Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Pak voordroog open

 
Profiel   

Bijzonder is het wel. Maar ik zou het mooi zo laten staan. Als het niet droog genoeg was zou het nu al gebroeid hebben., zo niet dan is het gewoon hooi en gebeurt er niks mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:35 



 
Profiel   

Als het dezelfde hoeveelheid droge stof heeft als ' normaal' hooi...dus zo'n 85 %..dan zou het ook niet meer mogen schimmelen als er deels plastic om zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:36 



 
Profiel   

Het ruikt naar heel vers, droog hooi. Zwart is het bovenop niet hoor, ik denk dat het zo lijkt door het glimmende folie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:40 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Het ruikt naar heel vers, droog hooi. Zwart is het bovenop niet hoor, ik denk dat het zo lijkt door het glimmende folie.



Ok, Gelukkig maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:55 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Het ruikt naar heel vers, droog hooi. Zwart is het bovenop niet hoor, ik denk dat het zo lijkt door het glimmende folie.



nou dan zou ik de rest van het plastic er juist af halen, nog 3 week laten staan en dan pas voeren.
moet je in de tussentijd wat hebben dan op zoek naar iets wat je meteen kunt voeren.
al heb ik wel voordroog en hooi gevoerd wat nog geen 3 week stond en alle paarden hebben dat overleefd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:11 



 
Profiel   

Ik heb nog drie baaltjes van 40 kilo en zes van 25 kilo staan voor 2 paarden die 14 tot 16 uur per dag op de wei staan. Ze hoeven nu nog niet bijgevoerd dus alleen een slowfeeder vol voor ‘s nachts op stal. Maar ik wil het nieuwe hooi wel mengen met het oude voor ik helemaal op het nieuwe over ga en dan komt natuurlijk ook nog het hooi van mijn vaste leverancier. Hooi van vorig jaar is eigenlijk nergens meer te vinden. Wat ik nu heb moest al van ver komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:26 



 
Profiel   

welke regio zit je dan?
zet anders een advertentie oo marktplaats met wat je zoekt.
er zijn echt heel veel mensen die nog wel wat hebben staan en die dat eventueel wel aan je kwijt willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:15 



 
Profiel   

In jouw regio. Maar dan zit ik met hetzelfde probleem; ander hooi wat ik moet gaan mengen met het oude. Met deze baal erbij zou ik het in principe moeten kunnen redden. Nog drie weken voor deze baal en twee weken later van mijn vaste leverancier.
Ik kan ze ook nog wat extra ruwvoerslobber met een handje fibrebeet geven.
Mijn ruin kwam hier graatmager aan en is nu mooi op gewicht en dat wil ik graag zo houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:32 



 
Profiel   

eventueel neem je contact op met hen
https://www.fouragehandeldrenthe.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:43 



 
Profiel   

Hebben we laatst een paar pakken van meegenomen maar die verwende beesten eten het niet...was ook wel erg droog, stoffig, hard en stengelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:48 



 
Profiel   

verwende paarden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:58 



 
Profiel   

Het lijkt plastic te zijn voor transport en opslag
Niet omdat het voordroog is
Wel ideaal want dat net spul gaat altijd stuk met transport en is lastig te verwijderen dan imo
Zou t straks gewoon voeren hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:34 



 
Profiel   

Dit heb ik ook nog nooit gezien.
Maar het ziet er wel mooi droog uit.

Ik zou dit wel aandurven met 3 weken als je het van de grond af kunt leggen in een schuur

Dan even snuffelen en als dat oké is voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:43 



 
Profiel   

Dit is gewoon hooi, en hopelijk droog genoeg dat het niet gaat broeien. Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien en ik heb al heel veel gezien als vrouw van een loonwerker.

Ik zeg: uitpakken en nog minimaal 3 weken laten rusten. Let op dat het wel droog genoeg is en niet te warm wordt en dus gaat broeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:44 



 
Profiel   

Het is onder het plastic toch gaan schimmelen….heb alles er nu afgehaald maar heeft het nog nut om de hele baal los te halen en te drogen op pallets (de schimmel er uiteraard goed weghalen) of is het niet meer te voeren nu en kan ik me de moeite besparen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:35 



 
Profiel   

Als je de schimmel ruim wegplukt en de baal uitspreidt zal je er best nog wat van kunnen redden denk ik.
Wij gooien in elk geval nooit een hele baal weg voor een slecht hoekje bvb.

Edit: typo


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 23-06-21 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:41 



 
Profiel   

Nu het plastic er af is zou ik hem eerst zo laten staan. Zo om de dag even voelen of hij warm wordt lijkt me niet logisch na 4 weken. Zo ja moet je hem los trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:20 



 
Profiel   

Gaat de schimmel dan niet dieper zitten/verder groeien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:36 



 
Profiel   

De schimmel zou ik zeker ruim weg halen en dan de pak alsnog open schudden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen