Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zachte ruwvoer mixen

 
Profiel   

Hartog complete care senior grasmix. De roze zak. De groene zak is hard en stengelig en word hier niet gegeten, maar de roze gaat erin als pap.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:51 



 
Profiel   

Die andere is de digest toch? Die heb ik op stal gevoeld en vond ik heel hard

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:56 



 
Profiel   

Ja, groen is digest dacht ik. Die is inderdaad heel erg hard. De roze is lekker zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:21 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Klopt :j jammer dat ze die niet eten!


Ja, absoluut. Had wel de grasbrok een tijdje. Maar toen die kiezen eruit gingen wiesencobs en de shet toch maar sp een tijdje. Ik wissel dan af over de dag.

Grasmix ken ik wel van mensen die het oudjes geven en zijn altijd erg tevreden. Misschien nog een keer proberen. De senior aten ze eerst ook niet goed. Nu wel.
De shet laat wel wat staan 's nachts, maar geef nu wat minder


Muze schreef
Die andere is de digest toch? Die heb ik op stal gevoeld en vond ik heel hard


Is echt heel anders. Ik heb al even de snior en die echt is zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 00:19 



 
Profiel   

Marstall Wiesenfasern, super fijn gesneden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:04 



 
Profiel   

Met luzerne vond ik de Havens mix het fijnste om te voeren of Optiform van Mijten.
Ik heb nu een zak Fibermix staan van Vitalbix en die is ook heel zacht.

Wat ik al jaren heb en absoluut fan van ben is de Alphengrün lijn van Agrobs, zowel de muesli als de mash. Dat is voor mij al vele jaren mijn basis samen met een vitaminebrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:31 



 
Profiel   

Die zijn idd fijn, voerde ik mijn vorige ook wel.
Maar wissel graag wat af in voer vandaar dat ik ook wat andere “ kale” mixen zocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:33 



 
Profiel   

Muze schreef
Die zijn idd fijn, voerde ik mijn vorige ook wel.
Maar wissel graag wat af in voer vandaar dat ik ook wat andere “ kale” mixen zocht.

Ja ik heb er dus ook vaak wel wat naast. Heb ook 4 paarden, dus verschillende voerbehoeften. Op het moment dus nog de Vitalbix als extra ruwvoermix, maar ook bijvoorbeeld bietenpulp en Coolstance om nog maar wat te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:36 



 
Profiel   

Oh ideaal . Als ik paarden aan huis zou hebben, zou ik ook een voer verzameling willen haha.
Maar ik moet t doen met wat beperktere ruimte, op pension. Dus ik voer vaak een tijd t een en dan koop ik weer wat anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:49 



 
Profiel   

Ik probeer ook af te wisselen of meer aan te bieden. Wel thuis, maar wil geen zakken open hebben liggen, dus kan ook niet 10 zakken hebben eigenlijk. Ja, dan moet ik meer vrieskisten en tonnen neerzetten.

Maar ik wil verschil in voedingsstoffen, structuur en smaken voor ze. Ik geef wiesencobs vooral in de winter voor de oudjes om op gewicht te blijven, maar nu nog een beetje erbij om medicatie bij eentje binnen te krijgen en dan moet de rest ook maar wat.

De senior is de zachtste die ik heb meegemaakt en wordt nu goed gegeten. Maar mijn shet mist echt wel wat in zijn mond, dus propt anders echt snel.

Ik vond de Optiform wat draderig? Geen idee hoe je dat moet uitleggen.

In de andere mixen die deels zacht zijn en wat gewone lucerne doorheen zit, laten ze die stukjes liggen. Niet allemaal, dus er gaat wel een stofzuiger langs alle bakken en dan is dat ook weg. En anders gaan de varkens nog even langs.

IK vind die van Hevens lekker ruiken, de briks helemaal, maar ja.......die zijn hard en me veel te snel weg alsnog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:05 



 
Profiel   

Nou het is niet zo zeer verschillende voersoorten willen maar zoals ik al schreef, met vier paarden heb je gewoon verschillende voer behoeften. Als het allemaal zou kunnen op Agrobs met een vitamine korrel dan teken ik daar direct voor. Maar zo simpel is het helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:08 



 
Profiel   

Jessix schreef
Nou het is niet zo zeer verschillende voersoorten willen maar zoals ik al schreef, met vier paarden heb je gewoon verschillende voer behoeften. Als het allemaal zou kunnen op Agrobs met een vitamine korrel dan teken ik daar direct voor. Maar zo simpel is het helaas niet.


Ja, we hebben ook meerdere paarden, maar geef toch vaak wel hetzelfde. Maar ik voer in de winter anders dan nu en in de winter maak ik meer verschil, zet ik ze desnoods ook apart.

Er zijn er inmiddels wel 2 minder en de shet staat altijd apart, dus dat scheelt.

De 14 jarige krijgt nu ook een handje senior lucerne voorlopig. Zoveel is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:10 



 
Profiel   

Lijkt me ideaal superpony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:24 



 
Profiel   

Jessix schreef
Lijkt me ideaal superpony!


Mwa, is het niet echt hoor. We zoeken nog een oplossing om ze wel apart te voeren, want de oudjes gaan dat echt meer nodig hebben.

Maar voer erg basic.

En eerlijk? Sinds mn ex hb pony overleden is, is alles wel iets makkelijker. Ook op gras laten staan bijv. Goed opgebouwd, maar kijk nu niet heel streng op de klok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:27 



 
Profiel   

Fibergy van Dodson & Horrel. Heel zacht en geen melasse, wel olie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen