pavo fiber nuggets samen met agbrobs en suplimenten/kruiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

pavo fiber nuggets samen met agbrobs en suplimenten/kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 12:52

Ik weet dat een paard maximaal 2kg krachtvoer (brokken) per voerbeurt kan verwerken.


Maar nu geef ik mijn jonge haflinger ongv 350/400 gram agrobs alpen meusli. En wat kruiden en ongv 120 gram equilin grow

nu wil ik dit beetje aanvullen met pavo fiber nuggets (geweekt) maar als ik dit week is het best een hoeveelheid. Ik geef denk ik ongv halve schep (droog)

Kan ik dit gewoon mengen met zijn bakje 'krachtvoer' de meusli van agrobs is wel erg licht vind meer een ruwvoerstructuur.

Hij krijgt maar 1x per dag eten van mij. En staat voor rest 24/7 buiten waarvan nu opbouwend 3 uur op het land.

maar kan ik zo bak in 1x geven? vind het best wat namelijk. Rede dat ik de nuggets wil geven is ivm eiwitten en groei van mijn 3 jarige

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: pavo fiber nuggets samen met agbrobs en suplimenten/kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:55

Ja hoor dat kan makkelijk.
Je gaat uit van het droog gewogen gewicht. En dan zit je nog niet op 1 kilo.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: pavo fiber nuggets samen met agbrobs en suplimenten/kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:01

Fiber nuggets zijn geen krachtvoer maar ruwvoer en de muesli is ook meer ruw dan krachtvoer. Dat is dus geen probleem.
Wij voeren de Fiber Nuggets ook ( een halve schep per keer en als dat geweekt is dan zet het uit dus lijkt heel veel). Je moet sowieso uitgaan van droog gewicht en met dit soort voer is er al helemaal geen probleem. Dit is niet te vergelijken met dezelfde hoeveelheid krachtvoer als biks of granen.

Overigens ga ik bij krachtvoer uit van niet meer dan 1 kilo per voerbeurt, wat ik overigens nog niet eens per dag geef ;-)

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:05

Pavo Fibrenuggets is een ruwvoer, dus dat zit wel goed. Mijn pony krijgt het ook, maar het duurt wel lang voordat ze het op heeft. :Y)