Supplement voedende merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Supplement voedende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:54

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een supplement om een merrie die voeding geeft aan haar pas geboren veulentje!

We wisten niet dat ze drachtig was, dus ze heeft geen merriebrok etc gehad.
Daarom ben ik bang dat ze vitaminen/mineralen mist die ze nodig heeft om haar veulentje te voeden.

Wie heeft de gouden tip?

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Supplement voedende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:07

Nu beginnen met merriebrok of in ieder geval iets waar veel eiwitten in zit. En vooral genoeg voeren. Hier 8 jaar geleden ook een verrassingsveulen gehad. En die merrie heeft daarvoor ook geen merriebrok gehad, maar gewone basisbrok. Die hebben we daarna goed gevoerd en dat is helemaal goed gekomen met merrie en veulen.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Supplement voedende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:17

Een shet niet teveel geven, ook zogende heb je ze zo bevangen. Ik zou er hoogstens een vit brokje in doen. Aan het gras heeft ze verder meer dan genoeg

Anoniem

Re: Supplement voedende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:31

Daar ben ik me van bewust, daarom heb ik liever ook geen brokjes… maar een supplement in de vorm van een poeder lijkt mij wel wat, zodat het veulentje geen stofjes mist en mama niet bevangen word!

Weet iemand of er zo’n soort supplement bestaat?

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Supplement voedende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:32

Als de merrie in goede conditie is en niet mager is zou ik gewoon kiezen voor een goede vitaminekorrel. Mocht ze mager worden kun je langzaam wat merriebrok toevoegen.