Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

pluisje88 schreef
Kan iemand mij vertellen wat op dit moment een redelijke prijs is voor grote plastic balen? Als hooi erin gegaan en echt mooie kwaliteit voor plastic begrippen. We zitten in de Achterhoek.

Ik heb nooit hooi in plastic gebruikt en op een pensionstal gestaan waar alles voor ons werd ingekocht dus ik ben er niet in thuis.


€60-70
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:38 



 
Profiel   

suffie schreef
pluisje88 schreef
Kan iemand mij vertellen wat op dit moment een redelijke prijs is voor grote plastic balen? Als hooi erin gegaan en echt mooie kwaliteit voor plastic begrippen. We zitten in de Achterhoek.

Ik heb nooit hooi in plastic gebruikt en op een pensionstal gestaan waar alles voor ons werd ingekocht dus ik ben er niet in thuis.


€60-70

Het verschilt nogal... ik heb het in het verleden weleens voor 45 euro ingekocht. Soms ook voor 50, maar meer heb ik daarvoor eigenlijk niet betaald.
Sommige leveranciers rekenen ook extra als je het thuisgebracht wilt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 08:54 



 
Profiel   

Achterhoek lijkt me toch ook niet de meest dure omgeving.
Denk 45-50 momenteel. Is hier althans ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 09:12 



 
Profiel   

Drenthe 70-80 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 09:17 



 
Profiel   

ronde of vierkante? en weet je het gewicht ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 10:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Achterhoek lijkt me toch ook niet de meest dure omgeving.
Denk 45-50 momenteel. Is hier althans ook.


Nou 95 ex btw voor een grote baal hooi vind ik nou niet perse een koopje opzich. In de randstad zal het vast duurder zijn maar we zitten in het droogste deel van het land. De afgelopen jaren was het hier echt schaars en duur. Maar zoals gezegd we voerden altijd hooi van een pensionstal. Heb geen ervaring met de prijzen in plastic.

SARINO schreef
ronde of vierkante? en weet je het gewicht ?

Gewicht weet ik helaas niet. Ik vermoed ongeveer net zo zwaar als die grote ronde plastic balen. Het zijn vierkante.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:50 



 
Profiel   

Maar dit jaar was niet droog, we hebben het niet over prijzen van de vorige 3 jaar :D

En hier Zuid oost nederland was de voorgaande jaren het gras ook dor en andere prijzen.
Dit jaar alles groen en groen :D

95 zijn voor nu achterlijke prijzen.
Dan kun je nog beter een vrachtwagen plus transport kosten betalen, ben je nog goedkoper uit dan in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:53 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
95 zijn voor nu achterlijke prijzen.


Gun die fourage boer ook zijn mazzeltjes!! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:06 



 
Profiel   

haha ja das waar :D

Ik heb er ook nog wel een paar liggen voor 95 *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 14:07 



 
Profiel   

Persen en plastic zijn duurder .Diesel is duurder.
Kunstmest is ook vreselijk duur geworden . Gaat volgend jaar sowiezo minder grasopbrengst komen bij deze ontwikkelingen. Wij houden alle voorraad vast . Beter te veel ,dan 1 baal tekort in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:02 



 
Profiel   

Toch hebben wij maar een paar kwartjes per baal meer betaald bij persen en wikkelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:03 



 
Profiel   

Wij hebben dan wel kleine baaltjes, maar zo'n hoge prijs als nu heb ik nog niet betaald in de afgelopen jaren.hier 7,10 voor een 20 kilo baaltje. Vorig jaar tussen de 6 en 6,50


Laatst bijgewerkt door Laura_ op 03-11-21 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:18 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week 25 euro per midibaal betaald in België. Wegen rond de 110 kilo volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:30 



 
Profiel   

Kleine pakjes ca 20 kg tussen de 4 en 5 euro
Grote pakken 4 kant
1e snede 45 euro
2e snede 40 euro
1e snede super droog 50 euro maar zat best wat zand tussen dus moest goed uitschudden en wekelijks kleine kruiwagen zand uit m'n 2 hooi bakken scheppen .
Prijzen zijn nu nog beschaafd te noemen
Brabant

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:31 



 
Profiel   

Ik betaal nu €25,- per midibaal (ongeveer 110 kilo voordroog, maar wel echt bijna hooi), maar dat doe ik al jaren hetzelfde....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:35 



 
Profiel   

carika schreef
Drenthe 70-80 euro



Groot & rond incl levering aan huis, we laten dan wel altijd 8 balen leveren. Anders kost levering nog meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:04 



 
Profiel   

Ik betaal nu 55 voor een grote ronde baal zonder plastic van rond de 350 kg
Omgeving Twente

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 17:05 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag een grote baal droog hooi (rechthoekig, ca 400 kg) opgehaald voor €50,-. Midden van het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 18:20 



 
Profiel   

Wij hebben 2de snede praktisch hooi in mididbalen. Afhalen, 25 per stuk betaald. Wegen ongeveer 110 kilo (natuurhooi niet bemest)

We hebben ook (kleine) grote ronde balen, 275 kg voor 40 per baal thuisbezorgd en op de plek. Dit is 3de snede (na de 1ste snede licht bemest)

We mengen de beide soorten hooi en voeren 6 mini's en 1 ijslander uit slowfeeders/hooibakken met netten bijna onbeperkt.

Regio achterhoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 19:05 



 
Profiel   

Wij hadden dit jaar helaas geen 2e snee hooi, dus ik moest nog zo'n 150 pak inkopen. Pakjes van 24-26 kilo (zelf gewogen) voor 4.50 thuisbezorgd. Erg mooi spul en dus erg blij mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 19:11 



 
Profiel   

Ik heb 45€ betaald voor 300 kilo verpakt kurkdroog spul. 24 balen aan huis gebracht.
Was ook Drenthe

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 19:38 



 
Profiel   

Wij hadden de duurdere balen van een leverancier gekozen en die werden goed gegeten. Zitten toch enkele andere balen tussen wat ze weer laten liggen.

Een paar gaan terug, maar het is maar afwachten of de nieuwe lading dan alleen de mooie balen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:27 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij hadden de duurdere balen van een leverancier gekozen en die werden goed gegeten. Zitten toch enkele andere balen tussen wat ze weer laten liggen.

Een paar gaan terug, maar het is maar afwachten of de nieuwe lading dan alleen de mooie balen zijn.


Hoe doe je dat met balen retour sturen? Als het plastic open is/touwtjes los kan ik er niks meer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:24 



 
Profiel   

Ik heb net 24 mooie ronde balen bezorgd gekregen. Mooi droog, wel wat kort, maar niet te kort.
Ik heb alleen nog geen idee wat ze kosten. Ik hou m'n hart vast. Maar ik betaal liever iets meer voor goede balen die ze goed eten en geen diarree van krijgen, dan iets goedkoper wat ze slecht eten, aan de schijt van gaan en ik een heleboel weg moet gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 00:25 



 
Profiel   

carika schreef
superpony schreef
Wij hadden de duurdere balen van een leverancier gekozen en die werden goed gegeten. Zitten toch enkele andere balen tussen wat ze weer laten liggen.

Een paar gaan terug, maar het is maar afwachten of de nieuwe lading dan alleen de mooie balen zijn.


Hoe doe je dat met balen retour sturen? Als het plastic open is/touwtjes los kan ik er niks meer mee.


Wij hebben nooit verpakt. Alleen pakjes hooi, dus als je er x aantal hebt, kan je de rest terug geven. En nu hebben we inderdaad een hele slechte baal weer met touwtjes dicht gemaakt. Ook om de leverancier te laten zien.
Die man geeft het ook zelf aan. We hebben wat verschillende mogen proberen en wat niet bevalt, mag ook terug.
Maar we hadden een soort gekozen, maar zaten wat andere tussen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen