Detox? Maagsupplement? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Detox? Maagsupplement? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 20:34

Hallo, mijn paard heeft een operatie gehad en meerdere behandelingen met steeds weer verdoving en medicatie (bv bute).
Sind een tijdje reageerd hij bij aansingelen door met het rechter achterbeen te trappen.
Hij is verder niet gevoelig op maagzweren (niet gevoelig bij singel zelf bv).

Ik heb dus het 'gevoel' dat een detox wel eens goed voor hem zou kunnen zijn maar vraag me ook af of ik hem niet beter algemeen ook iets voor de maag moet geven.

Maar ik vind 1 vee verschillende detoxen (ik denk aan die van helthie horse) en ook heel veel supplementen voor maag/darmen.

Iemand ideeen/ervaringen?

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Detox? Maagsupplement? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:40

Kan toch een maagzweer zijn, mijn pony reageert ook zo en is vooral achterop haar buik gevoelig maar heeft helaas toch maagzweren.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Detox? Maagsupplement? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:57

In combinatie met de bute zou ik maagzweren toch niet uitsluiten...

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:16

Als je paard ergens gevoelig op reageert zou ik niet zo snel gaan voor een detox kuur, de lever van een (gezond) paard is prima in staat om dit zelf te doen. Als je dan toch wil ondersteunen in de proces zijn er wel kruiden die de lever ondersteunen.
Ik zou persoonlijk eerder denken aan een product als Mastic Horse, dit is een natuurlijke maagbeschermer. Ik zou in dit geval maagzweren zeker niet uitsluiten... Bij twijfel kan een da je het beste helpen.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Detox? Maagsupplement? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 11:53

De dierenarts dacht niet aan maagzweren maar meer aan een andere reden die samen hangt met zijn operatie (verspanning in de rug/schoft door probleem kogel voor) maar toch blijf ik het gevoel hebben dat er meer achter zit.
Vandaar dat ik toch ook iets voor de maag wil proberen zonder meteen naar de gastroguard te grijpen