Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk voer voor veulens?

 
Profiel   

Hey iedereen!

Ik voeder al sinds 6 a 7 maanden dracht de
breed and grow van vitalbix.
Was suikerarm en graan vrij.
Lijkt mij een super goeie korrel.
Ik ben er ook erg tevreden van, ruikt lekker.
Is wel duur...
Maar ondanks ik nu maximaal voeder nog steeds aan zowel merrie als 3,5 maand oud veulen,
Zie ik plots ribben, en die heb ik nooit eerder gezien bij mijn “zowat altijd te dikke merrie” normaal.
Ze krijgt ook alpengrun mash, onbeperkt hooi en weidegang, hoewel ze van die laatste geen of amper gebruik maakt sinds de bevalling.
Een vriendin van mij zei eens een andere te proberen. Of eventueel te mengen met de breed and grow. Maar daar ben ik toch een beetje bang voor.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 10:11 



 
Profiel   

Is ze gecontroleerd op wormen? En is haar gebit recent nog gecontroleerd? Zeker met het verhaal dat ze ook nog onbeperkt hooi en weideganf heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 10:41 



 
Profiel   

op deze leeftijd vraagt ene veulen heel veel van een merrie, ik zou het voer wat opschroeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 10:44 



 
Profiel   

Hootje schreef
Is ze gecontroleerd op wormen? En is haar gebit recent nog gecontroleerd? Zeker met het verhaal dat ze ook nog onbeperkt hooi en weideganf heeft



Ja, ze is ontwormd. Tanden is jaarlijks, maar idd al bijna een jaar geleden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:02 



 
Profiel   

Hoeveel vitalbix geef je nu?

Mijn paint jaarling had afgelopen winter ook wat moeite met op gewicht blijven en door haar haren heen komen. Ik geef haar een halve kilo luzernebrok bij en daar is ze super van bijgekomen.
Ik vond de breed en grow te laag in calcium ten opzichte van wat wij aan ruwvoer voerden. En dat is niet wat je wilt met een opgroeibrok/-muesli :n
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen