Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voeding

 
Profiel   

Kort paardjes lopen 24/7 buiten
Opa moet nog aankomen ik wil pavo18plus bij voeren (mengen met dailyplus) van pavo is dit handig
De 18plus is musli en daily plus zie foto
[ img ]

[ img ]
Is dit handig om te mengen ik ben namelijk bamg voor te veel suikers of eiwit

Opa krijgt 1* per dag slobber

Waarom wil ik dit mengen opa eet zijn slobber heel gretig en neemt flinke happen uit de bak en duwt de bak zo naar benede dat hij soms valt

Dus dan als ik hem musli nog bij wil voeren denk ik dat dit handig is dat hij wat meer kauwt ook wegens zijn slechte tanden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 00:27 



 
Profiel   

Wat voor paard is je opa? Hoe oud is hij? En wat doet hij naast 24/7 rBuiten lopen?

Wat voer je aan hooi en gras?

Wat voor slobber geef je en hoeveel?

Als een paard last heeft van wormen of gebit, kan dat ook een probleem zijn. Zeker op de oude dag kunnen er dingen mee gaan spelen waardoor op gewicht houden extra aandacht vraagt.

Is hij te dun of ook slecht in bespiering?

Als een paard moet aankomen neem je eerst je ruwvoer onder de loep. Geef je goed ruwvoer en genoeg? Wil je daar bovenop iets geven, kan je beter kijken naar fibrebeet, nuggets en speedibeet als je makkelijk aan Pavo kan komen. Maar ook andere merken hebben soms wiesencobs.

Als een paard echt moeilijk nog ruwvoer kan eten, kan je gaan kijken naar de grasmix van Hartog en senior priores van Subli bijvoorbeeld. Equifyt en Agrobs hebben ook mooie ruwvoer aanvullende voeding.
Hartog heeft ook nog een senior mix die ook fijn is als kauwen minder gaat. Vaak is aan Hartog ook wel goed te komen in diverse winkels.

Slobber is vaak wel hoog in suiker en zetmeel, maar hangt er vanaf welke je geeft. 18+ is een aanvullend voer, maar kan evt ook geweekt en als volledig voer gegeven worden. Het zou niet mijn voorkeur hebben. Dan zou ik het liever door de wiesencobs of fibrebeet weken.

Maar als je er voldoende ruwvoer en ruwvoer vervangers in kan krijgen kan je ook aanvullen met een vitaminebrok. Het ligt er ook aan waarom je laag in suiker en zetmeel wil voeren. Is je paard bijv hb geweest??

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 02:07 



 
Profiel   

superpony schreef
Wat voor paard is je opa? Hoe oud is hij? En wat doet hij naast 24/7 rBuiten lopen?

Wat voer je aan hooi en gras?

Wat voor slobber geef je en hoeveel?

Als een paard last heeft van wormen of gebit, kan dat ook een probleem zijn. Zeker op de oude dag kunnen er dingen mee gaan spelen waardoor op gewicht houden extra aandacht vraagt.

Is hij te dun of ook slecht in bespiering?

Als een paard moet aankomen neem je eerst je ruwvoer onder de loep. Geef je goed ruwvoer en genoeg? Wil je daar bovenop iets geven, kan je beter kijken naar fibrebeet, nuggets en speedibeet als je makkelijk aan Pavo kan komen. Maar ook andere merken hebben soms wiesencobs.

Als een paard echt moeilijk nog ruwvoer kan eten, kan je gaan kijken naar de grasmix van Hartog en senior priores van Subli bijvoorbeeld. Equifyt en Agrobs hebben ook mooie ruwvoer aanvullende voeding.
Hartog heeft ook nog een senior mix die ook fijn is als kauwen minder gaat. Vaak is aan Hartog ook wel goed te komen in diverse winkels.

Slobber is vaak wel hoog in suiker en zetmeel, maar hangt er vanaf welke je geeft. 18+ is een aanvullend voer, maar kan evt ook geweekt en als volledig voer gegeven worden. Het zou niet mijn voorkeur hebben. Dan zou ik het liever door de wiesencobs of fibrebeet weken.

Maar als je er voldoende ruwvoer en ruwvoer vervangers in kan krijgen kan je ook aanvullen met een vitaminebrok. Het ligt er ook aan waarom je laag in suiker en zetmeel wil voeren. Is je paard bijv hb geweest??


Hij krijg 1* per dag slobber (senior slobber)
Verder gras
Daarom wilde ik 18plus musli bij voeren
En hij is stijf in de achter hand dus wilde ik bij horseflex een poeder halen om zijn gewrichten en spieren weer wat losser te maken vandaar dat ik wat droogs moet bij voeren
Verder is hij ook slecht in bespiering maar hij is ook al rond de 30 en ze hebben jaren lang niks met hem gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:08 



 
Profiel   

Ik wil duivelsklauw halen en curcuma voor zijn spieren het is poeder dus dat moet ik een beetje met wat droogs voeren

Hij is pas ontwormd

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:13 



 
Profiel   

Hoe is zijn gebit?

Wat verwacht je van een paard van 30 waar al even niks mee is gedaan? Wilde je hem gaan berijden?

Wat is gras? De hele dag? Staat er wel genoeg?

Je kan je arm kopen, maar zou eerst kijken of het gebit goed is en dan hooi bijvoeren. Als hij al even stijf is, moet je eigenlijk wel weten wat de oorzaak is voor je zomaar iets gaat geven. Een paard wat artrose heeft wordt na jaren niks doen en geven, echt niet opeens soepel op zijn 30e van horseflex, curcuma etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:00 



 

Ik zou de angst voor teveel suiker en eiwit een beetje loslaten bij zo'n oudje :) het is niet dat hij een dikke pony is doe hoefbevangen was...

Gewoon goed voeren! Wat hij kan eten is mooi meegenomen. Laat zeker zijn gebit nakijken!

Mijn 27-jarig paard krijgt gewoon basisbrok (en niet weinig ook voor een paard op rust), zit vast veel suiker en eiwit in enzo, maar ze ziet er 16 uit en rent nog galopperend en bokkend door de wei! Mocht ze geen artrose hebben zou ik haar nog kunnen rijden, ze is nog net zo pittig als vroeger.
We hebben overigens veel oudjes op stal en allemaal staan ze er echt goed bij, ogen allemaal een stuk jonger.

En om op je vraag te antwoorden, hier een goede ervaring met pavo 18+. Maar we zijn opgehouden het te geven omdat de brok het net zo goed doet.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:19 



 
Profiel   

AMCM schreef
Ik zou de angst voor teveel suiker en eiwit een beetje loslaten bij zo'n oudje :) het is niet dat hij een dikke pony is doe hoefbevangen was...

Gewoon goed voeren! Wat hij kan eten is mooi meegenomen. Laat zeker zijn gebit nakijken!

Mijn 27-jarig paard krijgt gewoon basisbrok (en niet weinig ook voor een paard op rust), zit vast veel suiker en eiwit in enzo, maar ze ziet er 16 uit en rent nog galopperend en bokkend door de wei! Mocht ze geen artrose hebben zou ik haar nog kunnen rijden, ze is nog net zo pittig als vroeger.
We hebben overigens veel oudjes op stal en allemaal staan ze er echt goed bij, ogen allemaal een stuk jonger.

En om op je vraag te antwoorden, hier een goede ervaring met pavo 18+. Maar we zijn opgehouden het te geven omdat de brok het net zo goed doet.

Succes!


Oke ja ik wil hem weer leuk gezegt rond zien maar ik denk dat hij misschien atrose heeft of gewoon stijf is van weinig beweging want galloperen doet hij echt bijna nooit en bokken kan hij niet of niet echt met een been doet hij het soms beetje

Maar draven doet hij wel ook aan de longe galoperen doet hij echt niet

Maar dan kan ik was musli en basis brok bij geven en wat slobber
Hopen dat hij nog voor de winter aankomt
Want hij was een jaar geleden echt kwa lichaam fit alleen winter was hij er bijna niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:45 



 
Profiel   

En dan bedoelt u gewoon de pavo basic plus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:47 



 
Profiel   

Pavo condition is kwalitatief veel beter dan pavo basic+ dus als je voor een pavo basisbrok kiest zou ik zeker de condition kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:52 



 

Wij voeren een ander merk dan Pavo nu, maar inderdaad als je het bij pavo wil houden zou ik voor Pavo condition gaan :) ook daar een heel goede ervaring mee.

Doorgaans hebben 30'ers inderdaad te veel artrose om nog gek te doen hoor, maar het belangrijkst is dat je ze mooi op gewicht kan houden!

Een goed gebit en veel ruwvoer is dus zo belangrijk. Let er ook op dat de mest er goed uitziet, vind je bijvoorbeeld langere stukken hooi in de mest kauwt hij misschien niet meer zo goed. Tandarts is dus altijd stap 1.

En naast het ruwvoerrantsoen, geef je dus een goede brok / muesli.
Het goede van pavo 18+ is dat er extra vitamine E in zit en dat is dan weer goed voor oude paarden.

Als je de keuze hebt zou ik het ook alledrie geven, condition, 18+ muesli en slobber.

En vooral goed kijken hoe hij reageert. Eet hij goed, komt hij mooi aan, voelt hij zich vrolijk, dan ben je goed bezig!

Voor de stijfheid en artrose geven mensen ook wel glucosamine bij, maar hier weet ik zelf niet genoeg over. Zullen wel veel topics over bestaan hier op bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:17 



 
Profiel   

AMCM schreef
Wij voeren een ander merk dan Pavo nu, maar inderdaad als je het bij pavo wil houden zou ik voor Pavo condition gaan :) ook daar een heel goede ervaring mee.

Doorgaans hebben 30'ers inderdaad te veel artrose om nog gek te doen hoor, maar het belangrijkst is dat je ze mooi op gewicht kan houden!

Een goed gebit en veel ruwvoer is dus zo belangrijk. Let er ook op dat de mest er goed uitziet, vind je bijvoorbeeld langere stukken hooi in de mest kauwt hij misschien niet meer zo goed. Tandarts is dus altijd stap 1.

En naast het ruwvoerrantsoen, geef je dus een goede brok / muesli.
Het goede van pavo 18+ is dat er extra vitamine E in zit en dat is dan weer goed voor oude paarden.

Als je de keuze hebt zou ik het ook alledrie geven, condition, 18+ muesli en slobber.

En vooral goed kijken hoe hij reageert. Eet hij goed, komt hij mooi aan, voelt hij zich vrolijk, dan ben je goed bezig!

Voor de stijfheid en artrose geven mensen ook wel glucosamine bij, maar hier weet ik zelf niet genoeg over. Zullen wel veel topics over bestaan hier op bokt.


Zijn mest is goed maar ik zou dit maar 1* per dag kunnen geven dan ik wil duivelsklauw poeder bij voeren aangezien dat voor gewrichten is en ik klein buget heb ga ik de brokken en mulsi beide proberen alleen ik doe het alleen dus ik kan niet 3" per dag voerrn

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 18:25 



 
Profiel   

Ik hoef niet persee pavo te voeren ik zoek het goedkoopste en waar ik alles bijna op 1 plek kan bestellen anders moet ik veel verzendkosten betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 18:30 



 
Profiel   

superpony schreef
Hoe is zijn gebit?

Wat verwacht je van een paard van 30 waar al even niks mee is gedaan? Wilde je hem gaan berijden?

Wat is gras? De hele dag? Staat er wel genoeg?

Je kan je arm kopen, maar zou eerst kijken of het gebit goed is en dan hooi bijvoeren. Als hij al even stijf is, moet je eigenlijk wel weten wat de oorzaak is voor je zomaar iets gaat geven. Een paard wat artrose heeft wordt na jaren niks doen en geven, echt niet opeens soepel op zijn 30e van horseflex, curcuma etc

Nee ik wil hem niet rijden er staat meer dan genoeg gras en ik wil hem wat soepeler maken ook voor de winter aangezien hij na het rollen ook moeit heeft met opstaan en nu tegenwoordig effe blijft liggen want hij kan ze achter benen niet goed buigen ik wil dat verbeteren en ik verwacht niet dat het 100% goed gaat gaan ooit omdat hij oud js maar wat beter kan wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 18:45 



 
Profiel   

Als eerste: Schrijf alsjeblieft ABN.

Als je paard echt dikker moet worden, mits dat nog wil met zo'n oudje, zou ik het eerder zoeken in een Subli senioren priores.
Dit moet je wel weken (koud water min 12 uur ivm de pulp) maar is een compleet voer voor oude paarden.
Die muesli gaat niet aanzetten. Dat is een leuk extraatje.

Fibrebeet zou je ook nog kunnen bijvoeren maar is niet compleet.
Dus daar zul je iets van muesli/vit brok moeten bijgeven.

Of je maakt zelf een mix van geweekte grasbrok en pulp. Dan kun je gebruik makne van de huismerken van je winkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 19:10 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Als eerste: Schrijf alsjeblieft ABN.

Als je paard echt dikker moet worden, mits dat nog wil met zo'n oudje, zou ik het eerder zoeken in een Subli senioren priores.
Dit moet je wel weken (koud water min 12 uur ivm de pulp) maar is een compleet voer voor oude paarden.
Die muesli gaat niet aanzetten. Dat is een leuk extraatje.

Fibrebeet zou je ook nog kunnen bijvoeren maar is niet compleet.
Dus daar zul je iets van muesli/vit brok moeten bijgeven.

Of je maakt zelf een mix van geweekte grasbrok en pulp. Dan kun je gebruik makne van de huismerken van je winkel.

Hij krijgt al die slobber en gras en wegens de poeder die ik wil bijgeven wil ik musli halen en brok ik geef nu ook plukjes kuil bij.
Ik ga denk de musli halen
En de conditie brok
De slobber hebben we al zakken genoeg van

Heel erg bedankt hopen dat opatje aan komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 19:22 



 
Profiel   

Tja, zonder foto's is het toch moeilijk te zeggen wat dit paardje precies nodig heeft.

Je moet het eerst zoeken in ruwvoer en dan d erest met aanvullen. Je wil low budget, maar gaat van alles kopen.

Een paard dat stijf is en evt artrose heeft, moet je eigenlijk niet aan de longe werken. Ga eerst wat rechtuit stappen.

Maar een 30jr die niet helemaal oke is, zal misschien ook niet meer helemaal soepel worden. Dan moet je de oorzaak weten. En eigenlijk moet je bij ouder wordende paarden en artrose vrij vroeg beginnen met iets geven. Als hij nu al redelijk slecht is, ben ik bang dat het niet gaat helpen zoals je nu in je hoofd hebt.

Nuggets, fibrebeet of grasmix en dan een brok en of muesli. Maar 1x per dag is niet genoeg en geef je ook teveel in 1 keer als het daarmee moet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 19:28 



 
Profiel   

superpony schreef
Tja, zonder foto's is het toch moeilijk te zeggen wat dit paardje precies nodig heeft.

Je moet het eerst zoeken in ruwvoer en dan d erest met aanvullen. Je wil low budget, maar gaat van alles kopen.

Een paard dat stijf is en evt artrose heeft, moet je eigenlijk niet aan de longe werken. Ga eerst wat rechtuit stappen.

Maar een 30jr die niet helemaal oke is, zal misschien ook niet meer helemaal soepel worden. Dan moet je de oorzaak weten. En eigenlijk moet je bij ouder wordende paarden en artrose vrij vroeg beginnen met iets geven. Als hij nu al redelijk slecht is, ben ik bang dat het niet gaat helpen zoals je nu in je hoofd hebt.

Nuggets, fibrebeet of grasmix en dan een brok en of muesli. Maar 1x per dag is niet genoeg en geef je ook teveel in 1 keer als het daarmee moet gebeuren.



Ik ga een foto zoeken van hem alleen als ik vraag wordt er niet gevoerd ik moet alles zelf doen en ik heb geen auto om snel heen en weer te gaan
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 21:02 



 
Profiel   

Ik weet nu niet wat ik ongeveer kan halen dus anders doe ik gewoon vaker slobber geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 00:25 



 
Profiel   

Maar hoeveel kg geef je van de slobber en is het echt de senioren priores van Subli? Sommige oudjes krijg je ook niet meer dik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:44 



 
Profiel   

Maar van welke slobber ga je meer geven? Ik zou echt eerst gaan bijvoeren met ruwvoer varianten. Juist als je meer slobber gaat geven, voer je vaak veel suikers en zetmeel, zeker als je paardje van de foto nog dik wil gaan krijgen. Dat gaat niet meer om een schepje dat gaat hellpen. Daar moeten echt kilo's in. En ook dat moet je opbouwen, weten wat je geeft, hoeveel etc.
En of het dan nog helpt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 16:52 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Maar hoeveel kg geef je van de slobber en is het echt de senioren priores van Subli? Sommige oudjes krijg je ook niet meer dik...

Ja precies die ik mocht 2 schepjes doen hoeveel kg zou ik niet weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:00 



 
Profiel   

superpony schreef
Maar van welke slobber ga je meer geven? Ik zou echt eerst gaan bijvoeren met ruwvoer varianten. Juist als je meer slobber gaat geven, voer je vaak veel suikers en zetmeel, zeker als je paardje van de foto nog dik wil gaan krijgen. Dat gaat niet meer om een schepje dat gaat hellpen. Daar moeten echt kilo's in. En ook dat moet je opbouwen, weten wat je geeft, hoeveel etc.
En of het dan nog helpt??


Ik wil 1 of 2* dan slobber geven en dan wat musli en brokken bij voeren.
Hij krijgt nu ook kuil bij (droog gras en wat natter kuil)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:01 



 
Profiel   

Poeder kun je gewoon door de slobber doen, is ook fijner anders heb je de kans dat hij het inademt.

Hoe groot is zo'n schep?

Mijn oudje krijgt 2 grote scheppen (met water is dat bijna een emmer vol) 2x per dag in de winter, omdat hij anders vlot afvalt.
Hij krijgt pavo 18+ en speedibeet, 15 minuten weken met lauw water, dan hebben ze ook niet zo'n koude plons slobber in hun maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:04 



 
Profiel   

Brainless schreef
Poeder kun je gewoon door de slobber doen, is ook fijner anders heb je de kans dat hij het inademt.

Hoe groot is zo'n schep?

Mijn oudje krijgt 2 grote scheppen (met water is dat bijna een emmer vol) 2x per dag in de winter, omdat hij anders vlot afvalt.
Hij krijgt pavo 18+ en speedibeet, 15 minuten weken met lauw water, dan hebben ze ook niet zo'n koude plons slobber in hun maag.


Bij de poeder staat lichtjes nat maken maar kan dat proberen.
Nou de bak is nog niet op d helft maar ik geef wle steeds wat meer.
Omdat hij 1* per dag soms krijgt

Ik maak morgen een foto van de maat emmertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:19 



 
Profiel   

Wat voor slobber geef je precies?
De senior priores van subli?
En van die mocht je dan 2 schepjes geven?
Zijn dat deze voerscheppen?
https://www.welkoop.nl/welkoop-voersche ... kg_1002511

Hoe lang geef je hem dit al?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen