Optiform versus Vitalbix fiber mix+

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nnicolex

Berichten: 1231
Geregistreerd: 12-11-06

Optiform versus Vitalbix fiber mix+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 21:03

Hoi Bokkers,

Ik voer al jaren naar tevredenheid Optiform van mijten. Mijn paard heeft zware pollenallergie icm met het headshakingsyndrome. Het goed houden van het darmstelsel en afvoer afvalstoffen is bij hem een voorwaarde om de allergieen en headshaking acceptabel te houden.

Nu is het zo dat optiform zo ontzettend moeilijk verkrijgbaar is in de regio waar ik woon. Voorheen bestelde ik het vaak bij petsplace maar heb al regelmatig gehad dat het niet op voorraad was. Nu kwam ik vandaag vitalbix fiber mix+ tegen en twijfel of ik hier naar toe over wil stappen. Mijn grootste angst is dat paard hier niet goed op reageert en hij heeft al een zware periode door zijn allergie en het headshaken.

Het is volgens mij nog vrij nieuw op de markt dus vraag mij af of er misschien bokkers ervaring hebben of zelf zijn overgestapt?

Ik heb op voervergelijk al een vergelijking gemaakt en lijkt er voornamelijk op dat optiform (meer) probiotica bevat en dit lijkt mij wel beter voor zijn darmen/afvalstoffen?

Ik hoor het graag!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Optiform versus Vitalbix fiber mix+

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:38

Ik voer de fiber mix van vitalbix! Ik ben er erg tevreden over. Mijn kieskeurige merrie is er gek op. Alleen is het wel vrij basic, dus volgens mij alleen grassoorten en de structuurbrokjes met lijnzaadolie. Dan is de optiform completer met probiotica etc. Doordat het een vrij basic grasmix is denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat je paard er slecht op reageert.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:46

oh he toevallig want ik heb ook optiform gegeven aan mijn ruin met pollenallergie.
moet wel zeggen dat ik er mee gestopt ben omdat ze op de wei staan nu en hij niet meer schud.
maar je kunt het ook bij bol.com bestellen?
verder is het denk ik toch een kwestie van uitproberen.
moet wel zeggen dat ik het ook een heel interessant product vind en dit zeker wel zou willen proberen bij mijn ruin.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Optiform versus Vitalbix fiber mix+

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:56

Ik bestel het altijd via de site van Mijten zelf, dat gaat heel goed eigenlijk

nnicolex

Berichten: 1231
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Optiform versus Vitalbix fiber mix+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 22:28

Ik heb inderdaad nu bij bol.com weer twee zakken optiform besteld, kan ik weer even vooruit. Denk inderdaad dat optiform completer is voor hem dus hou het maar even hier bij.