Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Enquête ruwvoer paard

 
Profiel   

Hallo allemaal!
Mijn naam is Sandra en gedurende de afstudeerfase van mijn opleiding Dier en -veehouderij aan HAS Hogeschool, doe ik onder andere onderzoek naar een mogelijk verband tussen de hoeveelheid ruwvoer die een paard krijgt per dag en het aantal voerbeurten per dag. De vragen gaan o.a. over de hoeveelheid verstrekt ruwvoer per dag, het aantal voerbeurten per dag en het maximale aantal uren zonder toegang tot (ruw)voer per dag.
Het zou super zijn als jullie mijn enquête zouden willen invullen, alvast hartstikke bedankt!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 08:37 



 
Profiel   

Ingevuld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 08:44 



 
Profiel   

Ik heb hem ingevuld voor Alex. Ik ga er even vanuit dat ie precies de helft van het hooi eet wat ik ze met hun tweeën geef. Het wisselt nogal of ze hun netten leeg eten of niet. Ze versmeren ook een boel hooi. Ik heb de kilo's iets te ruim
ingeschat. We doen gemiddeld voor 2 Shetlanders met een pakje van 30 kg 5 dagen. Dus ze eten gezamenlijk 6 kg per dag voor 250 kg aan Shetlanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:00 



 
Profiel   

Kan het zijn dat ik deze al eerder heb ingevuld? Hij komt me heeel bekend voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:03 



 
Profiel   

Ingevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:05 



 
Profiel   

Hoeveel voetbeurten verdeel je het?

[ img ]

Eeuhm 1?

Maar denk niet dat die reactie weergeeft dat er echt heeeel Veul gevoerd wordt. Er is altijd voer.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:09 



 
Profiel   

Ingevuld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 10:41 



 
Profiel   

Bedankt voor het invullen allemaal, super fijn! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:40 



 
Profiel   

Ook ingevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 09:01 



 
Profiel   

Dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 11:57 



 
Profiel   

Ingevuld.
Ik vind de vraag van het gewicht van het paard weinig zeggen als je niet weet wat de schofthoogte is en het ras.
Heb je dan een shet met overgewicht of een mager paard.
Een tinker met dezelfde schofthoogte als een arabier, is ook wel een stuk zwaarder.

Verder het aantal voerbeurten;
Ik miste de optie “onbeperkt”.
Ik heb maar “1” ingevuld want het ruwvoer is gewoon echt NOOIT op.

Wat is het doel van je enquete?
Het is voor je opleiding, maar wat is het doel van je onderzoek?
Wat precies wil je ermee aantonen?

Gewicht ten opzichte van hoeveelheid ruwvoer zegt echt niks op basis van alleen leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 12:34 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp uw opmerkingen, het gaat voornamelijk om het aantonen van een mogelijk verband tussen het aantal voerbeurten en de hoeveelheid ruwvoer per dag.
Eén van de resultaten zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat paarden waarbij het ruwvoer verdeeld is over minder voerbeurten, ook minder ruwvoer krijgen (of juist meer), daarbij wordt m.b.v. SPSS ook gekeken naar de sterkte van het verband.
Op deze manier worden meerdere mogelijke verbanden onderzocht, afbakening is echter belangrijk omdat het een onderzoek is naast mijn afstudeeropdracht (waar ook veel tijd in gaat zitten). Niet alle verbanden kunnen daarom worden onderzocht (gewicht en leeftijd zouden dus bijvoorbeeld onderdelen kunnen zijn die toch niet zo interessant lijken om een mogelijk verband mee aan te tonen).
Wat betreft het aantal voerbeurten: bij de hoeveelheid ruwvoer per dag kunt u wel onbeperkt invullen, daarmee is dat gedekt en wordt het alsnog meegenomen.

Bedankt voor het invullen van de enquête! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:57 



 
Profiel   

Ingevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 11:27 



 
Profiel   

Super, bedankt! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen