Paarden voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Paarden voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 18:02

Hey kent iemand goeie voer merken
Ik zoem wat extra voor buiten paarden ik heb er 2 14 en 28 die staan ondanks slechte weer hele dag buiten dus zoek iets voor er bij het liefst geen slobber die van 28 krijg dat soms (door de boer)

En ik wil wat extra geven voor dit weer omdat ik die van 14 soms ga longeren ze zijn niet meer rijbaar

Ik ben pas 19 dus mijn buget is niet hoog

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paarden voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:53

Het topic verhuist naar Voeding en Supplementen:

VSW -> VS

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Paarden voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:55

Een vitaminebrok misschien? Vitalbix, metazoa, marstall force, er zijn er genoeg.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paarden voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:58

Wat voor ras is het en hebben ze de neiging om eerder te mager of te dik te worden? Vallen de spieren weg? Hoe is de rug? Zijn ze gekend met allergies of maagproblemen?

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 21:55

Poekkie schreef:
Wat voor ras is het en hebben ze de neiging om eerder te mager of te dik te worden? Vallen de spieren weg? Hoe is de rug? Zijn ze gekend met allergies of maagproblemen?


Die ene van 28 is nog te mager en moet aan komen en staat al jaren buiten krijgt als goed us 2* per dag slobber

Die van 14 is fit alleen heeft axtatie (evenwicht stoornis) dus mag niet meer worden bereden
Deze van 14 staat nu vanaf 30 april 24/7 buiten omdat hij nu bij mij staat

Ze krijgen onbeperkt gras en krijgen soms wat kuil bijgevoerd

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 21:55

Jeika schreef:
Een vitaminebrok misschien? Vitalbix, metazoa, marstall force, er zijn er genoeg.



Waar kan ik deze vinden want ze staan buiten dus kan nergens bakken ophangen wegens nog geen schuil huis
En wat is ongeveer de prijs

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:23

Waarom geen slobber?
Mijn 21 jarige krijgt seniorenvoer + speedibeet (15 minuten weken met lauw water en je hebt een voedzame maaltijd).

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:47

Een oudje dat te mager staat zou ik wel meer geven dan vitaminebrok.

Equifirst linamix zou mijn eerste keuze daarvoor zijn (ja bevat best wat zetmeel ook, beware of the ‘naturals’ bokt brigade die doodsbang is hiervoor). Is wel redelijk duur, rond de 25 euro per zak.

Als je wel slobber kan geven (ik zet dat een dag van tevoren klaar, dus 2 bakken en dan altijd de ene geven en de andere bak terug gaan halen en vullen), dan equifyt zupa (16 €/20 kg), pavo fibrebeet (16€/15 kg), pavo speedibeet (15,5€/20 kg) of seniores pries. Of goedkoper: een mengsel van bietenpulp en zemelen (beiden rond de 10€/25 kg) aangevuld met een vitaminekorrel en eventueel lucerne.
En een goede schuit olie doorheen het voer.

Als je per se geen slobber wil en goedkoper dan de linamix, kan je eventueel ook kijken naar voer voor oudere paarden. Pavo 18+, etc.

Voor de andere zou ik niet te veel bijgeven, aangezien deze niet mager is en bijna geen werk hoeft te doen? In de winter zou ik wel extra eiwit bijvoeren, bvb pavo inshape 500 gram (20€/20 kg), cavalor silhouette (€?) of equifyt green power (18€/20 kg). In de zomer, met gras zou ik kiezen voor alleen vitaminekorrel zoals pavo vital (53€/20 kg), pavo dailyfit (37€/12,5 kg), cavalor nutri support (19€/5 kg), ... (prijzen lijken duur, maar je komt echt maanden toe met een zak, maar 100-200g/dag nodig)

Als je uitgemeten voeradvies wil, kan je eens een berichtje doen aan bokker Mizora of misschien ook bokker Daiyho.

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 23:00

Brainless schreef:
Waarom geen slobber?
Mijn 21 jarige krijgt seniorenvoer + speedibeet (15 minuten weken met lauw water en je hebt een voedzame maaltijd).


Hij krijg 1 of 2keer per dag slobber omdat ze ook heledag op gras staan

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 23:04

Poekkie schreef:
Een oudje dat te mager staat zou ik wel meer geven dan vitaminebrok.

Equifirst linamix zou mijn eerste keuze daarvoor zijn (ja bevat best wat zetmeel ook, beware of the ‘naturals’ bokt brigade die doodsbang is hiervoor). Is wel redelijk duur, rond de 25 euro per zak.

Als je wel slobber kan geven (ik zet dat een dag van tevoren klaar, dus 2 bakken en dan altijd de ene geven en de andere bak terug gaan halen en vullen), dan equifyt zupa (16 €/20 kg), pavo fibrebeet (16€/15 kg), pavo speedibeet (15,5€/20 kg) of seniores pries. Of goedkoper: een mengsel van bietenpulp en zemelen (beiden rond de 10€/25 kg) aangevuld met een vitaminekorrel en eventueel lucerne.
En een goede schuit olie doorheen het voer.

Als je per se geen slobber wil en goedkoper dan de linamix, kan je eventueel ook kijken naar voer voor oudere paarden. Pavo 18+, etc.

Voor de andere zou ik niet te veel bijgeven, aangezien deze niet mager is en bijna geen werk hoeft te doen? In de winter zou ik wel extra eiwit bijvoeren, bvb pavo inshape 500 gram (20€/20 kg), cavalor silhouette (€?) of equifyt green power (18€/20 kg). In de zomer, met gras zou ik kiezen voor alleen vitaminekorrel zoals pavo vital (53€/20 kg), pavo dailyfit (37€/12,5 kg), cavalor nutri support (19€/5 kg), ... (prijzen lijken duur, maar je komt echt maanden toe met een zak, maar 100-200g/dag nodig)

Als je uitgemeten voeradvies wil, kan je eens een berichtje doen aan bokker Mizora of misschien ook bokker Daiyho.



Oke heel erg bedankt die oude krijg slobber en geef ze altijd lekkers bij ik zou voor de oude kijken voor wat brokken want hij krijg senioren slobber omdat er veel suiker in zit krijg die het 2* per dag of 1*

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:43

Angeldr14 schreef:
Oke heel erg bedankt die oude krijg slobber en geef ze altijd lekkers bij ik zou voor de oude kijken voor wat brokken want hij krijg senioren slobber omdat er veel suiker in zit krijg die het 2* per dag of 1*

Dan krijgt hij al voldoende binnen qua vitaminen enz.
Subli senioren priores bevat 13% suikers/zetmeel, dus dat valt wel mee.
Deze moet wel wat langer weken.

Angeldr14
Berichten: 171
Geregistreerd: 06-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 12:14

Brainless schreef:
Waarom geen slobber?
Mijn 21 jarige krijgt seniorenvoer + speedibeet (15 minuten weken met lauw water en je hebt een voedzame maaltijd).


Mijn opa krijgt al tijd weer slobber aangezien hij weer afvalt maar hij komt niet aan
Hij krijgt senior slobber van subli