Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welsh hengst moet dikker, maar eet slecht

 
Profiel   

Mijn paard is heel snel heel veel aangekomen van de combi Happy Summer Mix van Horsefood en sojaschroot. Die muesli is van zichzelf al heel vettig/veel oliƫn maar je hoeft er dan dus geen extra olie overheen te doen. De meeste vinden het ook echt heerlijk, hier doen ze er echt een moord voor.. wie weet is het wat voor je.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:24 



 
Profiel   

Ik zou het toch medisch zoeken, dit lijkt mij niet normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:33 



 
Profiel   

Kan het zijn dat je ook weer gestopt bent met de gastrogard? Als het een maagzweer is is de juiste behandeling namelijk een maand de volle dosering en dan nog een maand een halve dosering per dag uit mijn hoofd. Dus het is logisch dat als je nu stopt dit de klachten gelijk terug brengt.. Bij gastrogard zie je vaak binnen 2/3 dagen verbetering in bv eetlust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:39 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Ik zou het toch medisch zoeken, dit lijkt mij niet normaal.


Ik ga zo de Linghehoeve bellen en hem eens binnenste buiten keren. Ik ben ook van mening dat er iets gewoon niet goed zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:43 



 
Profiel   

Idd ben je gestopt met de maagmedicatie? Die van mij at ook bijna niks qua slobber meer en sinds ze nu een maand op medicatie staat gaat het weer goed. Vorige week begon ik met een derde minder en gelijk weer moeilijk eten.. kijk anders even in het maagzweer topic. Staat veel info en ervaringen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:44 



 
Profiel   

Riviera87 schreef
Kan het zijn dat je ook weer gestopt bent met de gastrogard? Als het een maagzweer is is de juiste behandeling namelijk een maand de volle dosering en dan nog een maand een halve dosering per dag uit mijn hoofd. Dus het is logisch dat als je nu stopt dit de klachten gelijk terug brengt.. Bij gastrogard zie je vaak binnen 2/3 dagen verbetering in bv eetlust.


Hij heeft 7 dagen gastrogard gekregen en dan zouden we verbetering moeten zien. Echter was er toen geen verbetering. Pas iets later heb ik fibrebeet en SP weer geprobeerd en toen at die dat weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:48 



 
Profiel   

Heb je al Merrie brok geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:56 



 
Profiel   

Secretly schreef
Heb je al Merrie brok geprobeerd?


Zoals je kan lezen in mijn eerste bericht en op pagina 2 geef ik aan dat hij merrie brok heeft gehad en hier niet naar omkijkt.

Het is waarschijnlijk niet zo dat hij het niet lust, maar dat die niet eet.

Maandag 3 uur gaan we naar de kliniek en gaan we hem binnenste buiten keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:37 



 
Profiel   

Eet hij ook geen snoepje, appel, wortel of zoiets?
Niet dat je dat in grote hoeveelheden kan voeren, maar misschien maakt dat duidelijk of het gaat om iets niet lusten of gewoon niet goed kunnen eten?

Beetje zout toevoegen in de pulp kan ook nog wel eens schelen. Of gewoon om te proberen eens met iets wat zoet is mengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:42 



 
Profiel   

Jessix schreef
Eet hij ook geen snoepje, appel, wortel of zoiets?
Niet dat je dat in grote hoeveelheden kan voeren, maar misschien maakt dat duidelijk of het gaat om iets niet lusten of gewoon niet goed kunnen eten?

Beetje zout toevoegen in de pulp kan ook nog wel eens schelen. Of gewoon om te proberen eens met iets wat zoet is mengen.


Ik snap je bedoeling, snoepje eet hij soms wel en soms niet, maar het lijkt mij dat die gewoon echt vooral ruwvoer moet gaan eten als in hooi of SP ofzo. Hij lust het wel degelijk want hij valt er paar dagen op aan en dan ineens niet meer. Ik heb 3 verschillende soorten hooi geprobeerd en 10 verschillende soorten brok, muesli, slobbers enzovoort. Dus nee ik geloof niet dat het te maken heeft met lust ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 10:45 



 
Profiel   

Zorgelijk... Goed dat je naar de kliniek gaat. Hopelijk komt daar iets uit waar je wat mee kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:21 



 
Profiel   

ja wat raar, goed dat je het na laat kijken hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:30 



 
Profiel   

Ik zat ook al te denken, kun je m niet eens een weekje op pijnstillers zetten, dan kun je misschien ontdekken of hij pijn heeft. Maar als je naar de kliniek gaat, dan zal dat wellicht ook besproken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:55 



 
Profiel   

Als het de maag is heb je kans dat pijnstillers het verergeren dus zou dat niet maar zomaar doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:59 



 
Profiel   

Pijnstillers zouden ook niet mijn eerste keus zijn, heb je de optie hem op het land te zetten?
Goed dat je doorpakt en maandag direct terecht kunt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 12:19 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Pijnstillers zouden ook niet mijn eerste keus zijn, heb je de optie hem op het land te zetten?
Goed dat je doorpakt en maandag direct terecht kunt!


Hij kon binnenkort wel op het gras, maar daar heb ik in de winter of eventueel droogte niks aan. Ik hoop echt dat we iets kunnen vinden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 12:22 



 
Profiel   

Voeg even tijdelijks iets zoets toe door het voer, appelstroop bijv. Dan krijgt hij nog iets binnen wellicht tot je bij de DA bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 23:55 



 
Profiel   

Hij had vanmiddag wel zijn fibrebeet weer op. Hij eet net genoeg om zichzelf op de been te houden zoals het er nu naar uit ziet.
Zondag avond mag hij niets meer eten voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 00:12 



 
Profiel   

nou moet ik wel zeggen dat mijn ponys vaak ook zitten te miepen als ze alleen fibrebeet krijgen, dat vreten ze niet.
alleen seniores priores ook niet, die twee gemengd gaat net aan maar eten ze dan met lange tanden.
het gaat er alleen met smaak in als er lekkere muesli aan het eind doorheen gaat.

hoe is hij verder kwa humeur dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 07:38 



 
Profiel   

Ik deed er bij mn hengst een schep appelmuesli doorheen.

Ts ik denk toch dat er meer aan de hand is. Keer eerder gezien bij een welsh hengst,zat onder de maagzweren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 08:25 



 
Profiel   

Ellepel en cemyls dat zou ik ook denken ja, maar appel muesli had ik inderdaad maar dat hoefde hij ook los niet.

Ik hoop echt dat er maandag wat uitkomt want je wordt er moedeloos van. Als het inderdaad maagzweren is dan denk ik wel heel ernstig want de gastrogard hielp niet na 7 dagen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 10:00 



 
Profiel   

afwachten hoe het dan gaat maandag, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 12:30 



 
Profiel   

Laat hem eens goed nakijken op problemen met nieren of lever. Bij veel dieren verdwijnt de eetlust dan. Wat ze de ene keer nog lusten/eten hoeven ze de volgende keer niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 13:03 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Laat hem eens goed nakijken op problemen met nieren of lever. Bij veel dieren verdwijnt de eetlust dan. Wat ze de ene keer nog lusten/eten hoeven ze de volgende keer niet meer.


Dat is een goede om te onthouden! Ik heb hem vannacht op stal gehad. Super onrustig en niks tot misschien heel weinig gedronken. Wel weer zijn fibrebeet en sp op, maar ook bijna geen hooi weer.
Ben echt benieuwd of er maandag iets uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 19:43 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn hond meegemaakt dat ze een negatieve associatie kreeg bij het voer dat ze kreeg toen ze maagproblemen had. Inderdaad ook twee, drie dagen het lusten en daarna niet meer, dan ander voer en hetzelfde liedje, voeraversie noemde de dierenarts dat. Ik weet niet of zoiets ook bij paarden kan, maar moest er ineens aan denken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen