Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:15

Hooi moet je ook in de zomer kopen, dan is het aanbod groot en de prijs laag. Nu is er minder aanbod en loopt de prijs op, dit gaat nog even door tot april.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:21

Ik betaal €140 en dat is dan ex levering dit is €20 tenzij je boven de €500 uitkomt dan is dit gratis

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 09:31

criollo_yess schreef:
Hier in februari nog hooi geleverd gekregen. Weet niet precies wat die balen wegen. Onverpakt, rechthoekig, zitten 6 touwtjes omheen, iets groter dan gewikkelde balen. Aan huis (zuidoost Drenthe) geleverd, 20 stuks, voor €60 per baal.

Dat is nog netjes te doen. Ik denk dat je pakken rond de 300-400 kilo wegen dan.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 09:33

hoogendroog schreef:
Hooi moet je ook in de zomer kopen, dan is het aanbod groot en de prijs laag. Nu is er minder aanbod en loopt de prijs op, dit gaat nog even door tot april.

Ooh dat wist ik helemaal niet... ben benieuwd dan als de prijzen wat gaan dalen.
Maar mijn leverancier haalt het hooi ook al elders, dus ik denk hierdoor dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:35

Hier haalt onze hooileverancier het hooi elders, z'n eigen hooi is op. Daardoor is de prijs ook iets gestegen.

We betalen hier nu 60 EUR voor zo'n rechthoekige baal van 300 KG onverpakt hooi inclusief bezorgen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:41

Voor zo'n rechthoekige baal waar echt met zorg het gras beheerd werd, 70 euro.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:42

Ik vind tot april erg rooskleurig ingeschat. Meestal wordt er pas half mei gemaaid om droog genoeg te worden voor paardenhooi en het moet 6 weken besterven, anders is er een reëel risico op koliek.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:51

Hier wordt al het hooi in juni/juli aangekocht. Zonder tussentijdse opslag, recht van het veld gebracht en dan bij ons nog 6 weken laten liggen. Anders is het idd op of duurder.

Ibbel

Berichten: 49133
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:54

Als je vers en direct van het land zelf kunt opslaan en het zelf laat besterven maken die 6 weken niet uit natuurlijk. Ik hoop dit jaar ook in mei gewoon direct voor het hele jaar balen te kunnen vastleggen. Ze hoeven niet alle 50 hier meteen te worden gebracht, maar zonodig kan dat ook nog.

Ik betaalde afgelopen najaar voor hooi 180 euro/ton, gebracht, inclusief BTW. Pakken van ruim 500 kg voor iets meer dan 90 euro dus.
Voor voordroog betaal ik momenteel tegen de 60 euro per vierkant pak van 350/400 kg.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:24

Ik vind het uberhaupt in prijs zakken rooskleurig ingeschat haha. Volgens mij gaat dat hier niet gebeuren ben ik bang :') -O- Helaas hier maar een kleine opslag, dus niet de mogelijkheid om voor een heel jaar in te slaan... Daar hebben we nu best wel de nadelen van gemerkt. Ik betaalde 5.95 per kleine handbaal (wat ik al veel vond), inmiddels zitten we op 7.55.... Als je uitgaat van een 20 kilo baal is dat als het goed is rond de 375 per ton (incl. btw). Paarden zijn duur hier in de randstad :x (overigens van 1 leverancier, andere heb ik niet meegenomen)

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:28

kun je het niet hier uit drenthe halen?
aanbod is er genoeg, kijk ook maar eens op marktplaats.
kleine baaltjes hooi voor 4,50-5,50
de grotere ronde gewikkelde voor een 50 en de vierkante gewikkelde pakken rond de 60 euro.
kwaliteit wisselt wel wat

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:31

hoogendroog schreef:
Hooi moet je ook in de zomer kopen, dan is het aanbod groot en de prijs laag. Nu is er minder aanbod en loopt de prijs op, dit gaat nog even door tot april.



Dat werkte idd zo tot 3 zomers het gras van je akkers brandde door de zon. Er is weinig hooi zeker onder de rivieren/ oost Brabant/ noord Limburg. En degene die goed hooi maken houden het ook langer vast omdat ze veelal zelf niet weten hoe de zomer loopt. Recht van het land kopen was hier dus weinig tot niet mogelijk.
De prijzen liggen hier op en rond de 200/ton. Ik zie dat zo snel nog niet zakken, hopelijk wordt het deze zomer wat minder droog.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:32

dynara schreef:
hoogendroog schreef:
Hooi moet je ook in de zomer kopen, dan is het aanbod groot en de prijs laag. Nu is er minder aanbod en loopt de prijs op, dit gaat nog even door tot april.

Ooh dat wist ik helemaal niet... ben benieuwd dan als de prijzen wat gaan dalen.
Maar mijn leverancier haalt het hooi ook al elders, dus ik denk hierdoor dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan.


Wij kopen ook meestal al zo veel mogelijk direct van 1e of 2e snee. Hebben hier plek genoeg voor een heel winterseizoen op voorraad. In het verleden ook wel eens gehad dat je in feb of mrt erg moest gaan zoeken naar goede kwaliteit voor betaalbare prijs. Alleen soms loopt het wat anders dan voorzien en hebben we extra nodig (deze winter bijv. 2 paarden meer op stal). Dan hoop ik altijd maar dat de prijs nog niet te erg gestegen is. Viel dit jaar erg mee gelukkig.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:37

Mizora schreef:
Ik vind tot april erg rooskleurig ingeschat. Meestal wordt er pas half mei gemaaid om droog genoeg te worden voor paardenhooi en het moet 6 weken besterven, anders is er een reëel risico op koliek.


Ja, maar vanaf april is er vaak al wel weer weidegang, waardoor de vraag naar hooi wat afneemt. Bovendien kunnen tegen die tijd veel mensen wel inschatten of ze ""het gaan halen"" met hun voorraad tot de zomer. Ook willen verkopers met teveel voorraad er van af, want overjarig hooi is ook minder goed te verkopen.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:38

Vorig jaar zelf gehooid, kon ik winter mee door. Hopelijk dit jaar weer zelf hooien. Anders ben ik weer afhankelijk. Betaal hier tussen 5 en 7 euro per baaltje. Ga toch ook maar eens kijken naar de optie voor opslag grote pakken. Overigens is voor mij kwaliteit belangrijker dan prijs. In het verleden echt wel eens rotzooi gekocht

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:40

Ik schrik echt van sommige prijzen hier, serieus over de 100 euro voor een rondbaal.... :oo

Ik zou echt bijna zeggen , zoek eens uit wat een vrachtwagen aan transport kost, want hier is echt zo verschrikkelijk veel hooi over.. echt geen enkele sprake van schaarste, eerder mega oogsten die ze afgelopen zomer van het land gehaald hebben..

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:58

Prijzen bij ons momenteel:

Grote baal tussen de 400 en 450 kg € 100,00
Kleine baaltjes € 6,50
Gewikkeld hooi groot rond de 400 kg € 75,00

Is geleverd op locatie vanaf € 75,00

Ik hoop op een betere oogst dit jaar zodat we nieuwe seizoen weer wat kunnen zakken in prijs

Wij zitten kop zuid Holland grens noord Holland

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:00

Ik zit ook op 85.= onverpakt groot rechthoek.
geleverd , zit in de straat.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:02

Hier ben ik van leverancier gewisseld nadat ik 5 jaar dezelfde had. Bijna een uur rijden bij ons vandaan
We begonnen op 17,50 per baal,
2 jaar later voor 25 per baal voor natuurhooi rond de 150 kilo.(zelfde land zelfde hooi)
Ik had nog zeker 15 balen gereserveerd staan afgelopen najaar en deze wilde hij alleen nog voor 37,50 per baal meegeven omdat er in het hele land te weinig hooi was en er dus weinig andere keuze was.
De balen waren al overjarig (2 jaar) en er zat veel zuring en distels in maar omdat de paarden het met smaak eten altijd voor lief genomen dat we per 10 balen een 1.5 baal zuring hadden.

Toen hij besloot ter plekke na het laden van de balen te zeggen dat ze 35 per baal waren en anders mocht ik ze weer uit de bus laden, dat was het moment dat ik per direct op zoek ben gegaan naar een nieuwe leverancier.

Nu halen we voordroog (echt droger dan droog) om de hoek balen van 350 kilo zonder zuring en distels. We betalen 65 euro per baal en ze zijn zelfs met onbeperkt voeren super netjes op gewicht.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:07

RSDICBS schreef:
Hier ben ik van leverancier gewisseld nadat ik 5 jaar dezelfde had. Bijna een uur rijden bij ons vandaan
We begonnen op 17,50 per baal,
2 jaar later voor 25 per baal voor natuurhooi rond de 150 kilo.(zelfde land zelfde hooi)
Ik had nog zeker 15 balen gereserveerd staan afgelopen najaar en deze wilde hij alleen nog voor 37,50 per baal meegeven omdat er in het hele land te weinig hooi was en er dus weinig andere keuze was.
De balen waren al overjarig (2 jaar) en er zat veel zuring en distels in maar omdat de paarden het met smaak eten altijd voor lief genomen dat we per 10 balen een 1.5 baal zuring hadden.

Toen hij besloot ter plekke na het laden van de balen te zeggen dat ze 35 per baal waren en anders mocht ik ze weer uit de bus laden, dat was het moment dat ik per direct op zoek ben gegaan naar een nieuwe leverancier.

Nu halen we voordroog (echt droger dan droog) om de hoek balen van 350 kilo zonder zuring en distels. We betalen 65 euro per baal en ze zijn zelfs met onbeperkt voeren super netjes op gewicht.


Als de balen in principe al aan jou verkocht waren en daar een prijsafspraak over was vind ik dat niet netjes. Zeker niet als het geen nieuwe balen zijn. Als ik wat afspreek op een partij blijft het die prijs. Moet ik zelf duurder nieuw inkopen moet ik dat helaas ook doorberekenen

Geef je groot gelijk dat je dan naar een ander gaat

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:09

ik heb afgelopen september 24 baal geleverd gekregen. Grote ronde balen voor 55 euro per stuk.
Geleverd vanuit Drenthe naar Twente (via kennissen). Ik betaalde eerder minder, maar ze leverden nu alleen voor mij, dus toen werd het wat duurder. Als ze meer klanten tegelijk kunnen leveren, wordt het goedkoper. Ik heb geen idee hoeveel kilo ze zijn, maar ik doe met 1 baal nu ongeveer 9 a 10 dagen. (3 paarden en een shet). Ze staan nog op de paddock dus hele dag hooi en op stal ook.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:24

Grote balen geen ervaring mee, maar hier (NL, randstad) kosten 20-25 kg baaltjes €7.-

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:09

Hoe lang doen jullie met zulke balen eigelijk? Ik bestelde er vorig jaar 30 grote vierkante (zal rond de 350 kg zijn) voor 5 paarden, maar merk dat het verbruik elk jaar sterk fluctueert en ook per paard sterk verschilt (de ene eet 6 kg, de andere onbeperkt, +/- 12 kg) . Dit jaar een paard bij en ik vind het erg moeilijk om te rekenen hoeveel nu te bestellen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:26

Ik betaal al jaren 45euro voor zo'n groot rechthoekig pak droog hooi ( onverpakt ). Zelf te halen.
Ik doe voor 3 paarden ongeveer een maand met 2 zulke pakken.

Maar deze winter niks anders als miserie en ellende gehad met hooi :x
Dus ga voor de nieuwe oogst wat anders verzinnen :+

Als er iemand een leverancier weet die droog hooi ingepakt levert midden-België, please let me know ! :D

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 13:28

Poekkie schreef:
Hoe lang doen jullie met zulke balen eigelijk? Ik bestelde er vorig jaar 30 grote vierkante (zal rond de 350 kg zijn) voor 5 paarden, maar merk dat het verbruik elk jaar sterk fluctueert en ook per paard sterk verschilt (de ene eet 6 kg, de andere onbeperkt, +/- 12 kg) . Dit jaar een paard bij en ik vind het erg moeilijk om te rekenen hoeveel nu te bestellen.


Ik doe met een pak tussen een week en 1.5 week. Pakken wegen ongeveer 450/500 kilo. Heb op moment 4 grote paarden en 3 kleintjes.