Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Echt werkend spiersupplement

 
Profiel   

Mijn paard heeft neiging tot selenium tekorten, waarbij dit vervolgens negatief effect heeft op haar spiercellen. Ik ben dus gedoemd tot het bijgeven van een supplement.

Ik heb eerder op advies van de dierenarts Equistro Excell E gegeven en dat deed echt wonderen (en bracht de bloedwaarden ook echt snel op orde). Ik vind het alleen een verschrikkelijke verpakking om te gebruiken. Met een flinke dosis Pharmahorse (stuk goedkoper, lekker makkelijke verpakking) blijven haar bloedwaarden niet goed dus ik moet iets anders zoeken.

Ik vind het alleen zo lastig het kaf van het koren te scheiden. Welke producten zijn goed en welke niet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:42 



 
Profiel   

Kan je het niet overpakken in een fijne verpakking. Scheelt gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:46 



 
Profiel   

Chevivit heb ik wel gebruikt. Misschien is dat wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:49 



 

https://www.bitmagazine.nl/voeding/van- ... erd-paard/



en met supplementen alleen kom je er niet

https://www.dressuur.nl/artikelen/algem ... ard/12429/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:53 



 
Profiel   

Wat krijgt je paard verder nog aan supplementen/ krachtvoer en welke dosering heb je bij de verschillende producten gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 21:20 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Chevivit heb ik wel gebruikt. Misschien is dat wat?


Die heb ik ook en die is heel makkelijk in gebruik, gewoon een pompje bij het voer.
Als het om een ander spiersupplement gaat, niet alleen om vit E en selenium is Muscle Impuls ook een fijn supplement.
Je kunt ook het in combinatie gebruiken.

Als het gaat om extra eiwitten en aminozuren zou je een aminozurencomplex kunnen voeren in combinatie met extra eiwitten, bijv in de vorm erwteneiwitisolaat, dat is beide poeder wat je gewoon door het voer kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 06:10 



 
Profiel   

Je hebt Excel E zowel vloeibaar als in poedervorm volgens mij, misschien is de andere vorm fijner mee te werken?


Laatst bijgewerkt door Kever op 13-08-21 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 07:10 



 
Profiel   

Pharmahorse, de Vit E + selenium.
Is heel makkelijk opneembaar en helemaal clean, geen suikers of zouten die de werking negatief beïnvloeden door aan te wakkeren dat ze het weer sneller uitplassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 07:12 



 
Profiel   

De Equistro Excell E zit in net zo'n rottige knijpfles als de Equistro Haemolytan 400.
Ik weet dus wat je bedoelt met nare verpakking....

Echter, mijn paard doet het er super op! en dan heb ik een beetje knijpen in de fles er best voor over. Ik gebruik het nu ruim 1.5 jaar of zo, en je went eraan. Ik zou persoonlijk om de verpakking echt niet overgaan op iets anders wat voor mij makkelijker werkt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 07:20 



 
Profiel   

Ik heb vroeger van die zwarte ronde korreltjes (pareltjes) gehad in een een pot. Ik weet niet meer hoe het heet. Werkte echt heel fijn. Gaf ik toen bij het klaarmaken voor de keuring, 3 maanden van tevoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:21 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik heb vroeger van die zwarte ronde korreltjes (pareltjes) gehad in een een pot. Ik weet niet meer hoe het heet. Werkte echt heel fijn. Gaf ik toen bij het klaarmaken voor de keuring, 3 maanden van tevoren.

Myoplast, maar dat is dus 50% zout en druivensuiker... dat was toen het enige op de markt, tegenwoordig heeft je betere middelen die niet vol vulstoffen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:22 



 
Profiel   

Kever schreef
Je hebt Excel E zowel vloeibaar als in poedervorm volgens mij, misschien is de andere vorm fijner mee te werken?



Wilde net zeggen: had altijd Equistro in poeder in n emmer met schepje.


Misschien wil TS perse vloeibaar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 12:48 



 
Profiel   

mijn ruin had vroeger ook seleniumtekort en die gaf ik ook chevivit door het voer.
dat werkte voldoende :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 12:52 



 
Profiel   

Als je een supplement met vitamine E kiest, let er dan op dat je een natuurlijke vorm van vitamine E hebt, namelijk d-alfa-tocoferolacetaat (of RRR alfa-tocoferolacetaat) en NIET de synthetische vorm dl-tocoferolacetaat (of all-rac-alfa-tocoferol)

De natuurlijke vorm is twee keer zo sterk als de synthetische. Heb je de verkeerde vorm dan heeft extra selenium ook niet zo veel zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 13:35 



 
Profiel   

Ik geef mijn paarden soulmate nutrition (2G) als compleet supplement.
Heb mn jonge paard ter ondersteuning een kuur Muscle Forte bij gegeven van Soulmate; daar kwam hij duidelijk goed van in de spieren.
Ik heb begrepen dat je i.p.v. de muscle forte ook gewone rijstkiemolie bij kan geven. Rijstkiemolie bevat natuurlijk Gamma-Oryzanol en kan een positieve uitwerking hebben op de spieropbouw en het uithoudingsvermogen. Je zou dan omega 3-6 bij kunnen geven, dat zit ook in de muscle forte en dat is voor de omega vetzuur balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 16:11 



 
Profiel   

Heb je - even buiten het selenium tekort - ook al eens Magnesium Citraat geprobeerd? Dat werkt bij die van mij heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 16:12 



 
Profiel   

https://www.medpets.nl/equistro-excell-e/

Je kunt het ook gewoon in de poeder vorm kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 16:29 



 
Profiel   

Equitop Myoplast. Daar heb ik echt bodybuilders door zien ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 16:33 



 
Profiel   

Topp! Dank allen.

Chevivit is wat ik zoek. Ik zie in de reviews meerdere reacties van paarden waarbij de bloedwaarden zijn veranderd na het geven, dus dat klinkt goed!

Dat Equitop Myopast ziet er ook erg goed uit in de reviews. Er zit alleen zover ik zie helemaal geen selenium in en ik denk dat dat voor mijn paard toch cruciaal is als bestandsdeel. Ben wel benieuwd of ik het allebei zou kunnen geven, want de resultaten lijken veelbelovend :D

ElCamino dank voor de erkenning _O-

Mizora: Op verschillende stallen heeft ze het gehad, in zowel winter als zomerperiode met dus ander ruwvoer en krachtvoer. Er lijkt echt iets mis te gaan in de opname ervan. Ze krijgt het in haar voer voldoende binnen en alle andere waarden zijn steeds helemaal goed. Alleen zink is een keer wat aan de lage kant geweest. :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 21:33 



 
Profiel   

SpierKracht van VITALstyle is ook een fijn product voor de spieren :j
Heb er goede ervaringen mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 08:13 



 
Profiel   

Ik gaf het in poedervorm bij een tekort op aanraden van de da. Synovium myocare-e.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 07:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen