Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vervanger voor safe & sound (dodson & horell)

 
Profiel   

Blijkbaar heeft de brexit het gevreesde resultaat, ik kan m'n voer niet meer krijgen... Ik zit al een paar weken te zoeken en te hopen, maar vooralsnog lijken de voor mij bekende verkooppunten zonder te zitten. Echt onnoemlijk balen, ik geef het voer denk ik al 10-15 jaar met enorme tevredenheid, en nu lijkt het alsof daar een eind aan komt.... Met de frase "Never change een winning team" in m'n hoofd en licht autistisch trekjes vind ik het toch wel spannend over te stappen naar wat anders, maar ja, wellicht is de tijd daar. M'n voer is volgende week toch echt op...

Iemand enig idee of er een (verkrijgbaar) product is dat als goede vervanging kan dienen? Soort vergelijkends, geschikt voor dikke gevoelige paarden en zonder luzerne?

Of heeft iemand DE gouden tip voor een verkooppunt die het nog wel heeft liggen?

Ik hoop stiekem dat dit alleen problemen zijn doordat brexit nog 'nieuw' is en de rompslomp er omheen een kwestie van wennen is en uiteindelijk meer geolied gaat lopen, maar ik ben er bang voor.....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 04:03 



 
Profiel   

Meng je er medicatie in? Of zou een vitamine brok ook voldoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 05:54 



 
Profiel   

Ik voerde vroeger ook graag dodson&horrell, maartoen verhuisd en hier slecht verkrijgbaar. Ik vind marstall ook erg fijn,voer nu de vito voor mijn dikke pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 07:33 



 
Profiel   

Ik heb het ook een tijd gevoerd, maar doordat ik er zo ver voor moest rijden ben ik uiteindelijk overgestapt op Marstall Vito, en daar ben ik ook erg tevreden over. Ik voer het in combinatie met Marstall Force.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 07:40 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ik heb het ook een tijd gevoerd, maar doordat ik er zo ver voor moest rijden ben ik uiteindelijk overgestapt op Marstall Vito, en daar ben ik ook erg tevreden over. Ik voer het in combinatie met Marstall Force.

Force voer ik ook erbij. Maar meer omdat ze hier maar een heel klein beetje krachtvoer krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 09:26 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Meng je er medicatie in? Of zou een vitamine brok ook voldoen?


Ze krijgt er een vitamine korrel door en dan vul ik aan met een volle schep s&s. Ook idd voor de supplementen om te mengen, en om de vitamine korrels binnen te krijgen, ze eet niet alle even goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 09:38 



 
Profiel   

zonder luzerne: Agrobs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 10:01 



 
Profiel   

Misschien is de ruwvoermix met timothee van vitalbix iets? Die is speciaal zonder luzerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 10:16 



 
Profiel   

Dodson & Horell is inderdaad niet meer zomaar te krijgen.

Er zijn nogal wat supplementen en voeders waarvoor beperkingen gelden vanwege de vereisten voor europese gezondheidscertificaten. Veel vallen onder een bepaald groep dat is uitgesloten totdat de fabrikanten verklaren dat ze geen producten van dierlijke oorsprong hebben gebruikt.

Die verklaringen duren behoorlijk lang en niet alle fabrikanten hebben de mogelijkheid om ze aan te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:08 



 
Profiel   

Ik ben erg fan van de equifyt voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:38 



 
Profiel   

Heeft Rene Wielens het ook niet meer?
Anders misschien eens vragen bij purepaardenvoeding of ze iets vergelijkbaars heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:45 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Blijkbaar heeft de brexit het gevreesde resultaat, ik kan m'n voer niet meer krijgen... Ik zit al een paar weken te zoeken en te hopen, maar vooralsnog lijken de voor mij bekende verkooppunten zonder te zitten. Echt onnoemlijk balen, ik geef het voer denk ik al 10-15 jaar met enorme tevredenheid, en nu lijkt het alsof daar een eind aan komt.... Met de frase "Never change een winning team" in m'n hoofd en licht autistisch trekjes vind ik het toch wel spannend over te stappen naar wat anders, maar ja, wellicht is de tijd daar. M'n voer is volgende week toch echt op...

Iemand enig idee of er een (verkrijgbaar) product is dat als goede vervanging kan dienen? Soort vergelijkends, geschikt voor dikke gevoelige paarden en zonder luzerne?

Of heeft iemand DE gouden tip voor een verkooppunt die het nog wel heeft liggen?

Ik hoop stiekem dat dit alleen problemen zijn doordat brexit nog 'nieuw' is en de rompslomp er omheen een kwestie van wennen is en uiteindelijk meer geolied gaat lopen, maar ik ben er bang voor.....

Bel diervoeders Zoetermeer eens, wellicht hebben zij het nog op voorraad. Ik heb het er laatst nog zien liggen. Zie dat je in Zuid-Holland woont. Je kunt Highstreet diervoeders vragen of zij het evt hebben, die bezorgen ook nog eens aan huis in ZH, echt ideaal. Kunnen je vast ook adviseren want die doen veel graan/melassevrij natuurlijk voeder verkopen.

Verder zou ik het idd bij agrobs of equifyt zoeken. Mijn paard vond de agrobs alpengruen muesli heerlijk. Is niet echt muesli maar meer gras en kruiden. Is ook zonder luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:47 



 
Profiel   

Ik denk als eerste aan de Agrobs Alpengrun muesli, evt met de leicht genuss voor meer vulling erdoor gemengd. Dat kun je in de buurt halen. Maar ik vermoed dat Marstall ook wel iets passends heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:04 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Blijkbaar heeft de brexit het gevreesde resultaat, ik kan m'n voer niet meer krijgen... Ik zit al een paar weken te zoeken en te hopen, maar vooralsnog lijken de voor mij bekende verkooppunten zonder te zitten. Echt onnoemlijk balen, ik geef het voer denk ik al 10-15 jaar met enorme tevredenheid, en nu lijkt het alsof daar een eind aan komt.... Met de frase "Never change een winning team" in m'n hoofd en licht autistisch trekjes vind ik het toch wel spannend over te stappen naar wat anders, maar ja, wellicht is de tijd daar. M'n voer is volgende week toch echt op...

Iemand enig idee of er een (verkrijgbaar) product is dat als goede vervanging kan dienen? Soort vergelijkends, geschikt voor dikke gevoelige paarden en zonder luzerne?

Of heeft iemand DE gouden tip voor een verkooppunt die het nog wel heeft liggen?

Ik hoop stiekem dat dit alleen problemen zijn doordat brexit nog 'nieuw' is en de rompslomp er omheen een kwestie van wennen is en uiteindelijk meer geolied gaat lopen, maar ik ben er bang voor.....



Ook niet meer via Ignace Lootvoet?

https://www.animalroyal.com/nl/cat/paar ... n-horrell/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 16:12 



 
Profiel   

Ik heb lang geleden ook Safe & Sound gevoerd maar ben al veel eerder overgestapt omdat het leveren niet altijd goed liep.
Heb nu Pure Easy of Pure Working om mijn vitamine brok (Victorious Secret van zelfde winkel) mee te vermengen.
Ze vinden het heel lekker en het is luzerne vrij en heel laag in suiker/zetmeel gehalte en zonder toegevoegd ijzer (wat ik ook belangrijk vind).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 18:16 



 
Profiel   

Bedankt jetm, ik ga er naar kijken!

Ik had nog een zak gevonden bij een veevoeder handel in Zoetermeer. En rene wielens had uiteindelijk ooo weer een zak voor me gelukkig. Ik kan even vooruit maar hoop niet dat het volgende keer weer krap wordt, dus oriƫnteer mij alvast op wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:13 



 
Profiel   

Mocht het alsnog niet meer lukken om aan meer te komen, is de fibermix van Vitalbix dan geen goede vervanger om je vitaminebrok mee te mengen? Die is wel goed te krijgen hier. Zelf vind ik de leicht genuss van Agrobs ook fijn, maar die moet ik steeds bestellen en daardoor minder handig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen