Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Ik heb zat advertenties gelezen dat het er eerlijk bij staat dat er JKK in zit of dat het niet geschikt is voor paarden.
Bij de rest moet je zelf opletten. Als ze adverteren dat het er niet in zit, kan je ze aanspreken als het wel zo is. Maar je kan vaak ook een baaltje halen om te proberen. Zegt niks over een partij, maar het kan een goede indruk geven.

Mijn man heeft 1,5week terug gehaald, geen idee of het al duurder was. Zou wel omhoog gaan, maar niks gehoord en niet gevraagd a la struisvogel politiek :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 14:08 



 
Profiel   

pillow schreef
Er staat duidelijk in de advertentie dat dat niet zo is. Ik dacht iets te delen om aan te geven dat niet alles even duur hoeft te zijn. En er ms mensen die wat minder te besteden hebben of willen, er wel blij mee zullen zijn.
Maar alleen maar negatieve en afkrakende reacties. Je hoeft het niet te kopen hoor dus hoef je er ook geen commentaar op geven.

Vaak komen dit soort reacties uit ervaring bij hooi uit dat soort gebieden. Als het nu nog niet gemaaid is en je weet wat voor gebied het is waar het vandaan komt dan is het heel simpel. Er even langs rijden en heel kritisch kijken wat er allemaal nog meer staat behalve gras. Heb je geen problemen met allerlei andere bijzaken zoals zuring enzo dan maakt het niet uit. Maar persoonlijk ken ik weinig van dat soort gebieden waar je echt mooi hooi vandaan haalt. De prijs is er natuurlijk ook naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 15:14 



 
Profiel   

Normaal gesproken elk jaar hooi van eigen land. Vorig jaar door miscommunicatie niet gehooid en heb ik moeten kopen. 6 á 7 euro per pakje.

Dit jaar weer van eigen land gehooid, kosten:0,95 cent per pakje (totaal 215 pakjes) en 15 euro dieseltoeslag. :D

Na de bouwvak zal ik stro bestellen, ben erg benieuwd wat die gaan kosten.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 15:16 



 
Profiel   

Hier spreken ze qua stro van 50cent/kilo, dus 50 euro/ton los op het land.
Hier vandaag 87 ronde balen stro van het land gehaald, staat nu naast het hooi en dus alles klaar voor de winter! Is altijd een leuk gevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 19:20 



 
Profiel   

Voor de kleine baaltjes biologisch hooi van eigen land (met veel liefde, natuurcompost en uitgebalanceerde mineralengift) rekenen we zelf 5,- voor wat we doorverkopen. Betalen nu 225,- per ton voor de 500 kilo balen van het graszaadhooi wat we inkopen (we voeren een mix van beide omdat ik graag vrijwel onbeperkt ruwvoer wil kunnen aanbieden). Dat laatste viel me nog niet me want ik dacht eigenlijk dat er dit jaar een goede ruime oogst was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 09:53 



 
Profiel   

0.50€/kg is 50€/100kg, dus 500€/ton. Ik denk dat je 0.05€/kg bedoeld, of dat hoop ik tenminste voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 10:26 



 
Profiel   

CarolineCF schreef
Voor de kleine baaltjes biologisch hooi van eigen land (met veel liefde, natuurcompost en uitgebalanceerde mineralengift) rekenen we zelf 5,- voor wat we doorverkopen. Betalen nu 225,- per ton voor de 500 kilo balen van het graszaadhooi wat we inkopen (we voeren een mix van beide omdat ik graag vrijwel onbeperkt ruwvoer wil kunnen aanbieden). Dat laatste viel me nog niet me want ik dacht eigenlijk dat er dit jaar een goede ruime oogst was!

Nu zit ik voor mijn werk in de verkoop van hooi/stro.
De oogst is prima, maar de prijzen zijn vrijwel hetzelfde gebleven, maar het transport gaat door het dak door de transportprijzen. En aangezien inkoop + transport gerekend moet worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 10:55 



 
Profiel   

nou ik heb met vanmiddag een partij hooi gekocht, 5,50 per pak
thuis geleverd voor dat geld.
ongeveer 20 kilo,eerste snee, met quickscan test er bij, hoog eiwit en laag suiker.
mooi fijn spul.
perfect voor mijn oude merrie.
en er was ook nog wel een aardige voorraad als ik nog meer moet :j
prijs valt me mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 18:02 



 
Profiel   

Weet iemand vanaf wanneer je hooi kan testen? Ik heb nu hooi liggen wat een maand geleden van het land is gekomen. Ben heel benieuwd wat de kwaliteit is. Voorlopig nog voldoende oud hooi, dat zal pas tegen november op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 19:04 



 
Profiel   

beste is na 6 tot 8 weken te testen.
maar vraag me niet waarom dat zo is,want dat weet ik niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 19:29 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar binnenkort moet ik waarschijnlijk zelf ruwvoer inkopen voor een paard en een pony. Ik ben me dus ook aan het verdiepen in de prijzen. Ik vroeg me af hoeveel kg ze ongeveer zullen eten per dag, ze zijn beide gewend onbeperkt ruwvoer te eten?! Het gaat om een D pony en een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 20:43 



 
Profiel   

RosaZorro schreef
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar binnenkort moet ik waarschijnlijk zelf ruwvoer inkopen voor een paard en een pony. Ik ben me dus ook aan het verdiepen in de prijzen. Ik vroeg me af hoeveel kg ze ongeveer zullen eten per dag, ze zijn beide gewend onbeperkt ruwvoer te eten?! Het gaat om een D pony en een paard.

Als ze alleen hooi krijgen gemiddeld 10 kg per dag, dus met 2 paarden een pakje per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 21:41 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat mensen hier op het moment betalen voor graszaadhooi? Ik ben druk leveranciers aan het zoeken, maar vind het nog niet zo makkelijk. De gene die ik vond is duurder dan hooi, dat komt me wat raar over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 12:08 



 
Profiel   

Hier geen graszaadhooi. We hadden laatste adres vooral gekozen op stofvrij, mooie structuur en dat ze het goed eten. Maar momenteel zit er veel zuring in, dus veel verlies en de baaltjes zijn wel minimaal. Dus 2 kwartjes duurder, maar moet ook vaker inkopen.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 12:17 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Mag ik vragen wat mensen hier op het moment betalen voor graszaadhooi? Ik ben druk leveranciers aan het zoeken, maar vind het nog niet zo makkelijk. De gene die ik vond is duurder dan hooi, dat komt me wat raar over.


Vorige zomer 170 excl. BTW per ton. Nu net laten komen en ik schrok me dood, 211 excl BTW per ton. Dat gaat om 400/500 kilo balen. De kleine balen geloof ik nu 7 euro, of 7.55, weet niet zeker.

Grote leverancier, randstad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 15:03 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Veulen84 schreef
Mag ik vragen wat mensen hier op het moment betalen voor graszaadhooi? Ik ben druk leveranciers aan het zoeken, maar vind het nog niet zo makkelijk. De gene die ik vond is duurder dan hooi, dat komt me wat raar over.


Vorige zomer 170 excl. BTW per ton. Nu net laten komen en ik schrok me dood, 211 excl BTW per ton. Dat gaat om 400/500 kilo balen. De kleine balen geloof ik nu 7 euro, of 7.55, weet niet zeker.

Grote leverancier, randstad.


Ook ruig aan de prijs dus. Kleine baaltjes waren bij deze leverancier 8 euro en grote 300 de ton wel incl btw. Denk dat ik toch maar even door ga zoeken. Lastige is dat ik maar 3 balen kwijt kan. Zat die er niet voor rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 18:14 



 
Profiel   

het hooi jaar is heel goed begonnen, maar door de aanhoudende droogte is het natuurlijk wel aan het keren.....
dat doet de prijs geen goed en is ook een prima reden om weer hogere prijzen te vragen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 18:27 



 
Profiel   

Vandaag hier de 2e snede in de grote ronde balen gegaan.
9 stuks.
Vorig jaar 29.
Dat zal bijna overal zo zijn dus niet goed voor de prijs.

En voor wie nu op suikers moet letten, ik ben bang dat het heel hoog is nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 15:08 



 
Profiel   

pillow schreef
Tancreda4 schreef


Dat ging ook als eerste door mijn hoofd heen...

Er staat duidelijk in de advertentie dat dat niet zo is. Ik dacht iets te delen om aan te geven dat niet alles even duur hoeft te zijn. En er ms mensen die wat minder te besteden hebben of willen, er wel blij mee zullen zijn.
Maar alleen maar negatieve en afkrakende reacties. Je hoeft het niet te kopen hoor dus hoef je er ook geen commentaar op geven.


Ik koop dat hooi liever niet meer. Als je oech hebt heb je balen met 50 tot 70% pitrus...

Komt van onbemest verschraald natuurland. Ik heb ook wel erg stoffig hooi gehad omdat ik ben kreeg die nog vochtig waren. Je kreeg aangewezen van welk stuk je het mocht pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:14 



 
Profiel   

Wij zitten er weer goed bij komende winter, ga volgende week 150 balen halen voor 3,50 per stuk en dan kunnen wij de winter weer door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-22 21:02 



 
Profiel   

Even een schopje.

Wat is de actuele prijs voor grote ronde verpakte balen hooi?
Wij hebben gehooid en willen het overige hooi verkopen maar heb geen idee wat de prijzen zijn op het moment.
In regio Gelderland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:05 



 
Profiel   

Wat wegen jullie balen en welk hooi zit erin? Kort of lang. Super droog if toch wat natter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:16 



 
Profiel   

OP FB zie ik verschillende voorbij komen
Grote ronden in plastic € 60
Grote vierkanten in plastic € 70

Hier bij de vereniging werden de kleine 100/120 kg balen direct van het land af verkocht voor € 20

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:21 



 
Profiel   

dat wegen vind ik altijd een rare...
droog hooi weegt minder dan die kleffe natte bende.
Dan zou je bij wijze van meer betalen voor nat hooi? :D
Even overtrokken geschreven voor de duidelijkheid

Hier in de omgeving staan de de grote balen in plastic voor 50,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:24 



 
Profiel   

Was dat een aantal jaar geleden dat ze voor gemiddeld 80 euro weg gingen? Ik dacht dat hooi veel duurder was.
Maargoed we komen nogsteeds mooi uit de kosten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen