Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vervanging voor Dengie

 
Profiel   

Ik voer al enkele tijd mijn 3 paarden Dengie; echter door de Brexit hebben zij doen besluiten niet meer te exporteren.
Ik heb 2 PRE’s die absoluut niet tegen teveel aan suiker/zetmeel kunnen, en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Ze krijgen nu de Dengie Hi-Fi Molasses Free (Suiker 2,5 en Zetmeel 1,5), Dengie Healty Tummy (Suiker 4,5 en Zetmeel 2), en de Healty Hooves(Suiker 2,5 en Zetmeel 1,5).
Ik ben op zoek naar gelijkwaardige producten (dus complete fibre feed) met een zo laag mogelijk suiker/zetmeel gehalte en uiteraard Melasse/Graan vrij.
Van oa Cavalor Fiber Force kregen ze al jeuk :(

Momenteel heb ik alleen nog Hartog Digest op het lijstje staan, iemand nog ideeën?

Mijn dank is groot!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 16:45 



 
Profiel   

Staat hier wat tussen? https://www.zooplus.nl/shop/paarden/voer/graanvrij

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 16:49 



 
Profiel   

Ik voer Pure feed, is dat een optie?
Komt ook uit Engeland maar is hier nog wel te krijgen bij:
www.purepaardenvoeding.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:11 



 
Profiel   

Ik ben erg tevreden over equifyt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:15 



 
Profiel   

mijn oudje kon goed marstall wiesen fasern eten. de cobs vielen te zwaar. verder ben ik wel gek van faser light en bergwiesen mash van marstall Ik probeer zelf altijd te beperken in luzerne, zo ben ik op sainfoin thimotee hay gekomen van equifyt. equifyt en agrobs hebben meerdere goede voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:34 



 
Profiel   

Jammer he, dat ze niet meer leveren. Ik was er zo tevreden mee. Eindelijk een voer wat mijn paard graag at.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:34 



 
Profiel   

Ik geef mijn paard vitalbix, erg tevreden over. De standaard brok (daily complete) bevat 2.7% suiker en 3% zetmeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:37 



 
Profiel   

Ach dat is jammer!
Gaan ze helemaal niet meer leveren naar Nederland? Zonde!! Had gehoopt dat het nog wel omgang zou komen. Het beviel me heel goed.

Lees even mee.
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 14:38 



 
Profiel   

Vitalbix Fiber Mix? Toevallig vorige week een baal gehaald. Is ook zonder luzerne, naast de voedingslijn met luzerne. Ik voer zelf Agrobs, de Alphengrün muesli en mash, maar had ook even wat problemen met leveren. Daarbij is het behoorlijk duur. Pure Feed zou voor mij ook een alternatief zijn, maar ook dat moet weer uit Engeland komen en is maar bij een leverancier te krijgen.

Als Vitalbix een optie is (dwz je paard doet het er goed op) dan is het wel een goed, betaalbaar en Nederlands alternatief wat goed verkrijgbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 15:08 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb.
In de zomer voer ik amper bij maar nu we weer richting najaar en winter gaan moet ik wel wat verzinnen.
Mijn paard kreeg ongeveer 1 kg Dengie Hi-FI gemengd met een handje muesli en vitaminekorrel.
Nu zoek ik dus weer een luzerne-achtig mix maar niet zo grof als die van Hartog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 17:42 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik schop dit topic even omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb.
In de zomer voer ik amper bij maar nu we weer richting najaar en winter gaan moet ik wel wat verzinnen.
Mijn paard kreeg ongeveer 1 kg Dengie Hi-FI gemengd met een handje muesli en vitaminekorrel.
Nu zoek ik dus weer een luzerne-achtig mix maar niet zo grof als die van Hartog.


Na heel wat gezoek ben ik nu tevreden met Hartog Digest en Agrobs Aspero. Maar mocht Dengie weer leverbaar worden ga ik uiteraard weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:25 



 
Profiel   

hugho heeft ook 2 soorten luzerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 23:36 



 
Profiel   

Een van mijn paarden krijgt Florian Horsefood (de Basic Growth) en doet het daar heel erg goed op. Ze hebben ook andere varianten die volgens mij laag in suikers zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:09 



 
Profiel   

fransje kijk eens naar de fibermix van vitalbix?

https://vitalbix.com/webshop/aanvullend ... fiber-mix/

of anders de optiform van Mijten
https://www.mijten.be/nl-be/hippalgo-op ... 20015%2015
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen