Ik duim voor een zonnige warme zomer met s nachts regen :D

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:21

Paardenfan25 schreef:
Ik duim voor een zonnige warme zomer met s nachts regen :D

Ik doe met je mee ! De ultieme zomer met genoeg gras :j !!!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:28

Maar ook elke 5 weken 8 dagen volledig droog, bij voorkeur een graad of 23-25.

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:04

Ik betaal 45,- voor echt grote balen hooi (550 eerder) in plastic. En gratis bezorging.

Zo blij mee. Het is ook echt hartstikke droog, superfijn hooi. We hebben maar beperkt opslagruimte dus ze brengen er steeds 2 en als het dan op is en ze hebben nog geen nieuwe gebracht, krijgen ze 1 dag een klein baaltjes hooi.. Dat eten ze gewoon niet :')

Krijg ook zo vaak te horen dat we zulk mooi hooi hebben :+ Wij hebben alle balen die de verkoper heeft staan besproken, weten we zeker dat we nog een poosje goed hooi hebben. En dan maar hopen dat hij dit jaar weer mooie nieuwe balen kan maken.


Stal genoten kopen midi balen bij de vaste leverancier van hooi en vlas hier.. Betalen 30 euro voor 1 midi baal en er zit vaak schimmel in -O-

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:38

kimmie261 schreef:
35 euro voor een rondbaal ingepakt hooi.Er is hier nog zoveel aanbod , dat ik hoop dat de prijzen nog iets gaan zakken voor de nieuwe oogst ..



dat kost hier het wikkelen al al bijna.

WendyShet
Berichten: 466
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:46

Ik betaal in de randstad 250 euro per ton onverpakt weide hooi. Zijn dan grote balen van 500kg.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:02

fokfanaat schreef:
kimmie261 schreef:
35 euro voor een rondbaal ingepakt hooi.Er is hier nog zoveel aanbod , dat ik hoop dat de prijzen nog iets gaan zakken voor de nieuwe oogst ..



dat kost hier het wikkelen al al bijna.



Ik geloof het maar zie hier:
( Heulage = voordrooghooi)
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-313-2780

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 6-313-2743

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-313-2780

Gewoon hooi
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-313-2745

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-313-3038

Het is eigenlijk al 'duur' voorgaande jaren waren de balen niet duurder als 25 euro aan huis gebracht , maar hier is echt zoveel hooi/ voordrooghooi nog...