Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Ik heb ook geleerd dat suikers gelijk blijven.
In het water spoelt het wel uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 17:07 



 
Profiel   

Mineralen blijven ook gelijk. Het vitaminegehalte gaat richting nul en de hoeveelheid verteerbaar eiwit daalt ook sterk. Of het suikergehalte helemaal niet daalt durf ik niet te zeggen, maar denk dan in de categorie van 10.0% naar 9.8%, niet van 10.0% naar 6.0%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 17:59 



 
Profiel   

Ik kreeg gisteren te horen dat zowel hooi als stro 50 cent duurder wordt. Ik had het zelf al een keer opgemerkt toen de benzineprijzen zo omhoog gingen. Maar voor de nieuwe oogst gaat het dus ook gebeuren. Ik kom dan uit op € 5,- per baal thuisbezorgd het hele jaar door.

Ik zie verschillende prijzen voorbij komen. Sommige ook veel goedkoper. Voor mij geen reden om over te lopen want ben al heel lang een tevreden klant. Maar vraag me wel af waar het verschil dan in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 18:54 



 
Profiel   

Hier betaalde we vorif jaar al 7 excl btw.. zal in ieder geval niet goedkoper worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 19:40 



 
Profiel   

en vooral nu met droogte van de afgelopen weken zakken prijzen zeker niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 21:49 



 
Profiel   

nou toevallig zit ik net te kijken naar hooi,want mijn verwende oude oma paard lust geen voordroog uit netten.
dus moet ze apart met hooi, en ik moet fijn hooi hebben anders kan ze het niet kauwen.
maar het kost hier in de buurt gemiddeld 4 of 4,50 dus zelfde prijs als vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 21:51 



 
Profiel   

ellepel schreef
nou toevallig zit ik net te kijken naar hooi,want mijn verwende oude oma paard lust geen voordroog uit netten.
dus moet ze apart met hooi, en ik moet fijn hooi hebben anders kan ze het niet kauwen.
maar het kost hier in de buurt gemiddeld 4 of 4,50 dus zelfde prijs als vorig jaar.


dan moet je tweede snee hooi hebben , dat is een stuk fijner

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 21:53 



 
Profiel   

ja klopt, meeste wat nu gemaaid is is ook vrij grof en lang hier in de buurt. :j
ik moet morgen even bellen naar hooileverancier van vorig jaar,die had toen een derde snee wat heel mooi fijn was en heel zacht.
is wel moeilijk vind ik want alles is er op gericht om grof en langstengelig hooi te hebben want dat vragen paardenhouders vaak.
kennisje van me heeft schapen en die laat zijn voordroog nog wel eens korter snijden.
dus dat is ook nog een idee.
maar kleine pakjes voordroog zijn meteen weer zo duur vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 21:56 



 
Profiel   

chris87 schreef
en vooral nu met droogte van de afgelopen weken zakken prijzen zeker niet

Ja maar mijn leverancier heeft zowel dit jaar als vorig jaar een heel prima jaar gehad. Het zou dus echt in de dieselkosten zitten. En nogmaals, dat vind ik ook heel terecht, alleen zou ik dan verwachten dat het overal duurder zou zijn en dat is het niet. Ik zie op MP heel verschillende prijzen van € 3,50 tot € 5,-. (nou kan dat natuurlijk zijn direct van het land en niet zoals ik het hele jaar door tot in mijn schuur geleverd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 21:56 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja klopt, meeste wat nu gemaaid is is ook vrij grof en lang hier in de buurt. :j
ik moet morgen even bellen naar hooileverancier van vorig jaar,die had toen een derde snee wat heel mooi fijn was en heel zacht.
is wel moeilijk vind ik want alles is er op gericht om grof en langstengelig hooi te hebben want dat vragen paardenhouders vaak.
kennisje van me heeft schapen en die laat zijn voordroog nog wel eens korter snijden.
dus dat is ook nog een idee.
maar kleine pakjes voordroog zijn meteen weer zo duur vind ik.


ja of bij een boer vragen , die hebben vaak ook hooi wat kort gesneden is , dan zijn dan wel vaak die grote balen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 22:45 



 
Profiel   

Ik heb grote, vierkante wikkelbalen voor €40 per baal thuisbezorgd.
Vorig jaar ronde balen gedaan en die waren €47,50 per baal en slechte kwaliteit. Blijft een natuurproduct uiteraard, maar tot nu toe blijer met huidige partij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 22:59 



 
Profiel   

DuFraize schreef
Ik heb grote, vierkante wikkelbalen voor €40 per baal thuisbezorgd.
Vorig jaar ronde balen gedaan en die waren €47,50 per baal en slechte kwaliteit. Blijft een natuurproduct uiteraard, maar tot nu toe blijer met huidige partij.


dat is goedkoop en ook nog is thuisbezorgd , vrienden prijsje :j als je al rekent dat een baal persen en wikkelen al tussen de 15 en 20 euro kost

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 23:07 



 
Profiel   

Ik betaal €25 voor een midibaal voordroog (wel echt mooi droog spul) + €30,- bezorgkosten (20 balen) heb nog geen verhoging door gekegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 08:10 



 
Profiel   

Hier 40 euro/1.80m voordroog baal in plastic dus, thuisgeleverd en netjes binnen gestapeld. Mooi droog spul van de 2de snede.
Er is hier alvast hooi en voordroog zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 08:40 



 
Profiel   

chris87 schreef
DuFraize schreef
Ik heb grote, vierkante wikkelbalen voor €40 per baal thuisbezorgd.
Vorig jaar ronde balen gedaan en die waren €47,50 per baal en slechte kwaliteit. Blijft een natuurproduct uiteraard, maar tot nu toe blijer met huidige partij.


dat is goedkoop en ook nog is thuisbezorgd , vrienden prijsje :j als je al rekent dat een baal persen en wikkelen al tussen de 15 en 20 euro kost


Ben er zeer content mee. Heb hooi nu van 2021 volgens mij, paarden eten het prima. Boer gaf aan dat de prijzen voor foliebalen van dit jaar hoger liggen ivm folie en brandstof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 20:28 



 
Profiel   

Op marktplaats staan ze voor 1,75 pp in Beetsterzwaag en voor 3 euro in Wezup

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 23:05 



 
Profiel   

pillow schreef
Op marktplaats staan ze voor 1,75 pp in Beetsterzwaag en voor 3 euro in Wezup

je hebt altijd rare uitschieters op marktplaats, denk maar niet dat je goed hooi hebt voor 1.75 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 23:30 



 
Profiel   

pillow schreef
Op marktplaats staan ze voor 1,75 pp in Beetsterzwaag en voor 3 euro in Wezup



Als het is de buurt is? Ik zou even een kijkje nemen. Als het wel prima spul is. Waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 07:00 



 
Profiel   

pillow schreef
Op marktplaats staan ze voor 1,75 pp in Beetsterzwaag en voor 3 euro in Wezup


Van 2021 of nog ouder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 07:25 



 
Profiel   

belle_boef schreef
pillow schreef
Op marktplaats staan ze voor 1,75 pp in Beetsterzwaag en voor 3 euro in Wezup


Van 2021 of nog ouder?

Nee het moet zelfs nog gemaaid worden. Zoek de advertentie even op, dan weet je het. En cris87¹ waarom direct oordelen over de kwaliteit omdat de prijs laag is. Je weet helemaal niet wat voor hooi dit is. Dit komt van beheergronden van rijkswaterstaat vlgs mij, dus die doen het voor kostprijs weg. Een kennis van mij heeft het daar ook altijd vandaan en het heel prima hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 09:11 



 
Profiel   

grote kans dat er dan jkk in zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 13:04 



 
Profiel   

Wil het net zeggen, ben altijd huiverig voor hooi afkomstig uit die gebieden, wat ga je daar altijd in aantreffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 13:09 



 
Profiel   

chris87 schreef
grote kans dat er dan jkk in zit..


Dat ging ook als eerste door mijn hoofd heen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 14:55 



 
Profiel   

Dat soort beheer gronden zijn hier ook.
Ik wil het nog niet gratis.
Jkk, zuring, ik zag daar laatst allemaal onkruid in witte pluis, geen idee wat het was.
Maar gras is denk ik maar 25% van wat er staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 15:02 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
chris87 schreef
grote kans dat er dan jkk in zit..


Dat ging ook als eerste door mijn hoofd heen...

Er staat duidelijk in de advertentie dat dat niet zo is. Ik dacht iets te delen om aan te geven dat niet alles even duur hoeft te zijn. En er ms mensen die wat minder te besteden hebben of willen, er wel blij mee zullen zijn.
Maar alleen maar negatieve en afkrakende reacties. Je hoeft het niet te kopen hoor dus hoef je er ook geen commentaar op geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen