Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:30

4,5€ per pakje van 20 kilo. Regio ZO Drenthe

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:59

Dusja1 schreef:
Iemand al hooi van 2022 gekocht? Ik zie in onze regio verschillende prijzen voorbij komen. Ik heb het dan over kleine baaltjes hooi.
3,- 3,50, 5,- en 6 euro.


Kleine baaltjes voor 4.50. Gebracht. Zelfde prijs als voorgaande jaren.

hakkipilke87
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-22

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:55

ik zit zelf in hooihandel en de prijzen die ik op het moment heb is 50 euro voor een grote ronde baal, dat is met of zonder folie , 4,5 voor een klein baaltje van rond 18kg .

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:07

@Chris is dat hooi uit Nederland of uit het buitenland?

hakkipilke87
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:50

kyrkelover schreef:
@Chris is dat hooi uit Nederland of uit het buitenland?

uit nederland , regio eerbeek gld om precies te zijn :)

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:16

Hier afgelopen weekend 4,25 betaald voor baaltjes van 20 kg. Regio Noord Limburg/grens Noord Brabant

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:11

Ik betaal hier in Washington 8 euro voor een pak hooi (en het zelfde bedrag voor alfalfa) van 30 kilo. Is dat duur in vergelijking met Nederlandse prijzen? Dit is hooi van de eerste snede. Als we voor de tweede of derde snede zouden gaan dan is de prijs een stuk hoger.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:15

Ik ga 5 euro betalen voor baaltjes van 25+kg. Droog grof hooi in het zaad.

hakkipilke87
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:21

juniper schreef:
Ik betaal hier in Washington 8 euro voor een pak hooi (en het zelfde bedrag voor alfalfa) van 30 kilo. Is dat duur in vergelijking met Nederlandse prijzen? Dit is hooi van de eerste snede. Als we voor de tweede of derde snede zouden gaan dan is de prijs een stuk hoger.



dat is best fors , je zou denken dat daar de prijzen wat lager zou liggen, wel zware baaltjes 30 kg heb je dat dat wel goed? en waarom tweede snee duurder?

hakkipilke87
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:29

Daihyo schreef:
Ik ga 5 euro betalen voor baaltjes van 25+kg. Droog grof hooi in het zaad.


ik kan je het goedkoper aanbieden, 4,5 per baaltje aan huis gebracht

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 01:26

chris87 schreef:
juniper schreef:
Ik betaal hier in Washington 8 euro voor een pak hooi (en het zelfde bedrag voor alfalfa) van 30 kilo. Is dat duur in vergelijking met Nederlandse prijzen? Dit is hooi van de eerste snede. Als we voor de tweede of derde snede zouden gaan dan is de prijs een stuk hoger.



dat is best fors , je zou denken dat daar de prijzen wat lager zou liggen, wel zware baaltjes 30 kg heb je dat dat wel goed? en waarom tweede snee duurder?


Ik denk niet dat je die prijzen met Nederland kan en moet willen vergelijken.
Maar hier heb je ook hooibaaltjes die in schaarse perioden of bij dure handelaren €8 kosten.
Wil je hier Frans kruidenhooi kost je dat minimaal €8, een baaltje weidehooi uit Nederland heb je tussen de 4/6€ dit jaar afhankelijk van de omgeving waar je woont

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 05:55

chris87 schreef:
Dat is best fors , je zou denken dat daar de prijzen wat lager zou liggen, wel zware baaltjes 30 kg heb je dat dat wel goed? en waarom tweede snee duurder?


Ja, 65 pounds is 29,48 kilo. Heb het iets naar boven afgerond. Wij wonen in een gebied waar we maar 3 maanden uit het jaar gras hebben (zo droog is het hier) en voor de rest moeten we bijvoeren. Tweede snede is kwalitatief beter hooi, maar tegen die tijd dat dat klaar is begint het voor veel mensen te dringen en is de vraag een stuk groter dus de prijs wordt dan verhoogd.

belle_boef schreef:
Ik denk niet dat je die prijzen met Nederland kan en moet willen vergelijken.
Maar hier heb je ook hooibaaltjes die in schaarse perioden of bij dure handelaren €8 kosten.
Wil je hier Frans kruidenhooi kost je dat minimaal €8, een baaltje weidehooi uit Nederland heb je tussen de 4/6€ dit jaar afhankelijk van de omgeving waar je woont


Dat is ook zo natuurlijk! Ik heb gisteren voor het eerst zelf hooi gekocht en ik was gewoon beniewd wat de verhouding van de prijzen is. Hier in de VS zijn veel paardendingen sowieso een stuk duurder dan ik had verwacht.

Tot twee paar laar geleden was het hooi 50% goedkoper, maar vorig jaar hebben we een ernstige droogte gehad en toen zijn de prijzen verdubbeld. Dit jaar is de diesel en kunstmest duurder, en daarnaast houden de boeren de prijs kunstmatig hoog. Onze vaste hooiboer is door concurenten benaderd om zijn 'lage' prijs. Men wilde dat hij de prijs zou verhogen omdat mensen anders niet bij hun zouden kopen.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:45

Ik betaal nu €40 voor grote balen bij de boer van wie ik het land huur. Hiervoor betaalde ik €3 voor baaltjes van +/- 22 kg rechtstreeks vanaf t land. Vanuit de opslag €3.50. Als ik daar nu weer zou kopen betaal ik gewoon t zelfde. Heb ook wel pakjes gehad van €5 en 25+ kg maar dat was 10 keer niks.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:57

chris87 schreef:
Daihyo schreef:
Ik ga 5 euro betalen voor baaltjes van 25+kg. Droog grof hooi in het zaad.


ik kan je het goedkoper aanbieden, 4,5 per baaltje aan huis gebracht

Bedankt, maar dat hoeft niet. Ik weet alles van deze baaltjes en dit gras, het ligt opgeslagen (ik kan zelf maar kleine hoeveelheid kwijt aan opslag) en ik kan halen wanneer ik het wil. Ik weet wanneer het gehooid is, hoe lang het gelegen heeft, wanneer geperst, geen regen heeft gehad.
Ik weet het gewicht nog niet exact, alleen dat de baaltjes echt groot en zwaar zijn. Groter dan het standaard baaltje van 20-22kg. En een analyse ga ik nog laten maken.
Dat is mij meer waard dan 50 cent minder betalen, ik weet zeker welke kwaliteit ik heb :j

hakkipilke87
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:08

[quote="Daihyo"

ik kan je het goedkoper aanbieden, 4,5 per baaltje aan huis gebracht[/quote]
Bedankt, maar dat hoeft niet. Ik weet alles van deze baaltjes en dit gras, het ligt opgeslagen (ik kan zelf maar kleine hoeveelheid kwijt aan opslag) en ik kan halen wanneer ik het wil. Ik weet wanneer het gehooid is, hoe lang het gelegen heeft, wanneer geperst, geen regen heeft gehad.
Ik weet het gewicht nog niet exact, alleen dat de baaltjes echt groot en zwaar zijn. Groter dan het standaard baaltje van 20-22kg. En een analyse ga ik nog laten maken.
Dat is mij meer waard dan 50 cent minder betalen, ik weet zeker welke kwaliteit ik heb :j[/quote]


ik snap je. ik zag in je topic dat vlak bij mij in de buurt zit vandaar ook mn aanbod

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:49

Ah zo. Het bedankt was ook zeker oprecht hoor. Als ik dit niet had gehad, dan was ik waarschijnlijk wel op je aanbod in gegaan. Maar ik ben heel blij met het hooi wat ik nu kan kopen. Zeker omdat het een constante partij is voor een jaar en het goed grof hooi is. Ik weet precies wat er mee gebeurd is. Voor mij een enorme luxe dat het zo kan :j

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:56

Daihyo schreef:
Bedankt, maar dat hoeft niet. Ik weet alles van deze baaltjes en dit gras, het ligt opgeslagen (ik kan zelf maar kleine hoeveelheid kwijt aan opslag) en ik kan halen wanneer ik het wil. Ik weet wanneer het gehooid is, hoe lang het gelegen heeft, wanneer geperst, geen regen heeft gehad.
Ik weet het gewicht nog niet exact, alleen dat de baaltjes echt groot en zwaar zijn. Groter dan het standaard baaltje van 20-22kg. En een analyse ga ik nog laten maken.
Dat is mij meer waard dan 50 cent minder betalen, ik weet zeker welke kwaliteit ik heb :j


Het loont inderdaad om bij dezelfde leverancier te blijven als je tevreden bent. Ik heb al 20 jaar dezelfde. Ben altijd verzekerd van een goede kwaliteit hooi, voor een vaste prijs, het hele jaar door. Dat is me ook veel meer waard dan een partij opkopen waar het een paar centen per baal goedkoper is.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:23

Ik betaal momenteel 6 euro per baaltje van 18kg. Voorheen had ik goedkoper hooi bij een andere leverancier maar de kwaliteit viel bij de laatste 3 partijen zo tegen, dat ik met liefde meer betaal. Voorheen zelf halen een bundel van 21 stuk voor 100 euro. Deze waren circa 22kg maar kosten al gauw 3 uur per 3 weken om heen en weer te rijden. Nu op afroep baaltjes van 18 kg voor 6 euro. Als ik app liggen ze de volgende dag of uiterlijk binnen 3 dagen in mijn trailer. Of ik er 2 bestel of 20 maakt hen geen fluit uit, wat voor mij ook wel heel fijn is

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:00

Die service is ook wel wat waard Engel!

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:35

Wij zijn overgestapt van onverpakte baaltjes hooi van 20 kg naar voordroog balen van 400 kg.
Nu willen we de baaltjes die we nog hebben liggen (16 hooibaaltjes van 2021) verkopen. Wat zou een redelijk bedrag per baaltje zijn ?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:42

Voordeel is direct te voeren maar ik zou even kijken naar wat de rest van je omgeving vraagt voor de huidige snee en daar onder gaan zitten.

Maar 400 kilo balen met huidige temperatuur, heb je een hoge doorvoersnelheid anders heb je er snel broei in

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:50

belle_boef schreef:
Voordeel is direct te voeren maar ik zou even kijken naar wat de rest van je omgeving vraagt voor de huidige snee en daar onder gaan zitten.

Maar 400 kilo balen met huidige temperatuur, heb je een hoge doorvoersnelheid anders heb je er snel broei in

Dat laatste hoeft niet.
Voer dat al jaren met 2 paarden zonder problemen. Maar wel met een Drogestof gehalte van 883. Dus als gewoon hooi.

Prijs is idd regio gebonden.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:55

De voordroog zijn we nu juist gaan voeren.

Daarom willen we de 20 kg baaltjes hooi verkopen. Er zit voor onze paarden (worden erg snel dik) teveel suiker in.

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:36

Prince schreef:
De voordroog zijn we nu juist gaan voeren.

Daarom willen we de 20 kg baaltjes hooi verkopen. Er zit voor onze paarden (worden erg snel dik) teveel suiker in.

Overjarig hooi is behoorlijk gezakt in de suikers hoor. Op mp staat het voor 3 Euro per pak en dat lijkt me redelijk.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:44

pillow schreef:
Prince schreef:
De voordroog zijn we nu juist gaan voeren.

Daarom willen we de 20 kg baaltjes hooi verkopen. Er zit voor onze paarden (worden erg snel dik) teveel suiker in.

Overjarig hooi is behoorlijk gezakt in de suikers hoor. Op mp staat het voor 3 Euro per pak en dat lijkt me redelijk.


Volgens mij blijft de hoeveelheid suiker hetzelfde, alleen de hoeveelheid vitamines en mineralen neemt af.

Thnx voor de tip mbt de prijs.