Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:26

Wij betalen in de randstad op zn hoogste zo 6,50 per baal. Ik betaal per maand dik 100 euro (meestal zo tussen de 100 en 120) aan hooi voor 1 grote kwpn'er. In de zomer minder. Het is heel erg afhankelijk van de regio, maar ik vind niet dat je te veel betaald.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:34

Euhm ik betaal zo’n 30 euro pm voor 2 shets onbeperkt te voeren met droog hooi uit kleine baaltjes.

En 6 balen per maand voor 6 paarden/grote ponies van voordroogpakken + +/- 10 kleine baaltjes per maand. Zal op een 250-300 euro pm zitten voor 6 dan, ken de prijzen van dit seizoen nog niet (en heb nog een extra, dus nog meer besteld nu).

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:35

Kijk ik op mp met een straal van 15 km zie ik de prijzen tussen 4 en 5 euro per pakje.
Helaas heeft niemand het gewicht erbij staan.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:14

5€ per 15-20kg baal vind ik een hele schappelijke prijs, daar haal je in deze omgeving al jaren geen fatsoenlijk hooi meer voor.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:38

trustHim schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik denk dat het toch een beter hooi jaar zal worden. Hier heeft iedereen nu toch een fantastische hooi-snede binnen(of volop mee bezig) en we zijn nog maar eind juni, dus toch een heel grote kans dat er nog een 2de hooi snede volgt, wat sowieso al beter is dan vorig jaar en met wat geluk(onder normale omstandigheden ), komt er na deze snede vaak nog 2 snedes, eentje hooi en dan eentje meestal om te wikkelen omdat het wat later op het jaar is al.
(En hier is deze hooi-snede nu bij zo goed als iedereen de 2de snede, er werd al gemaaid enkele maanden terug, voor in de silo’s of om te wikkelen)


Als er nu niet rap wat regen komt hebben we nog steeds een heel groot probleem. Meeste 1e snee gaat de kuil in voor de koeien, voordeel is dat die bij de meeste boeren voldoende tot ruim voldoende was. 2e snee ligt er bij sommige nu af, of komt eraan. Maar als er nu geen regen komt dan gaat er niet voldoende groei meer komen



dit las ik vorig jaar ook in dit topic, en toen is er uiteindelijk ook nog zat 2e en 3e snee van af gekomen.
in onze regio is in elk geval zat aanbod :j[/quote]

hier niet, ik moet echt wel een heel stuk rijden om nog wat te kunnen laden voor onze klanten. Verschilt ook heel erg per regio natuurlijk maar in de randstad is het behoorlijk op. Mijn collega rijd nu zelfs ronde balen weg terwijl hij die normaal echt niet verkoopt

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:46

Anastasia24 schreef:
Mag ik hier even een vraag stellen?
Ik heb veel topics gelezen maar kom er niet helemaal aan uit.

Ik heb 3 paarden, flinke tinker, ''sport'' haflinger van 1.50 en een shetlandertje.
Wij hebben een stal waar 80 pakken, onverpakt hooi van ongeveer.. 15-20 kilo kwijt kunnen, (niet gewogen). 5,- per pak, 5x80= 400,-

Ik voer 2 pakken per dag, dus 10,- per dag, dat is 300,- per maand. Is dit een normale prijs en ligt het gewoon zo hoog of betalen wij te veel?

Een paar jaar geleden hebben we van een bedrijf verpakt hooi gekocht maar daar zat schimmel in en veel kon gewoon weggegooit worden, sindsdien nemen wij alleen onverpakt hooi.
Ik zit in de regio Breda, dus misschien dat het daar momenteel ook veel hoger ligt dan het noorden


Ik zit in dezelfde regio en betaal 5.50 per baal

Voer wel minder per dag maar hier staan ze ook 2 tot 6 uur per dag op de wei.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:03

Ik zag de reactie van Pluisje al. Hier on dit gedeelte van de Achterhoek is het al 2 jaar bar en boos. Vorig jaar hebben de boeren 2 sneden van het land gehaald. Beregenen is helaas niet overal mogelijk. Zelfs de maïs kwam op sommige plekken niet boven de 1.50m.
Ook nu is het hier alweer veel te lang droog. Al zeker 4 weken geen regen gehad. Boeren zijn druk met beregenen en dat drijft de prijzen ook op. Diesel en de installatie kisten ook genoeg.
Daarom de keuze gemaakt om het hooi van verder weg te laten komen, dat kost ook meer, deze hoeveelheid kan ik hier nergens kopen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:37

Brabant vind ik prijs voor goed hooi ook super duur.

Met veel navragen 25 baaltjes van 15 kg van vorig jaar kunnen kopen voor 4,50. Zelf pak of 90 kunnen hooien van eigen land gisteren en hopelijk nog een tweede snede dit jaar. Dan ben ik klaar voor winter.
Foerage is hier 7,50 per pak en zelf ophalen

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:08

Karin_deB schreef:
Anastasia24 schreef:
Mag ik hier even een vraag stellen?
Ik heb veel topics gelezen maar kom er niet helemaal aan uit.

Ik heb 3 paarden, flinke tinker, ''sport'' haflinger van 1.50 en een shetlandertje.
Wij hebben een stal waar 80 pakken, onverpakt hooi van ongeveer.. 15-20 kilo kwijt kunnen, (niet gewogen). 5,- per pak, 5x80= 400,-

Ik voer 2 pakken per dag, dus 10,- per dag, dat is 300,- per maand. Is dit een normale prijs en ligt het gewoon zo hoog of betalen wij te veel?

Een paar jaar geleden hebben we van een bedrijf verpakt hooi gekocht maar daar zat schimmel in en veel kon gewoon weggegooit worden, sindsdien nemen wij alleen onverpakt hooi.
Ik zit in de regio Breda, dus misschien dat het daar momenteel ook veel hoger ligt dan het noorden


Ik zit in dezelfde regio en betaal 5.50 per baal

Voer wel minder per dag maar hier staan ze ook 2 tot 6 uur per dag op de wei.

Ik vind 2 pakken per dag wel erg veel voor dit stel paarden. Ook al staan ze volledig op hooi.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:20

Ik ben het wel met pillow eens.
Twee pakken voor deze paarden is ruim
Maar een en ander heeft misschien te maken met de kwaliteit ?
Wij hadden vorig jaar een partijtje Deens hooi. De mest werd geel , alsof ze stro aten.
De paarden liepen ook terug in gewicht. Het was wel lekker grof, maar er zat weinig voeding in denk ik.
Dus ze aten meer om op gewicht te blijven .
Hopelijk kan Anastasia24 minder voeren aankomend jaar .

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:39

Ik heb niet erg veel verstand van hooi hoor, het is net van het land, heel fijn, het valt enorm snel uit elkaar. Ik hoef de plakken niet eens uit te schudden. We hebben nog wat pakken van 2 maanden terug, dat vinden ze minder lekker en doen ze ook wat langer mee. Zal wel met het het feit te maken hebben dat het gewoon te lekker is. :+ (Ze krijgen ook 1kg brok met muslie, biergist en lijnzaad).
bedankt voor de antwoorden! Brengt wat meer inzicht, :)

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:55

Anastasia24 schreef:
Ik heb niet erg veel verstand van hooi hoor, het is net van het land, heel fijn, het valt enorm snel uit elkaar. Ik hoef de plakken niet eens uit te schudden. We hebben nog wat pakken van 2 maanden terug, dat vinden ze minder lekker en doen ze ook wat langer mee. Zal wel met het het feit te maken hebben dat het gewoon te lekker is. :+ (Ze krijgen ook 1kg brok met muslie, biergist en lijnzaad).
bedankt voor de antwoorden! Brengt wat meer inzicht, :)


Oef dat klinkt me nogal veel in de oren! Zijn ze niet veel te zwaar dan? Mijn grote warmbloed merrie die snel wat schraal is krijgt 10kg hooi voor de nacht, wat ze niet op heeft, staat overdag in een “redelijk kaal” weiland en krijgt 2, een halve schep krachtvoer. Vind dan dat ze voor koudbloed en Shetlander behoorlijk wat wegwerken zo..

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:09

Hier eten 2 E-pony's ook redelijk wat weg hoor. Een midibaal is meestal met een dag of 5 weg. En zijn ze veel te dik? Nee, in de winter niet.
In de zomer wel, maar dat komt door het gras.

Net weer 28 midibalen op de kop getikt via de buurman, die hooit zelf voor zijn schapen, maar had nu over omdat er hier (ook Achterhoek) echt heel veel op het land staat nu. De verschillen zijn hier lokaal gewoon erg groot.
Prijs zo ongeveer 20 euro per baal, zelf van het land halen.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:58

pluisje88 schreef:
Oef dat klinkt me nogal veel in de oren! Zijn ze niet veel te zwaar dan? Mijn grote warmbloed merrie die snel wat schraal is krijgt 10kg hooi voor de nacht, wat ze niet op heeft, staat overdag in een “redelijk kaal” weiland en krijgt 2, een halve schep krachtvoer. Vind dan dat ze voor koudbloed en Shetlander behoorlijk wat wegwerken zo..


Heel veel ontloopt dat elkaar niet toch? Dan eet jou paard in 24 uur een hele baal weg (20 kg), dat is een koudbloed met een stukje shet bij elkaar. Andere koudbloed en overgebleven stukje shet de andere baal en kom je alweer op 2.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:40

Tancreda4 schreef:
pluisje88 schreef:
Oef dat klinkt me nogal veel in de oren! Zijn ze niet veel te zwaar dan? Mijn grote warmbloed merrie die snel wat schraal is krijgt 10kg hooi voor de nacht, wat ze niet op heeft, staat overdag in een “redelijk kaal” weiland en krijgt 2, een halve schep krachtvoer. Vind dan dat ze voor koudbloed en Shetlander behoorlijk wat wegwerken zo..


Heel veel ontloopt dat elkaar niet toch? Dan eet jou paard in 24 uur een hele baal weg (20 kg), dat is een koudbloed met een stukje shet bij elkaar. Andere koudbloed en overgebleven stukje shet de andere baal en kom je alweer op 2.


Hoe kan ze 20 kg baal hooi weg eten als ze 10 kg aangeboden krijgt en ze daar een deel van overlaat?

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:29

Ik bedoel dat, als je ipv alleen voor nacht, 24/7 zou moeten voeren en zonder gras overdag, je okk op ongeveer 20 kg hooi zou uitkomen om te voeren toch? Als ze nu in nacht al, zeg, 8 kg op eet (en uitgaande van 15/20 kg baal)

Die van Anastasia staan niet op gras dacht ik. En dan zou het elkaar niet super veel ontlopen.

Ik vind 2 balen voor 3 paarden niet heel veel. Hier eet een kwpn (160) en shet (90 cm) er ook 1 (of meer) per dag weg zo ongeveer (in periode 24/7 paddock en dus alleen hooi).

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 01:44

Ze hoeven niet af te vallen nee, gras hebben we hier indd niet.
Shetlander hier eet nog geen twee plakken per dag, vraag me soms af of dat wel normaal is, :=
Ik had alleen oude topics gelezen en daar zag ik redelijk kleine bedragen per maand aan hooi, hooiprijs is best gestegen de afgelopen jaren volgens mij. Ik ben wel heel blij dat wij fijn en goed hooi hebben, dat zal voor vele ook nog een hele opgave zijn.

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:14

Weeg de balen een keertje.... weet je beter waar je over praat. 40 kg hooi voor 2 koudbloeden en 1 shet klinkt als heel veel...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:19

JeanneV schreef:
Weeg de balen een keertje.... weet je beter waar je over praat. 40 kg hooi voor 2 koudbloeden en 1 shet klinkt als heel veel...


Klinkt idd veel maar zou idd eerst even de balen wegen. Hier 7 paarden lopen, meeste in de grote e-maat, die onbeperkt krijgen. Zonder gras eten ze hier afhankelijk van het weer gemiddeld tussen de 11 en 14 kg per 24 uur. ik heb 2 paarden van een vriendin hier in de groep gehad, voorheen stonden ze met zijn 2en en aten ze 18 kg per paard per dag, bij mij in de groep veel minder en nu staan ze weer samen bij haar aan huis en eten weer zo'n 18 kg per paard per dag. Ik denk dat sommige paarden uit verveling ook veel eten.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:17

Ik weeg de hooi voordat ik het geef af en ze krijgen met zijn drietjes (Iers warmbloed, KWPN'er, shetlander) 18-20 kg op een dag. Dat verdeel ik over 5 voermomenten. Ze zijn hier precies op gewicht, zelfs de shetlander. :) Onbeperkt hooi geven is geen doen, want onze KWPN'er en Shet stoppen als ze vol zitten, maar onze Ier eet door totdat hij omvalt :+

Wel een kanttekening erbij dat ze op onze PP staan en per dag niet tot weinig gras binnen krijgen. Hangt er vanaf hoeveel er staat.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:28

Nou dan mag ik echt in m’n handjes knijpen! Grote balen hooi rond de 450 a 500 kilo nog steeds 75 euro. Mocht dit op zijn bij hem(graszaad) dan heeft tie nog weidehooi staan, dat zal misschien iets duurder zijn, geen idee nog. Kleine balen graszaad is bij hem 4 euro, kleine weidehooi dacht ik 5 euro. En de baaltjes graszaad wegen toch echt wel tussen de 20 a 25 kilo. Bezorgkosten 15 euro. Is ongeveer kwartier bij ons vandaan.
En voeren doe ik op het oog, heb een grote kwpn en een kleine b welsh en die vreten toch echt 2 grote balen in 6 weken, soms zelfs 5. En dik zijn ze niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat, als je dik 250 a 300 euro betaald voor 1000 kilo hooi dat het dan wel wat lastiger wordt.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:33

Qua grasgroei, hier deze morgen een goed uur goed doorgeregend en deze avond voorspellen ze weer regen, evenals morgen, dus hier zie ik het alvast niet zo erg worden als vorig jaar.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:54

Anastasia24 schreef:
Ik heb niet erg veel verstand van hooi hoor, het is net van het land, heel fijn, het valt enorm snel uit elkaar. Ik hoef de plakken niet eens uit te schudden. We hebben nog wat pakken van 2 maanden terug, dat vinden ze minder lekker en doen ze ook wat langer mee. Zal wel met het het feit te maken hebben dat het gewoon te lekker is. :+ (Ze krijgen ook 1kg brok met muslie, biergist en lijnzaad).
bedankt voor de antwoorden! Brengt wat meer inzicht, :)

Voer jij het hooi al direct nadat het van het land komt?

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:02

Onze hooistal was vol en stuk of 4 balen waren over dus die hebben we opgevoerd over 2 dagen. Kan dat kwaad? Hoelang zouden we dan eigenlijk moeten wachten en word het dan droger of wat gebeurd er precies? Ik ben nog lerende, excuses, :)
We hebben nog zo'n 10 balen van 2 maanden terug, daar gaan we nu weer op over.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:04

6 tot 8 weken moet je meestal wachten.