Ervaringen horseflex supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoekizako
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-10-20

Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 08:41

Hoi iedereen

Ik was aan het kijken om mijn 22 jarige merrie een combinatie te geven van glucosamine en duivelsklauw van horseflex omdat ze met de ouderdom stijver begint te worden en ik haar zo goed mogelijk wil ondersteunen. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben ? Ervaringen over de joint power van horseflex mogen ook gemeld worden

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:31

Ik had de glucosamine voor mijn (inmiddels ovl)oude paard en hij deed het daar altijd goed op.

Voor mijn fjord heb ik nu 'glucobalance' van HF en dat gata ook erg goed. Zit nu te denken om daar ook de magnesium te bestellen. Ik vind het fijne producten zonder rotzooi en ook keurige service.

Anoniem

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:44

Hier ook een tevreden gebruiker. Ik ben overgestapt van Pharmahorse naar Horseflex en ik zie duidelijk positief verschil. Mijn pony krijgt glucosamine en magnesium.
Ik heb nog geen ervaring met de joint power. Die wil ik aankomende herfst/winter testen.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:23

Ik heb mijn vorige pony een langere tijd op Duivelsklauw van horseflex gehad en dat beviel goed

irmaz

Berichten: 4728
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:32

Als je haar alleen wil ondersteunen zou ik de duivelsklauw nog even laten staan. Dat is meer een pijnstiller die niet persé goed voor de maag is.
Alleen glucosamine is misschien ook al voldoende ondersteuning?
Mijn 26-jarige krijgt sinds kort een schepje MSM bij, dat is voor haar voldoende (en is een stuk goedkoper ;) ). Een combinatie MSM met Glucosamine kan ook.

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:52

Ik heb ervaring met de glucosamine en duivelsklauw, fijne en goede supplementen. Ik ga ook mee met wat Irmaz zegt, als het alleen ondersteuning is dan zou ik de glucosamine doen in combinatie met MSM. Duivelsklauw voor pijn doen wij hier als ze pijn krijgen van de artrose bij het lopen, maar het risico is dat ze dan zich sneller forceren en je hebt ook minder zicht op hoe de artrose ontwikkeld.

zoekizako
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-10-20

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 10:39

Bedankt iedereen voor het advies ! Ik heb net 500gr glucosamine besteld en ga testen hoe ze het hiermee doet

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:58

Ik voer mijn merrie de combinatie van glucosamine/msm. Ben overgestapt van pharmahorse naar horseflex, omdat mijn beste vriendin al heel lang horseflex voert en ik merk echt verschil. Heb het idee dat ze het hier beter op doet.
Op dagen dat ze wat meer last van haar lichaam heeft, voer ik ook magnesiumcitraat bij en die werkt ook echt heel goed.
Beste vriendin voert ook meerdere supplementen van horseflex en die zweert er ook bij. Wij zijn 2 hele tevreden gebruikers :)

zoekizako
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 18:31

hoelang duurde het bij jullie ongeveer tot er zichtbaar resultaat was ?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:47

De Glucosamine/msm heeft een redelijke inwerktijd nodig. Ik merkte na een maand of 2 verschil. Ik durf nu ook niet te stoppen, omdat ik bang ben dat ze dan ineens slechter wordt

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:01

Ik ben ook altijd fan geweest van horseflex! Ik geef het aan men oudje van 21 en hij doet het er goed op op de joint power!

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:59

Ik geef de jointpower aan mijn 21 jarige en af en toe de duivelsklauw.
Heb ook nog de curcumix staan, maar die geef ik vooral als hij in de winter een slechtere periode heeft.
Ben zeker heel tevreden over horseflex, mooie suplementen zonder zooi erdoor.

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:14

Ik ben juist erg benieuwt wat de ervaringen zijn met jongere paarden. Dus ik volg

Autumnn

Berichten: 8031
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:20

Ik ben nu bezig met mijn 1e pot magnesium aan mijn Spanjaard en ik merkte binnen een week eigenlijk al dat hij chiller werd. Bizar!

Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:19

Ik heb mijn oude merrie lang op de glucosamine/msm gehad. Ik vond het goed spul! durfde niet meer te stoppen.

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:39

Mijn pony doet het al jaren goed op de glucosamine/msm en magnesium (= de standaard; dan in de winter soms nog wat extra's voor de weerstand; brandnetel, spirulina etc, keer vlozaad, curcuma ook gehad bij de mok...)

Je merkt echt verschil. Pony is nu 22, maar doet het nog super. Als ik merk dat hij achteruit gaat voor de gewrichten, zou ik eerder naar de Joint Power gaan; die is net iets sterker in de ondersteuning. Maar zolang het nog zo gaat, ga ik even niets aanpassen.

Met duivelsklauw zou ik een beetje uitkijken, dan zou ik eerder nog op de curcuma overstappen en als dat niet meer voldoende is, dan duivelsklauw....

De samenvatting: Glucosamine/msm --> gaat het slecht vervangen door Joint Power --> gaat het dan slecht --> curcuma erbij --> gaat het dan slecht curcuma vervangen door duivelsklauw.... (Dit is wat er nu in mijn hoofd zit, ga ik switchen, sowieso in overleg ;))

Ook de service is super, je kunt altijd contact opnemen, even sparren, ze raden je niet zo maar iets aan (en ook niet zoals bij sommige bedrijven dat je met 20 potjes thuis komt terwijl er maar 2 nodig zijn), er wordt niets aangesmeerd, het zijn goede producten, service is super (zelfs een keer wat opgehaald daar, omdat we het op korte termijn nodig hadden)...

Ik stap niet meer over!

(Vriendinnetje heeft ook andere supplementen, ook erg tevreden)

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:19

Hebben jullie het nieuwe product VEGGIE TREAT MIX ook al uitgeprobeerd? Wat vonden jullie en jullie paarden ervan?

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:40

Iemand ervaring met de biergist? Lees hele wisselende verhalen met name dat het slecht gegeten wordt?

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:46

Tarico schreef:
Hier ook een tevreden gebruiker. Ik ben overgestapt van Pharmahorse naar Horseflex en ik zie duidelijk positief verschil. Mijn pony krijgt glucosamine en magnesium.
Ik heb nog geen ervaring met de joint power. Die wil ik aankomende herfst/winter testen.



Mag ik vragen waarom je bent overgestapt? Ik gebruik nu nl ook pharmahorse

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:27

Muze schreef:
Iemand ervaring met de biergist? Lees hele wisselende verhalen met name dat het slecht gegeten wordt?


Ik heb de probiotica gebruikt bij mijn shetlander na een flinke wormenbesmetting toe ze bij mij kwam en die at het graag, om de pot leeg te maken heeft de grote er ook van op en die at het ook graag.

Omdat de Shet diarree had van de wormenkuren en erg van slag was heb ik het op advies geprobeerd en binnen een paar dagen was de mest echt stukken beter heb de pot opgemaakt en daarna niet meer nodig gehad, maar ik zou het een volgende keer weer gaan gebruiken mocht dat nodig zijn.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:32

SjonnieZ schreef:
Tarico schreef:
Hier ook een tevreden gebruiker. Ik ben overgestapt van Pharmahorse naar Horseflex en ik zie duidelijk positief verschil. Mijn pony krijgt glucosamine en magnesium.
Ik heb nog geen ervaring met de joint power. Die wil ik aankomende herfst/winter testen.



Mag ik vragen waarom je bent overgestapt? Ik gebruik nu nl ook pharmahorse


Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Anoniem

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:07

Ik ben overgestapt vanwege de positieve reacties, dus vandaar dat ik Horseflex wilde proberen. Bij mijn pony zie ik veel meer verschil dan bij Pharmahorse. Mijn stalgenootje is daardoor ook overgestapt en voor haar pony precies hetzelfde. Die krijgt magnesium en duivelsklauw.

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ervaringen horseflex supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:40

Ik did de overstap van Naf naar HorseFlex glucosamine. Nou niet alleen mijn paard was blij, mijn portemonnee was ook behoorlijk blij.