Pavo Ease&Excel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Pavo Ease&Excel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 23:33

Hoi hoi,

Even een vraag over de Ease&Excel van Pavo, ik voer dit sinds een week bij als extraatje en dan 2 scheppen per dag, nu is mijn zwaar kieskeurige eter er niet kapot van maar het gaat op, nu had ik het vanavond heel even geweekt samen met de slobber en wat denk je het gaat er letterlijk in als pap, nu is mijn vraag kan het kwaad dat het even een halfuurtje geweekt word en dan bedoel ik gaan de voedingsstoffen er niet uit.

Liefs

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 06:00

Jonnekee schreef:
Hoi hoi,

Even een vraag over de Ease&Excel van Pavo, ik voer dit sinds een week bij als extraatje en dan 2 scheppen per dag, nu is mijn zwaar kieskeurige eter er niet kapot van maar het gaat op, nu had ik het vanavond heel even geweekt samen met de slobber en wat denk je het gaat er letterlijk in als pap, nu is mijn vraag kan het kwaad dat het even een halfuurtje geweekt word en dan bedoel ik gaan de voedingsstoffen er niet uit.

Liefs


Nee hoor dit kan geen kwaad. Maar als extraatje vind ik 2 scheppen wel pittig. Het zit express heel hoog in energie. Mijn zz ruin hoefde er maar driekwart schep van op een dag als volledig krachtvoer. Dure liefhebberij, of is het het enige krachtvoer dat hij krijgt en heeft hij het perse ergens voor nodig?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pavo Ease&Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 06:35

Weken is geen probleem. Hier wordt zelfs al het bijvoer(=alles wat geen langstengelig ruwvoer is) geweekt.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:56

Jonnekee schreef:
Hoi hoi,

Even een vraag over de Ease&Excel van Pavo, ik voer dit sinds een week bij als extraatje en dan 2 scheppen per dag, nu is mijn zwaar kieskeurige eter er niet kapot van maar het gaat op, nu had ik het vanavond heel even geweekt samen met de slobber en wat denk je het gaat er letterlijk in als pap, nu is mijn vraag kan het kwaad dat het even een halfuurtje geweekt word en dan bedoel ik gaan de voedingsstoffen er niet uit.

Liefs


Je bedoelt twee volle voerscheppen? Lijkt mij wat veel?

Hier krijgt paard bekertje (80 gram geloof ik) met Oerbalans met handje Luzerne voor de speekselvorming.
En natuurlijk onbeperkt hooi en daar doet ze het prima op.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 10:50

Dit is niet het enige wat hij krijgt hij krijgt ook nog 2x perdag brok van stal plus veel Ruwvoer.

Voor een 19 jarig paard wat nog intensief Grand-Prix dressuur loopt vind ik het niet veel maar dat kan aan mij liggen haha.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:52

Jonnekee schreef:
Dit is niet het enige wat hij krijgt hij krijgt ook nog 2x perdag brok van stal plus veel Ruwvoer.

Voor een 19 jarig paard wat nog intensief Grand-Prix dressuur loopt vind ik het niet veel maar dat kan aan mij liggen haha.


Ik heb het een tijdje gevoerd. Maar een volle voerschep weegt ook maar iets van 600-700 gram.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Pavo Ease&Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:37

Veel ruwvoer - als in onbeperkt?

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 19:00

Marie111 schreef:
Veel ruwvoer - als in onbeperkt?



Word 2x per dag gevoerd hij staat iig nooit zonder.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 19:02

mavantos schreef:
Jonnekee schreef:
Dit is niet het enige wat hij krijgt hij krijgt ook nog 2x perdag brok van stal plus veel Ruwvoer.

Voor een 19 jarig paard wat nog intensief Grand-Prix dressuur loopt vind ik het niet veel maar dat kan aan mij liggen haha.


Ik heb het een tijdje gevoerd. Maar een volle voerschep weegt ook maar iets van 600-700 gram.



Ja zoiets inderdaad dacht zelf 1 volle voerschep 800 gram.

Op dit moment krijgt hij 2 voerscheppen erbij als hij gewerkt heeft anders 1

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 00:01

Nog recente ervaringen :D

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:30

Ja, die van mij krijgt het ook, heeft snel last van haar maag. Ik meng het met Hartog lucernemix en Pavo vital. Bevalt goed en ze vindt het megalekker, maar vind het wel prijzig, 20 euro voor een zak waar ik 3 weken mee doe...

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Pavo Ease&Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:34

Ik voer het nu ook sinds een weekje. Paard vindt het heerlijk en dat is best uniek haha. Ik voer 1,5 kg, dus 2 weken met 1 zak. Maar kom van vitalbix active + af en dat was 30 euro voor 2 weken, dus wat dat betreft valt het mee. Ik hoop dat dit genoeg is voor hem qua krachtvoer om het swinters op gewicht te houden.