Oerbalans of Daily Mix van HFS? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Oerbalans of Daily Mix van HFS? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 02:17

Hii,
Ik heb sinds kort een 3 jarige merrie op stal staan. Nu wil ik graag naast haar brok en hooi wat extra mineralen/ vitamine ed bijvoeren door de beloning heen nadat ze heeft 'gewerkt'. Nu lees ik veel goede verhalen over VitalStyle Oerbalans, maar zelf geef ik meer de voorkeur aan losse kruiden en OerBalans is in een brok of poedervorm.

Dus kwam ik bij HorseFitShop ook hun Daily Mix tegen. Ik weet dat het verschillende producten zijn want de een zijn kruiden en de andere is (kruiden)brok. En ze hebben niet helemaal dezelfde samenstelling. Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 producten? En welke zou het beste passen voor door de beloning naast haar krachtvoer?

Momenteel krijgt ze 2x per dag hooi en in totaal 1/1,5kg basisbrok per dag (ze komt van 2 af en een schep mais).
Als beloning gaat ze een handje muesli krijgen of slobber, met een beetje lijnzaadolie krijgen. Ik heb eerst altijd foenegriek granulaat gegeven erdoorheen of foeneknof met zeewier bij mijn oude verzorg tinker, maar ik wil eigenlijk iets completers geven wat ook geen drama is als het een keertje wordt overgeslagen (mocht mijn verzorger het vergeten dat het geen drama is zeg maar) en haar vooral niet heet maakt/ veel meer energie geeft want die heeft ze voor 10 af en toe
Mocht je iets anders weten mag je dat ook zeker laten weten ik zie inmiddels tussen alle producten de bomen in het bos niet meer!☺️

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 02:36

Dailymix heb ik geen ervaring mee, maar mijn (normaal relaxte) paard werd van Oerbalans echt enorm druk/schrikachtig/explosief dus die zou ik persoonlijk niet aanraden als je paard al genoeg energie heeft :=

BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 02:42

Yinthee schreef:
Dailymix heb ik geen ervaring mee, maar mijn (normaal relaxte) paard werd van Oerbalans echt enorm druk/schrikachtig/explosief dus die zou ik persoonlijk niet aanraden als je paard al genoeg energie heeft :=


Dat lijkt me dan idd niet echt een goed idee nee Ze heeft voor nu al genoeg energie dus dat hoeft er vooral niet nog bij

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Oerbalans of Daily Mix van HFS? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:41


BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 09:31


kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Oerbalans of Daily Mix van HFS? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:42

Ik zou eerder kijken naar bijv. de producten van Purehorse. Ik denk dat dat beter past bij wat je zoekt :) .

BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 13:23

kaylee schreef:
Ik zou eerder kijken naar bijv. de producten van Purehorse. Ik denk dat dat beter past bij wat je zoekt :) .


Welke kruidenmix raad je dan aan? Want dat zijn er meerdere voor iedere dag☺️

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:33

BM_Stables schreef:
kaylee schreef:
Ik zou eerder kijken naar bijv. de producten van Purehorse. Ik denk dat dat beter past bij wat je zoekt :) .


Welke kruidenmix raad je dan aan? Want dat zijn er meerdere voor iedere dag☺️


Ze hebben ook een box, dan krijg je iedere 2 maanden de juiste voeding voor het seizoen opgestuurd. Hier wisselen ze de mixen voor iedere dag in af. Afwisseling is heel belangrijk voor de spijsvertering. In dit geval wissel je dus iedere 2 maanden van voeding.
Als je de producten los wil kopen dan kun je het beste even contact opnemen met Purehorse zelf, zei kent haar producten het beste :o .

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:04

Ik ken de Daily Mix niet, maar knoflook zou ik nooit geven en psyllium zou ik ook zeker niet dagelijks geven. Verder zit er mais en gerst in (ik weet niet of je doel graanvrij is) en zie ik wel staan "vrij van toegevoegde suikers", maar zie ik nergens hoeveel suikers en zetmeel er wél inzitten.

Is een andere gewone balancer zoals vitalbix, vs200, jpgef, naturmineral,pure horse,... Geen optie?

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:56

Yinthee schreef:
Dailymix heb ik geen ervaring mee, maar mijn (normaal relaxte) paard werd van Oerbalans echt enorm druk/schrikachtig/explosief dus die zou ik persoonlijk niet aanraden als je paard al genoeg energie heeft :=


Wij hebben juist hele goede ervaring met Oerbalans en ken meer paarden die het er heel goed op doen. En geen van die paarden is er explosief van geworden.

Je kunt ook proefzakjes bestellen bij Vitalstyle. Wellicht ook een optie?

BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 11:03

Marie111 schreef:
Yinthee schreef:
Dailymix heb ik geen ervaring mee, maar mijn (normaal relaxte) paard werd van Oerbalans echt enorm druk/schrikachtig/explosief dus die zou ik persoonlijk niet aanraden als je paard al genoeg energie heeft :=


Wij hebben juist hele goede ervaring met Oerbalans en ken meer paarden die het er heel goed op doen. En geen van die paarden is er explosief van geworden.

Je kunt ook proefzakjes bestellen bij Vitalstyle. Wellicht ook een optie?


Heb ik idd over nagedacht! Maar ik krijg van een lieve vriendin wat Oerbalans van haar om uit te proberen☺️