Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 22:09

Hoi Bokkers,

Mijn paard had er nooit zo last van in mijn ogen maar merk nu toch dat deze warme dagen hij best wat zweet bij z'n 'oksels', borst en bij z'n oren. Dus zit er toch aan te denken on elektrolyten bij te gaan voeren met deze warme dagen.

Nu ging ik dus op zoek en je hebt te kust en te keur aan soorten. Je hebt in poedervorm maar ook vloeibaar. Nu vroeg ik mij af welke jullie gebruiken of goeie ervaringen mee hebben :).

Alvast bedankt!

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:15

Ik vind de vloeibare variant van NAF erg fijn

RanjaRietje

Berichten: 539
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:24

Ik gebruik sinds vorig jaar elektrolyten mix van excellent. Dit is een poeder en Maddy vind het heerlijk, even aanmaken met wat water en brokjes werkt hier super! Ze zweet alsnog maar is veel minder sloom

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:30

Mijn dierenarts zegt altijd dat elektrolyten voeren in de zomer echt een absolute múst is.

Ik voer zelf elektrolyten de van Pharmahorse, maar heb ze ook gevoerd van HorseFlex. Ik voer het overigens door de slobber heen (die ik in de zomer extra waterig maak), maar kan ook gewoon droog over het voer.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 22:36

mavantos schreef:
Mijn dierenarts zegt altijd dat elektrolyten voeren in de zomer echt een absolute múst is.

Ik voer zelf elektrolyten de van Pharmahorse, maar heb ze ook gevoerd van HorseFlex. Ik voer het overigens door de slobber heen (die ik in de zomer extra waterig maak), maar kan ook gewoon droog over het voer.


O echt. Dus zelfs een dierenarts? Ja ik merk dat hij echt wat loom is. Niet extreem, maar zag vandaag op z'n gezicht echt van die witte 'uitslag' wat je zelf ook kan hebben als je gezweet hebt zeg maar. Dus dacht nah toch maar gaan bij geven en zo veel kost het ook niet.

Zou er verschil tussen vloeibare en niet vloeibare vorm zijn?

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:43

Ik geef PharmaHorse. Ben fan van hun supplementen omdat er verder geen troep in zit.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:50

Mineralen van heltie in een aparte waterbak zodat ze zelf kiezen. En bij extreem zweten van hun een scheutje elektrolyten over het voer.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:51

Mijn voorkeur zou gaan naar iets wat je aan drinkwater (extra bak) toevoegd zonder smaak zodat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze er van nodig hebben

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: Welke elektrolyten gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:57

Ik voer het van horseflex of pharmahorse. Merk wel echt verschil qua snelheid in herstel de volgende dag.. heb ook van naf gehad (elektra salts?) daar merkte ik niks mee..