Curcuma geven aan een lacterende merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damalusitano
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-01-19

Curcuma geven aan een lacterende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 13:52

Hoi ,
wie heeft er ervaring met het geven van Curcuma aan een merrie met een 2 maanden oud veulen aan de voet? Mijn merrie heeft melanomen, voor en tijdens de dracht ben ik gestopt met het geven van Curcuma. Ik merk verschil in de groei van de melanomen met en zonder curcuma dus ik wil haar graag zo snel als mogelijk is weer erop zetten. Helaas kan ik hier niet echt wat over vinden en ik denk niet dat de dierenarts hier veel van weet . Dus als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:58

Omdat ik je vraag een interessante vind, en je aangeeft er niets over te kunnen vinden bij paarden, ben ik eens gaan googelen op borstvoeding in relatie tot kurkuma en ik las

Citaat:
Mag kurkuma wel tijdens de borstvoeding ?

‘Mag niet’ is te veel gezegd, maar het wordt wel afgeraden. Omdat een kleine baby druk bezig is met het ontwikkelen van het immuunsysteem. Kurkuma is een middel wat dit gehele proces doorkruist. Kurkuma neemt dit proces over, zodat dit kleine baby’tje een minder sterk immuunsysteem zal ontwikkelen. Omdat kurkuma bepaalde bacteriën al heeft uitgeschakeld, voordat de baby deze in zijn ‘verdedigingslinie’ heeft kunnen opnemen. Eet niet te vaak kurkuma tijdens het geven van borstvoeding. Laat de kleine baby zelf sterk worden.


Natuurlijk kun je niet 1 + 1 is 2 bij elkaar optellen, als het gaat om mensen en dieren, maar misschien dat je hier iets mee kunt. Er staat hier dus dat bij mensen baby's een minder sterk immuunsysteem zal ontwikkelen. Ik heb van deze site afgehaald

https://degeneeskrachtigekeuken.nl/2018 ... ngerschap/

Damalusitano
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-01-19

Re: Curcuma geven aan een lacterende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 16:46

Dank je wel

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Curcuma geven aan een lacterende merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:21

Ik zou het toch bij de dierenarts vragen, zelfs als die het niet weet heeft die wel goede informatiebronnen om erachter te komen