Moeilijke eter wat te voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemdt
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 14:37

Poekkie schreef:
Kijk anders eens naar linamix van equifirst, al dan niet aangevuld met je pavo topsport of de booster mix.

Seniores pries is speciaal gemaakt om oudjes op gewicht te krijgen, dat lijkt me geen top uitgangspunt voor een paard dat sportprestaties moet leveren.



Ja precies dat was ik ook aan het typen _/-\o_

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Moeilijke eter wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:39

Als je toch vitaminebrokken vergelijkt, is eventueel de cavalor nutri support ook een goed alternatief voor de vital. Zit meer magnesium in. Maar wel iets synthetischer en minder lekker lijkt het. Ik geef ze allebei, maar aan andere paarden.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:40

Wat is voor jou basisvoer? In mijn ogen is dat wat hij op dagelijkse basis nodig heeft en aanvullend kunnen dan supplementen worden gegeven.
Met vital mis je alle energie en dat bijvoeren is niet bepaald een supplement. Vital is eerder een supplement als ze te weinig vitamines etc binnen krijgen

Anoniemdt
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-03-21

Re: Moeilijke eter wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 14:44

Hij krijgt nu pavo care4life als basisvoer daarbij pavo topsport (word hier gek genoef niet te druk van wat hij bij ander sportvoer wel had) en dan lijnzaad brokken waar ook nog extra vitamines inzitten maar vooral lijnzaad en 4x per jaar weerstandskuur en 2x per jaar nier kuur. Ook 2x per jaar komt de osteopaat en 1/2 x komt de tandarts.