Afvallen door Gluco Balance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 11:15

Zijn er hier bokkers die hebben ervaren dat hun paard/pony afviel door Gluco Balance?

Afbeelding
Dit is mijn pony, die nu sinds 10 maart Gluco Balance krijgt omdat we al met hem aan het wennen waren met gras. Hij is zo'n 3 jaar terug hoefbevangen geweest dus we zijn sindsdien erg voorzichtig.
Hij loopt redelijk wat KM voor de wagen en ohz met kids en krijgt 3x per dag hooi, 3 voerscheppen vitalbix fibermix grasmix en ongeveer 750gr vitalbix Active+

Dit is de pony eind maart
Afbeelding

Begin april

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:18

Ik geef het hier juist voor het afvallen, verbeteren vd stofwisseling in combinatie met uiteindelijk de overgang naar het gras.

Zegt google
Voor de ondersteuning van de suikerstofwisseling. Bij een overmaat aan suikers en zetmeel opgenomen uit de voeding o.a. fructosamine in gras en hooi.

Indicaties
Verstoorde suiker stofwisseling
Te zware dieren
Bij overmatig consumeren van fructosamine uit Engels Raaigras
Oudere dieren


Is de pony oud? Ik vind hem er sowieso wat schraal uit zien, evenals zn vacht.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:51

Syl heeft er wel beter uit gezien :(:)

Glucobalance helpt bij het afvallen door de suikerspiegel gelijkmatig te houden. Blossom is er toen ook goed op afgevallen :)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:55

Dat heeft die van mij ook gehad, overlegd met de DA, de dosis gehalveerd (heeft eczeem). :j Sterkte!

xxxmh

Berichten: 3486
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:12

Bijrijdpaard is in mei 2020 bevangen geworden en sindsdien gevoerd en hooi afgewogen, 3 kilo in de ochtend, middag en avond dus 9 kilo op een dag en een handje muesli met 1 schepje gluco balance. Onderste foto paar dagen voor ze bevangen werd en boven in februari of maart 2021.
Afbeelding

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 12:37

Oke het afvallen is dus redelijk normaal. Dan moet ik wellicht de dosering verminderen.
Zondag gaan ze paar uurtjes wennen op het land, dus voor nu laat ik het even zo, maar mocht hij niet echt aankomen door gras dan toch verminderen.

(is dit spul ook voor mensen? Vraag ik voor een vriendin :') )

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:40

Jenkins schreef:
Oke het afvallen is dus redelijk normaal. Dan moet ik wellicht de dosering verminderen.
Zondag gaan ze paar uurtjes wennen op het land, dus voor nu laat ik het even zo, maar mocht hij niet echt aankomen door gras dan toch verminderen.

(is dit spul ook voor mensen? Vraag ik voor een vriendin :') )


De eerste 4 ingrediënten hebben bij dierproeven potentie getoond om preventief te werken tegen diabetes en om als er eenmaal diabetes is, de bloedsuikerspiegel gemakkelijker correct te houden. De rest van de ingrediënten heb ik niet nagezocht.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:42

Mijn paard kreeg dit ivm bevangenheid en mijn 2 shetten krijgen die ook gedurende het weideseizoen..

Alle 3 zijn ze er nooit gewicht mee verloren -O-

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:07

Jenkins schreef:
Oke het afvallen is dus redelijk normaal. Dan moet ik wellicht de dosering verminderen.
Zondag gaan ze paar uurtjes wennen op het land, dus voor nu laat ik het even zo, maar mocht hij niet echt aankomen door gras dan toch verminderen.

(is dit spul ook voor mensen? Vraag ik voor een vriendin :') )

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/phy ... xnEALw_wcB

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:46

Die van mij heeft het ook gehad, maar is er niks van afgevallen

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:23

Afbeelding
Mijn pony is mede door de gb goed afgevallen. Wel in combinatie met beweging maar heb zeker het idee dat het heeft bijgedragen

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:47

Mijn merrie is sinds ze aan de gluco balance zit zeker 25 kilo afgevallen (ja, ze is gewogen)
Of het nou echt komt door de gluco balance of door ander weidebeheer is gissen, maar ik blijf het in een onderhoudsdosis geven (met elke zes weken twee stopweken)
Ze vind het lekker en lijkt echt beter in haar velletje te zitten :)

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Afvallen door Gluco Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:00

weidebeheer is heel belangrijk bij gevoelige paarden, bij koud zonnig weer nooit op de wei zetten ivm het hoge fructaan gehalte. Alleen de wei op lang uitgebloeit gras, of gras dat vol in bloei staat, dit gras heeft alle suikers opgebruikt.Niet op kort verbrand door de droogte gras. Niet op weilanden met veel Engels raaigras of kweekgras voor koeien, allemaal gevaarlijk. Je kan een track maken(maar die mogelijkheid is er niet voor iedereen dat besef ik)en dan aan strookbegrazing doen. Een paard kan heel prima op alleen hooi leven(goed struktuurrijk hooi, pavo quickscan doen, dan kun je zien hoe het suiker, energie en eiwitgehalte is in het hooi. Goede mineraal/zout liksteen(zonder ijzer ) . Mijn paarden zijn allebei gevoelig, en leven al jaren zo, ze hebben niets extra´s nodig. Hooi uit slowfeeders. Mijn oudje(is er inmiddels niet meer) kreeg wel vitalbix de slobber variant, zonder granen in de winter. Dat was voldoende, hij kreeg onbeterkt hooi uit slowfeeders. De andere 2 niet, dat weeg ik af, 12 tot 14 kilo per paard( beide 1.58 hoog, fries en quarter) Ik moet er ook niet van af wijken, want dan worden ze snel weer te dik. En bewegen, ze staan 24/7 buiten, en de fries is met pensioen, de quarter wordt recreatief gereden. Glucobalance deed hier niets.