Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Meer dan 6 uur tussen 2 ruwvoerbeurten: wie nog meer?

 
Profiel   

Goh, laat dat nu net de bedoeling van een discussieforum zijn :+

Wij hebben hier verschillende netten hangen. 4x4, 3x3 en 2x2. Ze eten uit allemaal en hebben niet echt een duidelijke voorkeur of laten er 1 links hangen. Moet wel zeggen dat wij momenteel fijn voordroog hebben. Met ruwer en stengeliger hadden ze er meer moeite mee en begonnen dan ook wel bij de grotere maas om een bodempje te leggen denk ik. Maar ook bij de 2x2 kregen ze het er prima uit zonder frustratie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:39 



 
Profiel   

Hier grof, langstengelig hooi wat ze er dus goed uitkrijgen. :j Zonder de frustratie. Maar ik denk echt zoals ik al eerder zei dat je frustratie niet voorkomt als een 2x2 net de enige bron van ruwvoer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:46 



 
Profiel   

Jawel
De frustratie zag ik hier ook bij het net in de schuil stal. Bij 24/7 gras en altijd stro.
In de winter ondanks volop gras willen ze graag hooi. En in te kleine Maas gaf dat frustratie.

In de nacht op stal met stro resulteerde dit in stro eten en uit frustratie hooi.

Bij 3x3 niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:52 



 
Profiel   

Ik bedoel ook meerdere netten die niet allemaal 2x2 zijn. Sorry voor de verwarring:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:56 



 
Profiel   

Maar er was gras dus honger zouden ze niet moeten hebben.
Gras naast 2x2 net zou voor mij gelijk staan aan grote Maas en 2x2 net.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:58 



 
Profiel   

Mja ik weet niet, zal misschien ook per situatie verschillen... misschien verkiezen ze op een gegeven moment hooi boven gras als ze de keuze hebben, geen idee! Ik roep ook wat dat betreft maar wat mijn boeren verstand denkt. :D de ene situatie is de andere niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 10:08 



 
Profiel   

Ja in de winter is het gras niet vezelrijk genoeg dus willen ze hooi.
Daarom bood ik dat ook aan.
Maar ze stonden nooit zonder iets te eten.
Toch was in een 2x2 net frustratie.
3x3 niet.

Voor mij dus reden dat niet meer te gebruiken.

Heb nu de netten van harrys horse 3x3 zonder knoopjes en die bevalt al erg lang goed.
Er ligt wat stro op stal. En mochten ze het op hebben voor 7 uur is het niet anders.
Zie geen klachten die kunnen wijzen op te lang zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 10:14 



 
Profiel   

Als het voor jouw paarden zo werkt is dat toch prima. :) Soms is het zoeken wat werkt, en soms werkt het gewoon zoals het werkt.
Als ze gras of kantjes kunnen knabbelen (of stro), staan ze imo ook niet zonder. :) Mooi toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 10:17 



 
Profiel   

Precies.
En ik heb gewoon veel vraten die zich snel benadeeld voelen :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 10:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen