Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Welsh hengst moet dikker, maar eet slecht

 
Profiel   

Pfff 10 kilo is natuurlijk niet veel... Hij ziet er echter wel veel beter uit! En uit eigen ervaring: bij een paard van +/- 600 kg verschilde het wel eens 30 kilo per dag. Dus wie weet is het wel meer dan 10 kilo er bij..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 19:17 



 
Profiel   

Wildgirl, dat heb ik geprobeerd maar ik heb daar te weinig merries voor en te weinig gras. De merries lopen overdag in de wei op een apart stuk.

Gras is 2 jaar geleden gezaaid en bemest met giermest en kunst mest. Wel ontzettend lang nu want ik had dit jaar veel meer dan voorgaande jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 21:53 



 
Profiel   

Voor degene die het interessant vinden heb ik een update want we zijn er natuurlijk nog steeds niet.

Afgelopen woensdag ben ik weer met hem naar de weegschaal gegaan en wat was ik blij!! Ik heb hem daar om zijn nek gevlogen want hij woog 220 kilo!!! 22 kilo meer dan de vorige keer!!!

Ik moet zeggen dat hij ook veel meer rust heeft nu. Vaak als ik er was dan liep hij toch nog wel wat heen en weer en dat vond ik al niet zo zorgelijk, maar nu staat die bij het draad te wachten tot dat hij zijn eten krijgt. Hij zal nooit zo'n eter zijn zoals de meeste welshen want hij laat het gerust ook paar uur staan na een paar happen, maar over het algemeen eet hij het zo over de hele dag door toch op.

Wordt natuurlijk straks nog wel even spannend als hij op stal moet en er geen gras meer is al heeft hij de hele wei voor zichzelf alleen nu dus ik denk dat er voor hele lange tijd voor 1 pony wel gras is.

Klein overzicht:
3 mei 188 kilo
29 juli 198 kilo
18 augustus 220 kilo

Ik ben er nog niet want de bovenlijn moet nog een stuk voller, maar met het voer wat hij nu krijgt en ook echt op eet moet het denk ik wel gaan lukken als hij straks ook in training gaat.
Voor nu krijgt hij 2x per dag: 1 (al natte) schep pulp, 1 schep merrie brok van havens, halve schep sojaschroot, kwart schep appel muesli(gek op appel), 50ml olie. Daarbij natuurlijk 24/7 op het gras en af en toe wat hooi.

We hebben paar weken terug ook een fotoshoot gedaan want eindelijk durfde ik dat!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 07:26 



 
Profiel   

Wat fijn dat hij bijtrekt ts! Het is een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 07:32 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Wat fijn dat hij bijtrekt ts! Het is een plaatje!

Ja ik ben zo blij als een klein kind. Vanaf januari al aan het struggelen en dan eindelijk resultaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 07:36 



 
Profiel   

Je bent goed bezig en hij ziet er echt al stukken beter uit. Ik heb niet alles goed doorgelezen maar zou je nog iets door het voer (supplement) kunnen doen voor ontspanning?

Of zou voor komend dekseizoen het een optie zijn om hem een van je merries te laten dekken en er dan meteen bij te laten vanaf eerste dekking? Dat hij dan meer rust heeft?

Uiteindelijk kom je er wel uit, gelukkig heb je eigen plek en kan je verschillende opties proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 07:47 



 
Profiel   

Ik heb nog niks geprobeerd daarin omdat die nu gewoon rustig is, maar de ervaringen zijn ook verschillend met supplementen die rustgevend zijn en dan ben ik daar een beetje sceptisch in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 08:01 



 
Profiel   

Topic helemaal doorgelezen. En wat istie opgeknapt zeg! Hij heeft het getroffen met zo'n baas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:42 



 
Profiel   

Dagahra schreef
Topic helemaal doorgelezen. En wat istie opgeknapt zeg! Hij heeft het getroffen met zo'n baas :D

Dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:55 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met je knappie? Gras in de wei valt terug, en ben benieuwd of je dat al ziet..hopelijk een mooie winter op gewicht blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:01 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Hoe gaat het nu met je knappie? Gras in de wei valt terug, en ben benieuwd of je dat al ziet..hopelijk een mooie winter op gewicht blijven.


Zie helaas dit net aangemaakte topic:
[MD] Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:53 



 
Profiel   

Dustinlover schreef
Hannanas schreef
Hoe gaat het nu met je knappie? Gras in de wei valt terug, en ben benieuwd of je dat al ziet..hopelijk een mooie winter op gewicht blijven.


Zie helaas dit net aangemaakte topic:
[MD] Zie ik nog iets over het hoofd, pony komt slecht aan


Ik ga lezen! Jammer, nog een lastig euvel dus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen