Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Groente en fruit voor paarden

 
Profiel   

Hey klopt dit van de site wat ze ongeveer wel en niet mogem[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:42 



 
Profiel   

Aardappel staat zowel bij wel als niet... beetje gek lijstje als je het mij vraagt. Ook hier weten mijn paarden met regelmaat wel eens iets uit de kruiwagen afkomstig uit de moestuin te vissen (stukken bloemkool, broccoli etc.), daar krijgen ze echt niets van. Het is alleen geen vervanging van normaal voer. Aardappels daarentegen heb ik een van mijn paarden lange tijd bewust gevoerd (aanvullend op haar brokken) vanwege de koolhydraten. Dat vonden ze echt heerlijk. Dat was uiteraard in overleg met de veearts en wel tot 4 grote aardappels per voerbeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:04 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
Aardappel staat zowel bij wel als niet... beetje gek lijstje als je het mij vraagt. Ook hier weten mijn paarden met regelmaat wel eens iets uit de kruiwagen afkomstig uit de moestuin te vissen (stukken bloemkool, broccoli etc.), daar krijgen ze echt niets van. Het is alleen geen vervanging van normaal voer. Aardappels daarentegen heb ik een van mijn paarden lange tijd bewust gevoerd (aanvullend op haar brokken) vanwege de koolhydraten. Dat vonden ze echt heerlijk. Dat was uiteraard in overleg met de veearts en wel tot 4 grote aardappels per voerbeurt.


Er stata zoete aardappel wel en normale niet. Nee zoek het ook niet als vervanging van voer maar om iets bij tegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:15 



 
Profiel   

Angeldr14 schreef
Nee zoek het ook niet als vervanging van voer maar om iets bij tegeven

Wat is de reden dat je bij wilt voeren?
Welke mineralen/vitamines enz zou je willen aanvullen omdat ze dat te kort komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:29 



 
Profiel   

Brainless schreef
Angeldr14 schreef
Nee zoek het ook niet als vervanging van voer maar om iets bij tegeven

Wat is de reden dat je bij wilt voeren?
Welke mineralen/vitamines enz zou je willen aanvullen omdat ze dat te kort komen?

Ik denk gewoon voor het plezier wat het jou kan geven, om je paard iets te geven. Dus als traktatie of gewoon voor de leuk. Kinderen vragen toch ook altijd of ze je paard wat mogen geven? Niks mis mee, niet alles hoeft een diep onderbouwde reden te hebben. Ik vind het ook leuk om te zien hoeveel plezier je een paard doet met wat koolbladeren bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 22:06 



 
Profiel   

Mijn paarden krijgen ook wel eens een hapje ergens van.
Als ik een zachte appel heb gaat deze ook naar de paarden.
Maar TS zoekt iets om regelmatig bij te voeren en wat ze dan mogen hebben.

Ze heeft nu diverse kruiden besteld, daarom was mijn vraag welke en waarom.
Gemaaide brandnetels eten de mijne ook wel, maar ik zal nooit zomaar kruiden gaan bestellen en bijvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:25 



 
Profiel   

Brainless schreef
Mijn paarden krijgen ook wel eens een hapje ergens van.
Als ik een zachte appel heb gaat deze ook naar de paarden.
Maar TS zoekt iets om regelmatig bij te voeren en wat ze dan mogen hebben.

Ze heeft nu diverse kruiden besteld, daarom was mijn vraag welke en waarom.
Gemaaide brandnetels eten de mijne ook wel, maar ik zal nooit zomaar kruiden gaan bestellen en bijvoeren.


Nee niet regelmatig ik zoek gewoon lekkers voor afwisseling dat kruiden is appart die ik nog moet bestellen

Ik wil gewoon weten wat ze wel en niet mogen om ze eens wat lekkers te geven maar met afwisseling bedoel jij wordt toch ook wel moe als je elke dag pizza eet of elke dag zelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 12:56 



 
Profiel   

mijn paarden krijgen standaard iets bij hun krachtvoer.
's morgens krijgen ze beide wortel erbij
's avonds krijgt de 1 een appel en de andere een banaan (hij lust geen appel meer)

Oh en de oudste van 25 heeft Doritos, zure matten (hij heeft zelfs een favoriete keuze), Friet en noem t allemaal maar op op.
En hij leeft nog steeds. Tuurlijk zijn er paarden met een gevoelig darmstelsel en is t er zeker ook op niet gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat ze t loodje leggen als je ze zo nu en dan iets anders geeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen