Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met hippo tonic hooiblok?

 
Profiel   

Hoi
Ik zag net een geperst hooiblok waarvan ik me met name afvraag hoe lang daar nu ongeveer mee kan worden gedaan.
Dat staat echter nergens vermeld...en is natuurlijk ook heel verschillend per paard.
Maar ja 1 zo'n blok per dag gaat zo jn de papieren lopen, dus ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee?

Vast bedankt


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:32 



 
Profiel   

Alles wordt lekker is is zo op en als het niet lekker is of te moeilijk taaien ze al snel af. Tenzij er niks anders aangeboden wordt maar dit is nou niet echt vulling of volwaardig om als enige je paard te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:34 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Alles wordt lekker is is zo op en als het niet lekker is of te moeilijk taaien ze al snel af. Tenzij er niks anders aangeboden wordt maar dit is nou niet echt vulling of volwaardig om als enige je paard te geven.


Neeee niet als enige om te geven!
Maar omdat ze s'nachts haar hooi sneller op heeft dan dat er weer gevoerd wordt ben ik op zoek naar iets waar ze zich een beetje mee kan 'vermaken'.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van mensen die het aan hun paard hebben gegeven.

Andere tips zijn ook zeker heel welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:40 



 
Profiel   

Hier doen ze al 2 maand met 1 blok :+ Het boeit ze helemaal niks helaas. Nou staan ze ook bijna altijd buiten en hangt dat ding binnen, maar ook binnen vinden ze het niet interessant. Ze zijn wel redelijk zacht, dus als je paard het wel wat vind, is het zo op denk ik.


[ img ]
Hier zie je hem hangen. Hij lijkt zo wel heel hoog te hangen, maar dat valt wel mee in het echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:52 



 
Profiel   

Hier zijn alle smaken in 1 avond op, heb er wel eens bijgestaan, toen verdween de 10 euro in een halfuur.. :P
Ik vind ze erg leuk, maar gezien de prijs en hoe snel mijn merrie het heeft opgegeten, haal ik liever andere snacks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:10 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Hier doen ze al 2 maand met 1 blok :+ Het boeit ze helemaal niks helaas. Nou staan ze ook bijna altijd buiten en hangt dat ding binnen, maar ook binnen vinden ze het niet interessant. Ze zijn wel redelijk zacht, dus als je paard het wel wat vind, is het zo op denk ik.


[ [url=m/SxK9AT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je hem hangen. Hij lijkt zo wel heel hoog te hangen, maar dat valt wel mee in het echt.


Ik geloof dat ik scheel ben...zie m niet hoor haha
Hm maar goed om te weten dat ze redelijk zacht zijn. Dat is meestal snel sloop-baar. En ik zoek juist iets wat niet makkelijk snel op is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:19 



 
Profiel   

juliar99 schreef
Hier zijn alle smaken in 1 avond op, heb er wel eens bijgestaan, toen verdween de 10 euro in een halfuur.. :P
Ik vind ze erg leuk, maar gezien de prijs en hoe snel mijn merrie het heeft opgegeten, haal ik liever andere snacks.


Ah dat is dan een dure hobby idd ...
Heb je misschien tips voor niet zo makkelijke snacks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:20 



 
Profiel   

Kan je dan niet beter hooi chunks bijvoeren?

Ik voerde die van Agrobs bij, die zijn ook 1kg per stuk. Je koopt ze per volle doos en vast een stuk goedkoper.
Ik zette t in een bakje klaar wat later op de dag door de staleigenaar gevoerd werd, maar heb ze ook wel eens in een klein hooinetje gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:29 



 
Profiel   

Anno1978 schreef
Daphne__ schreef
Hier doen ze al 2 maand met 1 blok :+ Het boeit ze helemaal niks helaas. Nou staan ze ook bijna altijd buiten en hangt dat ding binnen, maar ook binnen vinden ze het niet interessant. Ze zijn wel redelijk zacht, dus als je paard het wel wat vind, is het zo op denk ik.


[ [url=m/SxK9AT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je hem hangen. Hij lijkt zo wel heel hoog te hangen, maar dat valt wel mee in het echt.


Ik geloof dat ik scheel ben...zie m niet hoor haha
Hm maar goed om te weten dat ze redelijk zacht zijn. Dat is meestal snel sloop-baar. En ik zoek juist iets wat niet makkelijk snel op is...


Naast het hoofd van de linker pony! :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:26 



 
Profiel   

Ik geef de hooiblokken van havens bij. Die zijn ook een kilo en die gooi ik gewoon in de slowfeeder of voer bak. Zijn alleen op als ze echt honger heeft. Anders is er alleen wat aan geknabbeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:41 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
[ [url=m/SxK9AT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je hem hangen. Hij lijkt zo wel heel hoog te hangen, maar dat valt wel mee in het echt.


Ik geloof dat ik scheel ben...zie m niet hoor haha
Hm maar goed om te weten dat ze redelijk zacht zijn. Dat is meestal snel sloop-baar. En ik zoek juist iets wat niet makkelijk snel op is...[/quote]

Naast het hoofd van de linker pony! :Y)[/quote]

Ah ik zie het...dacht dat het een waterbakje was haha...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 00:15 



 
Profiel   

Hmm quoten gaat nog niet helemaal goed zie ik...moet nog even oefenen...
Maar die geperste hooiblokken ga ik eens proberen! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 00:18 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad dan eerder een hooiblok / hooichunck in een fijnmazig vrijhangend netje overwegen. Die kunnen ze ook vlot ophebben maar biedt wel wat meer uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 06:52 



 
Profiel   

Vandaag heb ik een hooichunck gegeven in een mini hooinet.
Nou gelukkig was ik erbij....ze slikte namelijk het hele hooinetje bijna in omdat ze zo zat te kauwen op de hooichunck! Ik moest het echt uit haar keel trekken.
Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik er niet bij was...maar kleine hooinetjes ga ik nooit meer gebruiken iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:51 



 
Profiel   

Gelukkig was je erbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen